Peru: Pronađeni najočuvaniji fosili konja u Americi

PERUANSKI su arheolozi otkrili dosad najočuvanije fosile konja u Americi, dokaz da su ti sisavci živjeli u Novom svijetu puno prije nego što su ih donijeli Španjolci u 16. stoljeću.

´Konji su u Južnu Ameriku ponovno dovedeni. Ovo nas otkriće podsjeća da su konji tu i prije postojali, ali su izumrli prije približno 10 tisuća godina´, izjavio je Rodolfo Salas, voditelj odsjeka za paleontologiju Prirodoslovnog muzeja u Limi.

Istraživači su otkrili sačuvani kostur Equusa (Amerihippusa) santaeelenae u lipnju prošle godine u Arequipi, 960 kilometara južno od Lime.

Konj, iskopan iz vulkanskog pepela i mulja, imao je zabačenu glavu i ispružene prednje noge. Kostur će biti izložen u Limi 28. veljače.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
´To je, bez ikakve sumnje, najočuvaniji fosil konja u Americi. Sačuvane su sve kosti´, rekao je Salas.

U usporedbi s današnjim konjem, Equus santaeelanae imao je veliku glavu, debeo vrat i kratke noge.

´Bio je sjajan trkač... i živio je na otvorenim područjima, poput savana i pašnjaka´, dodao je Salas.

Po njegovim riječima, konji su u Južnu Ameriku došli iz Sjeverne Amerike preko Paname prije otprilike tri milijuna godina, ali su prije 10.000 godina izumrli.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara