Opet profesionalni propust HTV-a: U polusatnom prilogu Studija 4 "zaboravili" drugu stranu

Opet profesionalni propust HTV-a: U polusatnom prilogu Studija 4 "zaboravili" drugu stranu

Foto: Index, HRT

PROFESIONALNI propusti na HTV-u se nastavljaju. Naime, nakon što je HRT stavio "na led" emisiju "Javna ponuda", a zbog profesionalnog propusta urednika Vedrana Kukavica, sada se gotovo ista stvar dogodila i emisiji Studio 4.  No, iako je utvrđen gotovo isti propust, čini se da neće biti i iste sankcije. No, krenimo redom.

Početak priloga bez ograde

Prilog emitiran na HTV 4, u emisiji "Studio 4", bavio se navodnim dokumentom prema kojem su navodno brojni Hrvati imali kod  Raiffeisen bankarske grupacije Štajerske milijunske štedne uloge. Prije točno mjesec dana Index se posebno bavio tom temom, a to su pokušale ovog tjedna uraditi i kolege s HRT-a.

No, ni u devetminutnom prilogu o računima, a ni s gostima u studiju, nije se pokrila i "druga strana", odnosno predstavnik RBA Štajerske. U studiju su bili kontroverzni Domagoj Margetić te urednica i novinarka portala HAZUD  Nada Landeka, a telefonom se razgovaralo i s kolegom Robertom Gordonom, novinarom ORF-a koji je u Austriji istraživao poslovanje RBA Štajerske.

"Popis tajnih računa hrvatskih građana u austrijskim štednim zadrugama već je duže vrijeme goruća tema na domaćim portalima i medijima. Riječ je o dokumentu nakon što je austrijska Agencija za nadzor financijskog tržišta zatražila popis klijenata od Raiffeisen Grupe", početak je spornog priloga emitiranog u Studiju 4.

I banka i oštećenici prijavili DORH-u sporni dokument

Na službenim internet stranicama HRT-a gdje je predstavljen prilog ipak su se ogradili, tvrdeći kako je riječ o "navodnom" i "kontroverznom" dokumentu. 

Podsjetimo, dokumet s navodnim popisom štediša dio je kaznene prijave koju je Nenad Koljaja podnio 9. lipnja ove godine. Koljaja je jedan od predstavnika oštećenika RBA štedno-kreditnih zadruga, a sporni dokument je odaslao na niz adresa od Sabora do policije i DORH-a. "Oštećenici" traže da se dokument ispita.

S druge strane RBA Štajerske tvrdi kako je riječ o falsifikatu. Oni su zbog toga također podnijeli kaznenu prijavu. Tako su na Općinskom državnom odvjetništu u Zagrebu podnijeli prijavu protiv nepoznatog počinitelja radi "izrade lažne isprave s ciljem da se ista upotrijebi kao prava, a koja odnosi se na navodni popis hrvatskih štediša u RBA bankama u Štajerskoj".

Postoji i treća strana, odnosno oni Hrvati koji su se pojavili na listi, a mnogi od njih javno su opovrgnuli postojanje računa te su najavili i privatne tužbe.

Zvali u nedjelju navečer

Sporni prilog emitirao se u ponedjeljak u 11 sati, a prve kontakte HRT novinari pokušali su uspostaviti dan prije - u nedjelju u 18 i 30 sati.



"Da, poziv za sudjelovanje odnosno za osiguranjem sugovornika za temu dobio sam u nedjelju u 18 i 30 sati, a prilog je trebao ići sutradan ujutro. Radno vrijeme banaka u Austriji je od 9 sati, a do Zagreba ima dva sata vožnje. Bilo je nemoguće to izvesti", kaže Krešimir Macan iz agencije Manjgura koja zastupa RBA zadruge prema medijima u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, kako nam kaže Macan, tema je bila objavljena prije točno mjesec dana pa ne vidi razlog zašto se išlo u zadnji trenutak. Macan kaže da s HRT-a nije išao ni neki poseban pismeni upit prema RBA pa je zbog svega uputio i posebno reagiranje zbog spornog priloga.

HRT: Urednici su upozoreni na propust

Na HRT-u priznaju kako se dogodio propust, no čini se da je urednica tog dana Helena Krmpotić izvukla s tek "upozorenjem".

"Obavješćujemo Vas kako su urednici emisije upozoreni na ovaj propust te su predstavnici RBA zadruge pozvani da iznesu svoje viđenje ove priče", kažu nam s HRT-a.

Iako smo na HRT-u pitali za usporedbu ovog slučaja sa slučajem Vedrana Kukavice i PPD-a s kojim se bavilo i posebno Povjerenstvo HRT-a, nismo dobili nikakav odgovor.

"Napominjemo kako nije uvijek moguće u isto vrijeme dovesti sve sugovornike o temi koja se obrađuje, ali se svim sudionicima tema koje obrađuje Informativni medijski servis Hrvatske radiotelevizije omogućuje ravnopravan tretman te iznošenje stavova i mišljenja", kažu na kraju s HRT-a.

  

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara