INDEX DOZNAJE Hidroavioni moraju iseliti iz vojne baze u Divuljama

INDEX DOZNAJE Hidroavioni moraju iseliti iz vojne baze u Divuljama

Foto: Goran Kovačić/Pixsell, Index

KAKO doznaje Index, Ministarstvo obrane s kompanijom European Coastal Airlines više neće produljivati ugovor po kojem je ona za svoje hidroavione mogla koristiti dio vojne baze u Divuljama. Postojeći ugovor vrijedi do 1. rujna ove godine, a nakon toga bi ECA, ako želi nastaviti poslovati u Hrvatskoj, morala pronaći novi prostor za održavanje svoje flote. A da će ECA morati seliti hidroavione iz Divulja, za Index je kratko potvrdio i ministar obrane Josip Buljević.

"Izgledno je da ugovor koji spominjete više neće biti produljen", rekao je ministar te nas za više detalja uputio na Službu za informiranje.

Inače, spomenuti je ugovor uime MORH-a s vlasnikom ECA lani u rujnu potpisao ondašnji ministar obrane Ante Kotromanović. Tim je dokumentom ECA stekla pravo na korištenje rampe za izvlačenje hidroaviona iz mora te prostora za smještaj i održavanje zrakoplova u vojarni "Knez Trpimir", i to - bez ikakve naknade. Doduše, ugovor je potpisan na tri mjeseca, međutim, produljivan je sve do danas, a ECA-i je tek je naknadno, doznajemo, za korištenje dijela vojne baze bila propisana i određena naknada. U kojem točno iznosu - to spada u kategoriju detalja za koje ćemo morati pričekati odgovor MORH-ove Službe za informiranje...

Kotromanović: Prijetila im je propast pa nismo naplaćivali korištenje dijela baze

Svoju neobičnu odluku da privatnoj kompaniji iznajmi dio vojne baze (a na koju se skanjuju svi njegovi prethodnici s kojima je Index razgovarao), ondašnji ministar Kotromanović pokušao je obraniti pred novinarima koji su se bavili spornim ugovorom ovim riječima:

"Zaista ne vidim na koji sam način oštetio državu. Tvrtki je prijetilo zatvaranje i propast i na ovaj način smo spasili 100 do 150 radnih mjesta. Pa, koliko da im naplatimo? To je jedna obična ledina...", prenijeli su tada mediji. Inače, kompanija ECA je prošlu godinu, kad je ugovor i potpisan završila sa službenim brojem od 60 zaposlenih...

No, da je ECA-i prijetila propast još prije godinu dana, Kotromanović je bio u pravu. I prema našim informacijama još tada je Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo toj kompaniji prijetila oduzimanjem dozvola za rad, i to ako pothitno ne osigura prostor za održavanje flote. I to je, očito, trenutak u kojem  vlasnik kompanije, Klaus Dieter Martin i Ante Kotromanović potpisuju sporni ugovor.

Prema našim informacijama, čelništvu kompanije je od početka godine jasno davano do znanja kako postojeće rješenje - najam prostora u vojnoj bazi - nikako ne može biti trajno te da bi bilo dosta dobro da si sami pronađu alternativu. No, sudeći prema njegovim medijskim istupima, Martin je vjerovao da Divulje ne samo da može zadržati, već da bi mu se trebalo dodijeliti još prostora.

"Otkako postojimo, 15 godina gledam hangare vojne baze u Divuljama. Od dva, jedan je uvijek prazan, vrata se ne otvaraju i jasno je da nije u upotrebi. Godinama pišemo svim mogućim institucijama da nam iznajme taj hangar kako bismo dobili centar za održavanje svojih zrakoplova, no to nikako da se dogodi..." požalio se.

Inače, hidroavioni ECA, koji su prema najavama iz kompanije trebali poletjeti 25. kolovoza, i dalje su prizemljeni, a na njihovoj Facebook stranici mogu se vidjeti žalbe putnika koji tvrde da mailom dobivaju otkaze letova planiranih čak i za kraj kolovoza. ECA je danas poslala priopćenje u kojem obavještava da od sutra popodne (27. 8.2016.) ponovno otvara linije Split - Mali Lošinj - Pula i Pula - Novalja s obzirom da će, kako javljaju, jedan od hidroaviona od sutra ujutro biti ponovno odobren za korištenje. Ostala tri hidroaviona ostaju prizemljena.
 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara