HHO traži ocjenu ustavnosti Pravila za elektroničke medije u izbornoj promidžbi

VIJEĆE za medije Hrvatskog helsinškog odbora za ljudska prava (HHO) predložilo je Ustavnom sudu provjeru ustavnosti saborskih Pravila o postupanju elektroničkih medija s nacionalnom koncesijom u izbornoj promidžbi, priopćeno je danas iz HHO-a.

HHO također predlaže da Ustavni sud, prihvati li njihove argumente, poništi Pravila.

Prema shvaćanju Vijeća samo odlučivanje parlamenta o pitanjima koja spadaju u domenu uredničke autonomije suprotno je ustavnom načelu slobode tiska i drugih sredstava priopćavanja. Poništavanje tog akta, po ocjeni Vijeća, ne bi ugrozilo tekuće izvještavanje o izbornoj promidžbi, jer opće odredbe medijskih zakona i profesionalna pravila sasvim dostatno uređuju taj postupak.
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Konkretne odluke o broju, trajanju, sastavu emisija i slično trebale bi biti stvar uređivačke odgovornosti svakog javnog glasila, ističe se u priopćenju HHO-a.

Riječ je o pravilima koja su vrijedila i na posljednjim parlamentarnim izborima 2000. i koja su obvezivala HTV kao jedinu javnu televiziju i tada jedinog koncesionara na nacionalnoj razini. Sada su pravila proširena i na privatne koncesionare.

Pravila se odnose na medijsko predstavljanje izbornih lista u posebnim emisijama, posebne emisije za sučeljavanje predstavnika stranaka, praćenje izbornih promidžbi, plaćene promidžbene poruke.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara