Dok selo gori, Kolinda se moli

Dok selo gori, Kolinda se moli

Foto: Index/Facebook

KOME služi predsjednica države? Teoretski, služi svima nama. Izabrali smo je na izborima, doduše tankom većinom glasova, ali ipak većinom.
 
Iako ovlasti predsjednice nisu velike, one ipak postoje. Mogla je, u najmanju ruku, barem komentirati najveću aferu koja je potresla aktualnu vladu, istu onu vladu koju Kolinda ionako nerijetko kritizira.

No ono što Ustav RH među njenim ovlastima ne spominje vjerski je turizam plaćen novcem poreznih obveznika, a naročito ne spominje predsjedničine molitve za Hrvatsku.

Koliko smo platili Kolindinu vjersku samoreklamu?

Upravo je ova zadnja aktivnost u hrvatskim medijima sasvim hladno predstavljena kao nešto što će predsjednica raditi tijekom zadnjeg dana službenog posjeta Portugalu.

Predsjednica je, podsjetimo, jedan od dva dana koje je provela u službenom državnom posjetu Portugalu, provela u katoličkom svetištu Fatimi. Tamo se, vjeruje dio katolika, 1917. godine djevica Marija ukazala pred troje pastirske djece.

I što je to Kolinda pametnog radila u Fatimi? Molila se za Hrvatsku.

Da, predsjednica ustavno sekularne republike odlučila je dan provesti u jednom od najpoznatijih odredišta za vjerski turizam kako bi se za Hrvatsku - molila. Ne radila, nego molila. Fotke iz Fatime je, baš kao što je s modernim katolicima i red, objavila na Fejsu. Trošak smo, jasno, platili svi mi.


Kolinda je glumila da nešto radi, a nije radila baš ništa


Naime, molitva je, neovisno o tome jeste li vjernik ili ne, jednosmjeran pokušaj komunikacije. Za vjernike, barem one koji su uvjereni da tvorac cijelog svemira nema pametnija posla od slušanja milijardi molbi koje mu se danonoćno upućuju, molitva je nešto konkretno.

Za sve ostale molitva je samo način da ostavite dojam da nešto radite, a zapravo ne radite ništa.
 
I upravo to zadnje je ono što je Kolinda radila u Portugalu - glumila da nešto radi, dok u praksi nije radila baš ništa.

Kakve koristi će bilo tko u Hrvatskoj imati od njezinih molitvi u Fatimi? Je li bilo potrebno otići u Fatimu da bi se molilo svemogućem i sveprisutnom Bogu, u kakvog vjeruju katolici? Kako možemo ocijeniti učinkovitost Kolindine molitve?

Sve to su, jasno, retorička pitanja. Zbog statusa koji vjera ima u hrvatskom društvu, a koji kaže da je propitkivati vjeru i vjerske rituale nepristojno, Kolindino paradiranje po Fatimi nitko ne dovodi u pitanje.

Što bi Isus rekao na Kolindinu molitvu u javnosti?

O Kolindinoj paradnoj molitvi, kojom se hrvatska predsjednica prigodno pohvalila i na Fejsu i u medijima, nešto bi imao reći i Isus (barem po Matejevu evanđelju).

"Tako i kad molite, ne budite kao licemjeri. Vole moliti stojeći u sinagogama i na raskršćima ulica da se pokažu ljudima. Zaista, kažem vam, primili su svoju plaću. Ti naprotiv, kad moliš, uđi u svoju sobu, zatvori vrata i pomoli se svomu Ocu, koji je u skrovitosti. I Otac tvoj, koji vidi u skrovitosti, uzvratit će ti."

Kolindina javna molitva za Hrvatsku ne bi, dakle, trebala biti sporna samo nevjernicima i sekularistima koji smatraju da ne treba miješati duhovno i svjetovno. Trebala bi biti sporna i vjernicima, barem onima koji drže do Isusovih riječi.

*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara