Kako je SDP izumio dostavu hrane, a HDZ online booking
U POSLJEDNJIH dvadesetak godina valjda nema mladog informatičkog entuzijasta kojemu roditelji ili tetka nešto iznajmljuju a koji nije pokušao složiti neku stranicu za booking.
Prvo apartman snimiš mobitelom, u boljem slučaju fotoaparatom. Piratskom verzijom Photoshopa skriješ komodu koja je ostala od pokojne babe i goblen "Djevojka koja čita", preostao od prababe.
Doda se onda nekoliko slika izvana, na koje se nadodaju oblaci da nebo ne bude jednolično, kreira se i obrazac za pitanja i rezervacije, sve se to stavi na domenu www.XYZ.com i čeka. Čeka. Čeka. Onda slijedi razočaranje.
Osim u slučaju da ste utukli golem novac u Googleovo reklamiranje, vašu stranicu neće posjetiti nitko. Daleko su vaši apartmani od prve stranice Googlea (već i drugu gleda vrlo malo ljudi), a kada ljudi pretražuju smještaj žele jednostavna rješenja koja im nude platforme tipa Booking.com.
Ukucate mjesto i vrijeme kada biste na odmor i evo sto ili petsto smještaja, uredno poredanih po cijeni ili drugim karakteristikama. Tu su i fotografije i manje-više realne recenzije. Zato nitko, ali baš nitko neće doći na web onog klinca iz prvog pasusa. Isto kao što ako nešto kupujete, prodate ili oglašavate, idete na jedan globalni ili nekoliko lokalnih oglasnika i to je to.
HDZ griješi na više razina
Ideja HDZ-a, uredno navedena u izbornom programu, kako će pokrenuti web za booking, i to, eto, uz proviziju od samo 5%, govori koliko su razmišljanja u toj stranci pogrešna. I to na više razina.
Prvo - ideja govori (a što je zabrinjavajuće jer dolazi u programu jedne od dviju vodećih stranaka) o potpunom nerazumijevanju Interneta. Internet je jak upravo jer je globalan. Raditi lokalni booking je već na tragu pokušaja domaćeg Amazona ili Netflixa. Pa hajdemo sada angažirati domaće filmaše da slože desetak serija godišnje! Bilo što takvo u digitalnom dobu predstavlja ili parodiju ili financijsku katastrofu. Ovakav sajt bi bio prazan jer nikoga ne zanimaju "domaći portal" ili "domaća aplikacija" ako postoje vrhunski globalni, čak i više njih. Nikoga ne zanima neki državna stranica kada ta globalna nudi sve od izbora tipa sobe do rezervacije i plaćanja, i to sve na jedan klik…
Cijela stvar svjedoči o tome da u HDZ-u nisu pročitali niti dvije knjige o suvremenom marketingu, što govori dosta o toj stranci. Oni nas ne mogu odvesti u 21. stoljeće jer sami nisu u njemu. Internet ih, sa svim svojim slobodama, od osobnih do poduzetničkih, jednostavno nervira. Kako nešto može biti važno a da oni to ne nadziru?
Drugi veliki problem je što bi u državi gdje se politika miješa i u proizvodnju juhica u prahu oni htjeli još više države i državne ekonomije i državne kontrole! Čak i u sektoru mikropoduzetništva, u koji se petljali nisu ni komunisti! Uza sve one SOUR-e i OOUR-e bivše države, uredno ste se mogli samostalno baviti najmom soba i apartmana, jedino ste morali platiti neki porez i boravišnu taksu.
Jasno je da se država manje-više svugdje petlja u industrije kao što su automobilska i vojna ili teška metalurgija, ali u prodajne portale? To je jedna nevjerojatno štetna navika naših političara koji svoju ulogu shvaćaju kao ulogu onih koji će svojom voljom, ali tuđim novcem izravno utjecati na gospodarstvo.
Naši političari smatraju da se ništa ne smije odvijati mimo njihove kontrole, ali tako da porezom uzmu vaš novac i onda ga usmjeravaju po svojoj volji, među ostalim i u izradu ni manje ni više nego državne stranice za booking. Pri tome nikome od njih, naravno, ne pada na pamet da takve ideje riješe sami, tj. da u stranice, aplikaciju, domenu i slično ulože svoj novac pa onda lijepo dižu plodove svoje ideje.
Nije bolje ni s onom drugom strankom. Sjećate se onog veselog SDP-ovca koji je u samoizolaciji izmislio ni manje ni više nego dostavu. Čovjek je uredno čak i nacrtao cijeli dostavni lanac između naručitelja i OPG-ova koji bi korisniku izravno dostavljali poljoprivredne proizvode. Amazon i drugi to, istina, rade još od prošlog stoljeća, ali nikada nije kasno primijeniti ideju!
Naši političari se u osnovi groze slobodnog tržišta
U knjizi Zlatno tele sovjetskog književnog dvojca Iljfa i Petrova, pisaca koji su na genijalan način ismijavali društvo ranog SSSR-a, jedan od likova, snalažljivi Ostap Bender, ima moto: "Ideje naše, benzin vaš!"
I to je to. Upravo je ta krilatica ono što izvode naši političari. Ne bi oni u gospodarstvo, to im se ne sviđa. Uložiti svoj rad i svoj novac je veliki rizik. Oni bi upravo u politiku - vladati, upravljati, imati moć nad tuđim novcem.
Rješavati probleme deus-ex-machina; kao u starim grčkim tragedijama, nadnaravno biće se pojavljuje na pozornici i dovodi do boljeg, optimističnijeg završetka. No za razliku od antičkih civilizacija, koje su iznimno cijenile osobnu hrabrost i angažiranje, naši dragi političari bi radije da su, poput Ostapa Bendera, ideje naše, a benzin vaš!
Koliko ste ono njihovih promašaja platili do sada u životu? Koliko su vam poreza naplatili a da niste ništa dobili natrag? Koliko su vam godina života uzeli nepovrat? Svi ti nesposobni politički amateri, ljudi koje u svojoj firmi ne bi zaposlio nitko.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati