PROMETNI STRUČNJAK "Ovako je 1990. počela Balvan revolucija, uvod u Domovinski rat"

PROMETNI STRUČNJAK "Ovako je 1990. počela Balvan revolucija, uvod u Domovinski rat"

Foto: Patrik Macek/Pixsell

STOTINJAK taksista iz Zagreba, Splita, Dubrovnika i Pule i drugih hrvatskih gradova organizirali su prosvjed protiv Ubera.

U zagrebačkoj Vukovarskoj ulici, od Savske ulice do ulice Hrvatske bratske zajednice, zaustavili su promet u dvije trake tako što su parkirali svoje automobile duž ceste u oba smjera. Najavili su da će prosvjedovati do daljnjega.

>> VIDEO Taksisti blokirali Zagreb ilegalnim prosvjedom pa prijetili novinaru Indexa: "Treba te skucati"

Prometni stručnjak Željko Marušić komentirao je današnji ilegalni prosvjed taksista, a njegov komentar prenosimo u cijelosti:

"Ima li većeg apsurda od sljedećeg: procesuira se i privodi skupinu građana zbog uvredljivog skandiranja državnoj dužnosnici, što se, i u gorem obliku, tolerira u najrazvijenijim euroatlantskim demokracijama, a policija u veljači ove godine propušta reagirati na otvorene prijetnje taksista blokadama prometnica. Sada se to i dogodilo.

Taksisti su u vrijeme jutarnje špice, kad većina građana odlazi na posao, liječnici u bolnice, javni djelatnici u urede i šalterska mjesta, studenti na fakultete... perfidno blokirali jednu od glavnih prometnih arterija kroz hrvatsku metropolu.

Bilo je tu i poduzetnika koji su se, pošteno i vrijedno radeći suočili s bankrotom, jer im Agrokor duguje golem novac kojeg nikad neće vidjeti, pa žure na posao ne bi li se možda spasili, ugovarajući nove, zdrave poslove, prosvjetnih djelatnika koji rade za mizerne plaće, bez potrebnih dodataka, onih koji rade a ne primaju plaću...

Svatko ima pravo prosvjedovati, ali na demokratski način

Kako bi bilo da se svi oni udruže i kažu: 'Mi ćemo prosvjedovati blokadom taksi stajališta na glavnim punktovima u gradu i zračnoj luci!' Svatko ima pravo prosvjedovati, ali na demokratski način, uvažavajući pravilo jednakosti, pritom ne ugrožavajući druge, pogotovo javne interese, koristeći specifične resurse i sredstva kojima raspolažu.

Zamislite da djelatnici HEP-a, nezadovoljni plaćom ili radnim uvjetima isključe struju, ili djelatnici vodovoda vodu. Blokada prometnica najgori je i najopasniji oblik prosvjeda. Tako je 17. kolovoza 1990. počela 'Balvan revolucija', uvod u Domovinski rat.

Pitanje Ubera i taksi prijevoza važno je i kompleksno. Stoga treba pozdraviti zahtjeve svih koji traže da se uvede red u poslovanje, odnosno da svi posluju po hrvatskim zakonima, plaćaju poreze. No, u cijeloj priči nitko nije amnestiran propusta, ni posve nevin.

Neosporno je da je u Hrvatskoj taksi prijevoz desetljećima bahato preskup i da smo zbog toga u prometu nepotrebno izgubili stotine, možda i tisuće života, milijarde kuna izravne i neizravne štete.

U velikim je metropolama normalno da jedan automobil vozi dvoje ili troje taksista, da je u pogonu 24 sata dnevno. Taksi vozila kruže gradom i tako kupe putnike, a ne čekaju na stajalištima nekoliko unosnih, papreno skupih vožnji dnevno.

Je li to jedan od razloga previsokih cijena taksija i uzrok što smo po stopi smrtnosti na cestama među najgorima u EU? Mnogi, da je jeftinijih taksija, ne bi pijani sjeli za volan, mladi bi se nakon noćnih provoda jeftinim taksijem sigurno vraćali kući, bilo bi manje obitelji zavijenih u crno.

Koga briga za veću smrtnost u prometu i ostale gubitke?

E..., ali ljepše je, budimo sasvim iskreni, raditi na dosadašnji način, a koga briga za veću smrtnost u prometu i ostale gubitke.

Medalja ima dvije strane, a jeftin, svima dostupan taksi, jedan je od glavnih, ne samo prometnih, hrvatskih prioriteta. Nove se tehnologije ne mogu zaustaviti, pogotovo što će uskoro na ceste početi dolaziti samovozeća vozila. A svi trebaju poštivati hrvatske propise i plaćati poreze. Treba li spominjati da je i među taksistima ima dosta onih koji to uredno ne rade, odnosno nisu radili, a riječ je o pozamašnim sredstvima?

Građani koji poštuju zakone, uredno plaćaju državi porez opravdano su ogorčeni što policija ne radi svoj posao, zorno pokazujući dvostruke kriterije u postupanju. Prometnice su javno dobro, žila kucavica cijelog društva. Nisu samo poslovi svih vrsta u pitanju, problem je i onih koji su išli na medicinski pregled, kojima je život mogao biti ugrožen, liječnika koji žure na intervenciju.

Današnji prosvjed posljedica je teškog policijskog propusta iz veljače, kad nisu privedeni i procesuirani oni koji su javno pozivali i najavljivali blokadu. A ovo što se danas desilo, nemjerljivo je štetno i vrlo opasno za nacionalne interese.

Što ako Torcida, a i u njihovim zahtjevima ima jakih utemeljenosti, zbog nezadovoljstva HNS-om i stanjem u nogometu, krene u najavljene blokade glavnih turističkih pravaca? Hoće li ih taksisti podržati u tome? Što ako svatko zbog svog problema počne blokirati ceste, pruge, prilaze zračnim lukama.

Otvorenim pismom, istom argumentacijom, u travnju sam se obratio Torcidi. Na više programskih sastanaka s policijskim djelatnicima ukazao kako je neodgovorno i neprofesionalno od strane policije što ne štiti građane i poduzetnike od onih koji ih na takav način teroriziraju te da se pokušaju organizirane blokade prometnica trebaju sasjeći u korijenu. I nepošteno je da se zbog toga pojedinci moraju izlagati umjesto njih.

Zbog ovoga što se danas dogodilo, a višekratno se najavljivalo, ministar Božinović treba dati ostavku. Teško je zakazao i ministar prometa Butković...".

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara