Mjesecima su nas uvjeravali da su stari avioni super. Sad odjednom žele nove

Mjesecima su nas uvjeravali da su stari avioni super. Sad odjednom žele nove
Foto: Pixsell/Hrvoje Jelavić/YouTube

PROPAST kupovine 30 godina starih borbenih aviona od Izraela dovela je do nagle promjene stavova u Ministarstvu obrane. Godinu dana su nas uvjeravali da je 12 rabljenih izraelskih aviona F-16 Barak najbolji izbor. U obzir nije dolazila kupovina manjeg broja aviona, moralo ih je biti 12. I morali su biti polovni jer za nove nemamo novca.

Kolinda u ožujku: "Ja bih najradije kupila novi Mercedes, ali onda si ne mogu priuštiti hranu"

Dok su se svi još pretvarali da je u poslu s Izraelom sve savršeno, predsjednica Republike Kolinda Grabar-Kitarović tvrdila je da su stručnjaci iz MORH-a odlično izabrali. Voljela bi i tada predsjednica da se Hrvatska odlučila za nove avione, ali racionalna i šparna, kakva već jest, znala je da je to nemoguće.

"Ja bih najradije kupila novi Mercedes, ali onda si ne mogu priuštiti ni hranu ni mnoge druge stvari", rekla je predsjednica u ožujku 2018. godine. Usporedba jednog novog automobila i 12 starih aviona nije baš najbolja, ali predsjednica lupeta toliko često da njena izjava nije izazvala više od površne pažnje. 

Krstičević: 12 aviona je minimum nužan za sigurnost

No zašto je Hrvatska morala kupiti baš 12 aviona?

Eskadrila se nekad tradicionalno sastojala od 12 aviona, iako moderne vojske danas u jednoj eskadrili imaju od 18 do 24 aviona. No pristanimo, ipak, na tvrdnju kako tuce aviona predstavlja punu hrvatsku eskadrilu.

"Struka u ratnom zrakoplovstvu je odredila da nam je potrebno 12 zrakoplova, deset jednosjeda, dva dvosjeda i simulator. To je minimalno koliko je potrebno za sigurnost Hrvatske", rekao je ministar obrane Damir Krstičević, obrazlažući zašto se Hrvatska odlučila za izraelsku ponudu. Pojednostavljeno, tvrdio je da nam treba baš 12 aviona, a s obzirom na to da država ne pliva u lovi, odlučili su se za polovne avione.

Može i manje, mogu i novi, sve može

Sada kada je taj posao propao, odjednom nam ne treba ni puna eskadrila od 12 aviona niti moraju biti polovni. Damir Krstičević je prije dva dana potpuno promijenio ploču.

"Tražit će se novi model. Ako pitate mene osobno koji je to model, to je platforma F-16. Želio bih da to budu novi zrakoplovi, da to bude manje komada", rekao je Krstičević, dodavši da od SAD-a očekuje ponudu koju Hrvatska neće moći odbiti. Na stranu to što se poslužio mafijaškom frazom, važnije je da sada struka odjednom više ne zahtijeva 12 aviona.

Sad nas štite tri MiG-a

Može i manje, iako su nas uvjeravali da je 12 komada minimum da bi se osiguralo hrvatsko nebo. Koje sada osiguravaju samo tri ispravna MiG-a 21. Podatak o spremnosti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, odnosno činjenicu da su ispravna samo tri aviona, javnosti je otkrila predsjednica.

"Najviše me zabrinjava činjenica da se naše zrakoplovstvo svodi na tri MiG-a 21", rekla je Kolinda Grabar-Kitarović nakon što je u potpunosti propao posao s Izraelom. No vrhovna zapovjednica, za razliku od ministra Krstičevića, još uvijek tvrdi da Hrvatska ne može kupiti nove avione. Kakve može, koliko njih, i od koga, predsjednica se nije izjasnila.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara