Nikad više bijesnih roditelja pritisnulo organizatore mature

Nikad više bijesnih roditelja pritisnulo organizatore mature
Foto: Pixsell/Hrvoje Jelavic/Ivica Galović

REAKCIJE na rezultate Državne mature, koji su ove godine bili lošiji nego prethodnih, bile su prilično burne, a zaduženi za maturu imali su pune ruke posla s telefonskim pozivima i elektronskom poštom.

Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja objavio je da su njihovi djelatnici odgovorili na 27.803 telefonska poziva i još 10.908 upita elektronskom poštom. Ta brojka doima se prilično velikom kada se zna da je ispitima pristupilo 34.638 učenika.

Intervenirali očevi, majke, braća, sestre

U ovogodišnjoj priči posebno je zanimljivo to što je ove godine bilo jako puno telefonskih reakcija i upita članova obitelji učenika – braće, sestara, majki i očeva.

Prema podacima koje je objavio Centar, u preko 3.000 slučajeva za srednjoškolce je urgirao ili pitao netko drugi.

O razlozima za nezadovoljstvo i uzbunu posljednjih su dana pisali brojni mediji, uključujući i Index.

Naime, prema službenim podacima, objavljenima u ponedjeljak, ove je godine ispitima pristupilo gotovo 3.000 učenika manje nego prošle godine, odnosno čak 7.000 manje nego najbrojnije 2015. Unatoč tome, ukupno je čak 8.748 učenika palo na jednom ili više obaveznih ispita mature - 1.041 gimnazijalac i 6.947 strukovnjaka. To znači da je broj negativnih ocjena u odnosu na prošlu godinu porastao za čak 1.278.

Gledano statistički, samo 58 posto strukovnjaka uspjelo je s pozitivnom ocjenom proći ispit matematike na višoj (A) razini znanja, dok je prolaznost gimnazijalaca bila 79 posto. Na nižoj razini matematike (B) prolaznost među strukovnjacima bila je 71 posto, a među gimnazijalcima 79 posto.

Otežano varanje i prepisivanje

Prema tumačenjima koja su se mogla čuti iz redova organizatora ispita, jedan od uzroka lošijih rezultata moglo bi biti postroženje u provedbi.

Naime, Zlatko Zadelj, načelnik odjela za organizaciju i provedbu ispita, izjavio je da je ove godine povećana razina sigurnosti na maturi, što među ostalim znači da je pojednostavnjen pribor koji se smio koristiti tijekom ispita budući da se prijašnjih godina znao zloupotrebljavati za varanje i prepisivanje.

Broj intervencija raste

Kako su posljednjih dana bilježeni pritisci roditelja, pa čak i neke incidentne situacije u kojima su s djecom dolazili pred NCVVO, od Centra smo pokušali doznati što misle o tome.

Na naše pitanje bilježe li porast intervencija roditelja, odgovorili su potvrdno.

„Da, ove godine došlo je puno upita od strane roditelja i rodbine. Upravo zbog toga od ove smo godine uveli takvo praćenje poziva“, poručili su

Najviše pritužbi na hrvatski, zatim matematiku i biologiju

Pozivi roditelja, tvrde, uglavnom su se odnosili na dobivanje informacija o prijavama, uplatama, odjavama ispita i mjestu pisanja ispita, no bilo je i nezadovoljstava rezultatima.

„Najveći broj prigovora odnosio se na hrvatski jezik, matematiku i biologiju. Od 3.668 zaprimljenih prigovora prihvaćeno je 37 posto“, kažu u Centru.

Smatraju da je pritisak roditelja i učenika na NCVVO neopravdano žestok.

„Donesen je Pravilnik i propisana su Pravila te ih se svi dionici sustava moraju pridržavati. Kada roditelji i učenici to osvijeste, vjerujemo da će ovakvih pritisaka biti puno manje“, poručuju.

Neki su s djecom dolazili prosvjedovati pred Centar

Tvrde da su ukupno zabilježili tri slučaja dolaska roditelja pred NCVVO, što smatraju nepotrebnim jer su učenici sve informacije dobili putem telefona.

Na pitanje jesu li točne pritužbe učenika da su zadaci ove godine bili teži nego prošle, odnosno da NCVVO podiže letvicu i traži više rješavanja problematskih zadataka za koje škole učenike još uvijek ne pripremaju dovoljno, iz Centra su nam odgovorili sljedeće:

„Ispiti državne mature temelje se na nastavnom planu i programu po kojem nastavnici poučavaju učenike u školama. Članovi stručnih radnih skupina su nastavnici u školama. Također, na ovo pitanje ravnateljica Ivana Katavić rekla je kako je naglasak na potrebi provedbe nacionalnih ispita, na donošenju jasnih nacionalnih standarda, kao i veća povezanost i umreženost svih sastavnica u obrazovanju.“

Treba li uz maturu ponovno uvesti prijemni

Pitali smo ih i slažu li se s tezom nekih da bi matura trebala biti uistinu vanjsko vrednovanje obrazovanja koje ne bi bilo toliko značajna kvalifikacija za fakultete, odnosno da bi bilo bolje urediti sustav sličan onom koji smo imali ranije, u kojem bi postojali i prijemni i matura, s time da bi matura ostala državna.

Iz Centra su nam odgovorili sljedećim tumačenjem i protupitanjem:

„Cilj državne mature je 'pisanje ispita u jednakim uvjetima i po jednakim kriterijima za sve pristupnike i kandidate', a da bi tome bilo tako uveden je i nadzor provedbe ispita državne mature. Da li je teza, da se sve vrati u prijašnje stanje po kojem nisu svi imali jednaku šansu za upis na fakultete, doista održiva za sve naše buduće maturante?“

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara