"Novca za cestu Zagreb-Sisak ima i bit će dovršena u roku"
BOŽIDAR KALMETA je tijekom gostovanja u HRT-ovoj emisiji Otvoreno ustvrdio kako sredstava za dovršetak autoceste Zagreb-Sisak ima te da će ona biti gotova u lipnju 2010.
Za kašnjenje u njenoj izgradnji je optužio lokalne vlasti u Velikoj Gorici, rekavši kako su one uvođenjem komunalne naknade blokirale izgradnju, kao i da je autocesta u koliziji s planovima Velikogoričana o izgradnja pruge do Zagreba.
Tome se najoštrije suprotstavila Vesna Škare-Ožbolt, predsjednica Gradskog vijeća Velike Gorice. Upozorila je da se u tri godine izgradilo samo 3 kilometra ceste koja ne vodi nigdje "nego samo noću svijetli kao Betlehem".
Škare-Ožbolt je izrazila i sumnju u to da u proračunu uopće postoje sredstva za dovršetak izgradnje.
Jurica Prskalo iz Hrvatskih autocesta je pokušao objasniti zbog čega je cesta Zagreb-Sisak s prosječnih 10 milijuna eura po kilometru postala najskupljom autocestom u Hrvatskoj, usprkos toga što prolazi kroz ravničarski teren. On je rekao da se ceste koje se grade u ravnici treba nasipati, odnosno treba graditi skuplje nadvožnjake nego što je to bio slučaj s cestama koja prolaze kroz brdska područja, uključujući Dalmatinu.
Josip Bohutinski, novinar business.hr, je izrazio sumnju u to da je nasipanje razlog zbog kojeg je toliko porasla cijena, kao i da su komunalne naknade jedinica lokalne samouprave razlogom za zastoje.
Za razliku od sisačkog gradonačelnika Dinka Pintarića, sisačko-moslavačka županica Marina Lovrić je iskazala skepsu prema tvrdnji da će auto-cesta biti dovršena do lipnja 2010. godine. "Da država to uistinu želi, auto-cesta bi odavno bila dovršena", tvrdi ona. Izrazila je i rezerve prema planu da se cesta od proljeća sljedeće godine počne graditi od Siska prema Zagrebu.
Lovrić je, također, kao uzrok kašnjenja i povećanja cijene od 1,36 na 4 milijarde kuna navela i "razne lobije" odnosno interese vlasnika zemljišta.
R.R.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati