UHLJEBISTAN

Paul Bradbury eksperimentom razotkrio uhljebe u turističkim zajednicama

Paul Bradbury eksperimentom razotkrio uhljebe u turističkim zajednicama
Foto: Privatna arhiva/Total Croatia News

PAUL BRADBURY, hrvatsko-britanski pokretač portala Total Croatia News, ponovno se bavi hrvatskim turizmom i rezultati su opet poražavajući te otkrivaju nemar, nerad i nezainteresiranost golemih razmjera kod ljudi koji bi se trebali brinuti o promociji i razvoju hrvatskog turizma.

Poslao primamljivu ponudu na adrese 319 turističkih zajednica pa dva dana čekao odgovore

Naime, Bradbury je s primamljivom promotivnom ponudom kontaktirao svih 319 hrvatskih turističkih zajednica. S obzirom na to da su turistički budžeti zamrznuti zbog koronavirusa, Bradburyjeva platforma Virtual Croatia ponudila im je besplatnu promociju. Naišao je uglavnom na inerciju i ravnodušnost.

"Živimo u smiješnim vremenima, a nigdje se to ne vidi bolje nego u Hrvatskoj. Mi smo turistička zemlja s populacijom od oko četiri milijuna ljudi. I Hrvatska 'diše turizam', da iskoristim zanimljivu metaforu ministra turizma Garija Cappellija iz korona-ere", započinje Bradbury svoju priču.

Hrvatska tako duboko diše turizam da gdje god postoje znakovi života, mi osnujemo lokalnu turističku zajednicu i instaliramo direktora. Zato danas imamo jednu turističku zajednicu na svakih 12.500 stanovnika u Hrvatskoj, ne računajući 20 regionalnih zajednica ili Hram turizma, odnosno Hrvatsku turističku zajednicu.

"Moćna država Uhljebistan"

Vremena su teška u Kraljevini slučajnog turizma, nastavlja Bradbury. A izbori su pred vratima. Vremena su tako teška da je Bradburyju prošli tjedan organizator jednog nacionalno poznatog događaja rekao kako su ga iz turističke zajednice s kojom surađuje pitali može li vratiti novac koji je uložio u srpanjski event zato "što im treba za izbore, ali vratit će mu ga odmah kad izboru prođu".

I tako prolaze dani u Moćnoj Državi Uhljebistanu, sarkastičan je Bradbury.

Turistički su proračuni zamrznuti. Dok deseci tisuća radnika u privatnom sektoru gube posao, plaće zaposlenika u 319 turističkih zajednica smanjene su od 4 do 20 posto. Nije izgubljeno nijedno radno mjesto, ipak je to javni sektor u Hrvatskoj. Ali bilo je smanjenja plaća i rezanja promotivnih budžeta kojima se može pomoći rođacima. Nešto je krenulo po zlu u Moćnoj Državi Uhljebistanu, piše hrvatsko-britanski novinar za TCN.

Ponudio besplatnu promociju turističkim zajednicama, koje sad ionako nemaju posla

Stanje je grozno. Zamislite te jadne turističke zajednice, svih 319, sa smanjenim plaćama i bez budžeta kojima bi potpomogli evente svojih rođaka ili eventualno promovirali turizam. Strašan je taj koronavirus.

Prije nego što se preselio u Hrvatsku, Bradbury je radio kao humanitarni radnik u Somaliji, Gruziji, Ruandi i na rubu Sibira. Ta humanitarna crta nikad ga nije napustila. Nadalje piše kako nema novca da nahrani sve rođake u ovim teškim vremenima. Zato je sastavio priopćenje za javnost, koje je izazvalo dosta pažnje u hrvatskim medijima, te ponudio besplatan promotivan članak za svaku turističku zajednicu u Hrvatskoj koja je voljna pridružiti se njegovoj platformi Virtual Croatia. Samo mi pošaljite alate, ja ću učiniti ostalo, napisao je Bradbury.

Hrvatska turistička zajednica ljubazno mu je poslala ažuriranu bazu podataka o lokalnim turističkim zajednicama kako bi bio siguran da će njegova ponuda doći na prave adrese. Svima je poslao istu ponudu znajući da su vremena teška i da nema novca da ih potkupi kako bi prihvatili njegovu ponudu.

Samo 26 posto turističkih zajednica je otvorilo Bradburyjev mail kojim nudi besplatnu promociju turizma

Zanima li vas koliko se tih vrlo zauzetih lokalnih turističkih zajednica, bez budžeta kojima bi hranili rođake i bez turista koji bi ih uznemiravali, bavilo ovom besplatnom ponudom od koje osobno nemaju nikakve koristi?

Bradbury je ponude poslao 30. travnja. Dva tjedna kasnije impresivnih 26 posto od 319 turističkih zajednica pronašlo je vremena i interesa za otvaranje e-maila. Impresivnih 26 posto pronašlo je vremena otvoriti e-mail usred svojih ostalih obveza u pandemiji zbog koje nema ni turista, ni promotivnih aktivnosti. Sasvim razumljivo, s takvim nečuvenim rezanjem plaća, zašto uopće otvarati e-mail, zapitalo se ostalih 74 posto.


Kakav obraz! S kojim mi pravom taj debeli Irac šalje e-mail u vezi s poslom za koji dobivam 4 do 20 posto manju plaću. Iako sam prošle godine imao samo 2047 turista (impresivnih 6 turista po danu), ne samo da ne trebamo nikakvu besplatnu pomoć nego ćemo se odjaviti s liste, izruguje se Bradbury.

Besplatnu promociju prihvatilo 18 od 319 turističkih zajednica

Međutim, pokazalo se da u središnjoj Dalmaciji postoji novi naraštaj lokalnih turističkih zajednica. Njihovi mladi direktori imaju potrebu baviti se turistima, a ne rođacima. Bradbury je dobio pozitivan odgovor od 18 turističkih zajednica, dok 301 zajednica zasad nije zainteresirana.

"Moje isprike za onih 225 turističkih zajednica koje nisu ni otvorile e-mail. Posebne isprike onima koja sam uznemirio i koji su se s pravom odjavili s popisa. Neka vam se uskoro vrate budžeti, neka vam se plaće vrate na staro – ma što na staro, neka se povećaju – tko jebe turiste", poentirao je na kraju Bradbury. 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara