KORONAVIRUS

Fanatizam naših svećenika i vjernika postaje zdravstvena prijetnja cijelom društvu

Fanatizam naših svećenika i vjernika postaje zdravstvena prijetnja cijelom društvu
Foto: Borna Filic/PIXSELL/FAH/Screenshot

POČETKOM ožujka ISIL je u svojem redovitom biltenu objavio upute za svoje pristalice u vezi koronavirusa.

U tim uputama se, između ostalog, navodi da “treba dati svoje povjerenje Bogu i kod Njega tražiti utočište od bolesti”, ali i da treba često prati ruke. Dapače, ISIL je zaštitnim mjerama protiv koronavirusa posvetio i infografiku te savjetuje svojim pristalicama da izbjegavaju ulazak u zemlje u kojima vlada epidemija, a one koji su u njima da iz njih ne izlaze kako ne bi proširili virus.

Čak je i ISIL upozorio svoje pristalice na koronavirus

ISIL je vjerojatno najpoznatiji trenutni primjer najgoreg vjerskog fanatizma i fundamentalizma na svijetu, gori od talibana, krvoločna teroristička organizacija najgore vrste koja je unatoč svemu tome prepoznala prijetnju koju predstavlja koronavirus i svoje pristalice savjetovala o mjerama zaštite koje se ne razlikuju toliko od onoga što medicinski stručnjaci u Europi savjetuju građanima.

Isto se ne može reći za neke hrvatske katoličke svećenike, koji u svojem vjerskom fanatizmu i oholosti uspijevaju nadmašiti čak i najgore svjetske teroriste. Sve je više primjera koji pokazuju da je jedan ISIL pandemiji koronavirusa pristupio racionalnije i odgovornije od dijela hrvatskog katoličkog klera i njihove podjednako fanatične pastve.

Spora reakcija Hrvatske biskupske konferencije

Problemi su započeli s hrvatskim biskupima, koji su početak ožujka proveli opirući se bilo kakvim ograničenjima okupljanja svojih vjernika na misama, iako je tada svima bilo jasno da se tako zaraza može lakše širiti. 

Hrvatska biskupska konferencija (HBK) se nakon pojave prvih zaraženih koronavirusom u Hrvatskoj oglasila izjavom da “prati situaciju” i da će “reagirati ako bude potrebno”. Reakcija je bila potrebna već u tom trenutku, no neki se biskupi i dalje nisu dali.

>> Riječki stožer molio crkvu da obustavi obrede, oni ograničili broj ljudi i dali upute

Sredinom ožujka je Stožer za civilnu zaštitu Primorsko-goranske županije zamolio Crkvu da obustavi sve liturgijske obrede do 3. travnja, što je Riječka nadbiskupija odbila.

Umjesto toga, riječki nadbiskup mons. dr. Ivan Devčić uputio je dopis svećenicima s novim odredbama u vezi koronavirusa u kojima se traži da se obredi nastave, ali da se na njima ne smije okupiti više od sto vjernika. Barem su odustali od tzv. svete vode: “Neka se u škropionicama na ulazima i na drugim mjestima u crkvama i kapelama ne čuva i ne ulijeva blagoslovljena voda; neka te posude ostanu prazne.”

Biskup Košić 16. ožujka okupio ljude da se guraju na misi

Sisačka biskupija je, pak, vjernicima poručila da ne moraju dolaziti na mise do 1. travnja. No biskup Vlado Košić je svoju odluku priopćio tijekom mise u nedjelju, 15. ožujka, u crkvi sv. Ane u Osekovu, nakon blagoslova nečega što se zove “bijeli križ istine“ u dvorištu crkve u spomen na ubijene u Drugom svjetskom ratu na ovome području (čitaj: ustaše). 

Na fotografijama ovog događaja koje je objavila Sisačka biskupija vide se vjernici koji stoje i sjede jedni uz druge, dakle suprotno uputama stručnjaka. Bila je to još jedna prilika za širenje koronavirusa.

>> Ponašanje Crkve u pandemiji nije samo beskorisno nego opasno po zdravlje

Na službenim stranicama Zagrebačke nadbiskupije je pak 14. ožujka objavljena fotografija hodočašća vjernika župe Navještenja Blažene Djevice Marije iz Velike Gorice u Zagreb. Na fotografiji se vidi skupina od stotinjak vjernika u crkvi svete Marije na Dolcu. Riječ je o većinom starijim osobama, koje su najviše ugrožene koronavirusom, a zbijene su jedne uz druge i krše manje-više sve relevantne upute stručnjaka o tome kako izbjeći zarazu koronavirusom.

Biskupi se postavili iznad Nacionalnog stožera civilne zaštite

Ipak, kako je situacija postajala sve ozbiljnija, biskupima je konačno došlo iz stražnjice u glavu, te su u međuvremenu otkazana sva misna okupljanja u Hrvatskoj, iako se i u vezi toga nije mogla izbjeći biskupska bahatost. Naime, biskupsko ukidanje okupljanja je stupilo na snagu dan nakon što je Nacionalni stožer civilne zaštite zabranio sva okupljanja te vrste, čime su biskupi poručili da su oni iznad Stožera i da im maltene trebamo biti zahvalni što su konačno odlučili uzeti u obzir opći interes, a ne samo vlastiti.

Nažalost, tada su eskalirali problemi s katoličkim svećenicima i fanatičnim vjernicima, koji su se zapravo mogli predvidjeti, jer je dio vjernika još početkom ožujka živio u uvjerenju da tzv. sveta voda ne može biti izvor zaraze. 

>> Neki Hrvati katolici stvarno misle da sveta voda ne može biti izvor zaraze

Sulude poruke katoličkih svećenika

U isto vrijeme su fratar iz Čapljine Bože Radoš i župnik iz Livna Ante Ledić na društvenim mrežama počeli širiti teorije zavjere i busati se time kako oni neće poslušati savjete epidemiologa, već držati mise u svojim crkvama. Radoš je, doduše, ekskomuniciran iz Katoličke crkve, ali ima veliku sljedbu među Hrvatima katolicima, pa je tako njegovo suludo obraćanje na Facebooku pogledano pedesetak tisuća puta te naišlo na veliko odobravanje. Isto je postigao i Ledić, a obojica su zapravo doprinijela zaglupljivanju naroda i mogućnosti širenja zaraze.

>> Župnik iz BiH tvrdi da neće zatvarati crkvu, a kao lijek protiv bolesti preporučuje krunicu

>> Fratra iz Čapljine ljute mjere zaštite: Posvećena ruka svećenika ima svoju ulogu

Razuman čovjek bi pomislio da će se to ipak promijeniti krajem ožuka i početkom travnja, kad su razmjeri pandemije postali svima jasni, ali nažalost se ponovno pokazalo da se na razum, odgovornost i solidarnost svih katoličkih svećenika u Hrvatskoj jednostavno ne može računati.

Solinski župnik za širenje zaraze optužio staricu koja mu je besplatno čistila crkvu

Ovih dana svjedočimo nizu zastrašujućih primjera svećenika koji prkose i uputama biskupa i samom papi Franji te inzistiraju na održavanju misa i pomaganju koronavirusu da zarazi što više ljudi u Hrvatskoj.

Tako je župnik župe Solinskih mučenika don Ante Matešan 19. ožujka - nakon zabrane okupljanja - održao misu koja je očito postala mrijestilište zaraze. U međuvremenu je i Matešan zaražen koronavirusom, za što je on onda u medijima optužio - staricu koja mu besplatno čisti crkvu.

Umjesto da preuzme odgovornost za svoje ponašanje, Matešan je bijes svoje pastve usmjerio na staru ženu i njenu obitelj, također zaražene koronavirusom, te su se oni našli na udaru ostalih vjernika. Na kraju su morali istupiti u medijima i ispričati svoju stranu priče.

>> Zaražena cijela obitelj iz Solina: Optužuju nas, a virus se raširio na misi

"Naš svećenik rekao je za jedan portal da je zarazu koronavirusom prenijela čistačica i njezina četveročlana obitelj, što apsolutno nije istina jer su i drugi ljudi dobili simptome prije moje majke. Zaraženi su neki članovi crkvenog zbora, vjernici koji su bili u crkvi također su u smrtnom strahu, a po mjestu se jedino proširila priča o nama. Niti smo bili na misi niti smo prenijeli koronavirus, jedino smo ga najvjerojatnije dobili od moje majke", rekao je 40-godišnji Nenad Katić, čiju je majku Finku župnik Matešan pretvorio u metu ogovaranja i stigmatizacije kako bi zakamuflirao svoje postupke.

Svećenik iz splitskog predgrađa pozvao vjernike na misu unatoč zabrani

Noviji primjer je i održavanje mise ovog vikenda u splitskom predgrađu Barutana (koje se naziva i Sirobuja). 

"Ja sam pozvao vjernike na današnju misu u crkvu Sv. Leopolda Bogdana Mandića u Sirobuji i uvijek ću pozivati da dođu oni koji mogu", rekao je don Delaš. Na kraju je morala intervenirati policija i rastjerati okupljene vjernike. Delaš je misu održao unatoč jasnim uputama splitsko-makarskog nadbiskupa Marina Barišića da se to ne čini u prisustvu vjernika.

>> Vjernici se okupili pred crkvom u Splitu, župnik: Ja sam ih pozvao na misu

Policija morala intervenirati i rastjerati fanatike

Mise održava i don Nikola Galov, župnik segetske župe Gospe od Ružarija. Galov je i pisao na Facebooku da je “žalostan vjernički duh koji se boji zaraze i bolesti” te je napao i Bozanića, za kojeg je napisao da mu je “pao križ kraj glave”, referirajući se na potres u Zagrebu.

I u ovom slučaju je morala intervenirati policija, koja je medijima potvrdila da fanatični svećenik održava mise unatoč zabranama sa svih razina.

Kukavičluk katoličkih medija

Dodatni problem u ovoj situaciji je kukavičluk katoličkih medija, koji se uopće ne usude prozvati svećenike koji - nasuprot papi Franji i biskupima - inzistiraju na održavanju misa s vjernicima, iako je svima jasno da se tako omogućava širenje koronavirusa i obesmišljava to što se većina građana pridržava epidemioloških mjera i poštuje socijalnu distancu. 

Oholi svećenici i njihovo fanatično stado zarazu će proširiti i među građanima koji se pridržavaju mjera i koji za sebe u ovoj izvanrednoj situaciji ne traže nikakve privilegije i poseban tretman. 

Najbolji primjer tog kukavičluka je katolički portal Bitno.net, koji za sebe smatra da je “širi i raznolikiji od klasičnih vjerskih i kulturnih portala i dublji i fokusiraniji od općih news portala”. Na Bitno.net su samo objavili kratku vijest o bahatom svećeniku sa Sirobuje, kratko se pozvavši na upute nadbiskupa Barišića, ali nekih oštrijih osuda ponašanja neodgovornih svećenika i vjernika nema.

Čini se da se ovaj portal ne želi zamjeriti svojem čitateljstvu, koje je na Facebooku na vijest o održavanju mise na Sirobuji pretežito reagiralo s oduševljenjem. Istina, neki vjernici upozoravaju da je to izraz neposlušnosti prema biskupima, dok većina slavi don Josipa Delaša.

"Bolje s Kristom bolestan umrijeti, nego zdrav bez Krista živjeti"

“Svaka čast velečasnom! Vidi se tko je Kristov vojnik. Bolje s Kristom bolestan umrijet nego zdrav bez Krista živjeti”, napisao je u komentarima jedan od čitatelja Bitno.net. Problem je što dotični, kao ni spomenuti svećenici, odbijaju shvatiti da će oni svojim fanatizmom u smrt povući i ljude koji bi, eto, ipak radije živjeli zdravi bez Krista ili s Kristom, jer koronavirus nema problem s time da sa sebičnog vjerskog fanatika prijeđe na razumnog čovjeka.

Nažalost, nadležni u strukturama Katoličke crkve u Hrvata pokazuju da njih ne zabrinjava previše ovaj fanatizam koji postaje prijetnja sigurnosti svih građana RH. 

Splitsko-makarska nadbiskupija: Svećenici koji zovu vjernike na mise nisu udarna vijest

Tako je generalni vikar Splitsko-makarske nadbiskupije monsinjor Miroslav Vidović komentirao za Novu TV potez svećenika koji je okupio vjernike u splitskom predgrađu, rekavši kako to ne smatra udarnom viješću: “Ne bih rekao da je on udarna vijest. Udarna vijest je blagdan Cvjetnice.”

>> Generalni vikar komentirao župnika koji je ljude pozivao na misu

“Don Josip ima svoje razloge zašto se oglušio, mi ćemo učiniti sve da se to ne ponavlja”, dobrohotno je izjavio Vidović.

Tu je i najfriškiji primjer slavonskog sela Čepin, u kojemu je policija također morala rastjerati fanatike s mise.

>> U Čepinu služena misa, u Osijeku dron otkrio mlade kako igraju nogomet

Oholost i fanatizam dijela klera i vjernika ugrožavaju cijelo hrvatsko društvo

Sve navedeno u ovom članku su samo slučajevi o kojima se izvještavalo u medijima, a ne bi bilo iznenađujuće da ih ima još više s obzirom na oholost i fanatizam dijela katoličkog klera i njihovih ovaca. 

Normalnom čovjeku je naravno žao svih tih ljudi koji se zaslijepljeni vjerom i svojom zadrtošću izlažu potencijalno smrtonosnoj zarazi, ali sućut prestaje kad se shvati da oni ne ugrožavaju samo sebe, već i cijelo društvo.

Želite li momentalno primiti obavijest o svakom objavljenom članku vezanom uz koronavirus, instalirajte Index.me aplikaciju i pretplatite se besplatno na tag: koronavirus

Index.me aplikaciju za android besplatno možete preuzeti na ovom linku, dok iPhone aplikaciju možete preuzeti ovdje.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara