Hrvatima omiljeni mobiteli Nokia i Sony Ericsson
ČAK 77 POSTO ispitanika downloada mobilne sadržaje što dokazuje da interesa za nove usluge ima, no bilo bi ga i više kaže 58 posto korisnika da su cijene usluga niže. Vodeći mobilni brandovi i dalje su Nokia i Sony Ericsson, a da ljubav između Hrvata i mobitela ne jenjava potvrđuje podatak da će novi telefon i ove godine kupiti 42 posto korisnika. Četvrtina ispitanika planira promijeniti mobilnog operatera, a pet posto ispitanika fiksne telefonije to je već napravilo.
Magazin za telekomunikacije i bežične tehnologije Moj Moby završio je drugo nacionalno istraživanje stanja na hrvatskom telekomunikacijskom tržištu. Od srpnja do listopada u anketi je sudjelovalo 1500 čitatelja magazina.
42 posto ispitanika novi mobilni uređaj kupilo je tijekom ove, dok je njih 35 posto to učinilo prošle godine. Vrlo bitni elementi pri odabiru mobilnih uređaja kod 60 posto ispitanika su napredne funkcije, 47 posto ispitanika naglasilo je da pri odabiru telefona vodi računa o dizajnu, dok su kamera, ekran u boji i povezivost ključni za 42 posto korisnika. Naizgled nevažna, no svakako zanimljiva je činjenica da je korisnicima važniji dizajn od naprednih funkcija, dok trajanje baterije najvažnijom smatra 31 posto korisnika.
Kao i na globalnoj razini, i na hrvatskom tržištu Nokia je i dalje vodeći brand, odnosno 30 posto ispitanika ima mobilni uređaj spomenute kompanije. Na drugom mjestu po korištenosti je Sony Ericsson s udjelom od 22 posto, dok treću poziciju drži Siemens sa 17, 5 posto. Samsung koristi 12, a Motoroline uređaje 5 posto korisnika.
Usluge operatera je većina ispitanika ocijenila kao preskupe. Najkorištenija odnosno najomiljenija je usluga SMS-a, te se uslugom SMS parkinga koristi 45 posto ispitanika. Uslugu SMS zabava koristi 36 posto korisnika, a SMS info svakodnevno koristi 25 posto ispitanika. Od usluge MMS-a najčešće se koristi slanje MMS poruka (69 posto), MMS razglednica (10 posto), MMS zabava (8 posto), stanje u prometu (5 posto) te vremenska prognoza (3 posto). GPRS koristi 66 posto ispitanika, melodije je downloadalo 52 posto ispitanika, dok WAP stranicama pristupa njih 51 posto.
Da je download popularan pokazuje i postotak korisnika koji su barem jednom nešto downloadali - riječ je o brojci od 77 posto korisnika. EDGE koristi 4 posto, a UMTS/3G 2 posto korisnika. Saznanje koje ukazuje na jako visoki stupanj korištenosti GPRS-a i WAP-a koje odudara od stvarne slike stanja na tržištu valja pripisati činjenici o vrlo prigodnom uzorku ispitanika koji su pristupili istraživanju, odnosno uzorku poznavatelja tematike istog.
22 posto ispitanika izjavilo je da namjerava prijeći na novu mobilnu mrežu, dok je u fiksnoj telefoniji tek 5 posto ispitanika je izjavilo kako je promijenilo fiksnog operatera (od čega je 58 posto prešlo u H1, a 42 posto u Optima Telekom). Od ukupnog broja korisnika usluga fiksnih operatera njih 15 posto namjerava dati svoje povjerenje za navedene usluge novim operaterima.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati