Rastu premije osiguravatelja, većina sklopljenih polica u Hrvatskoj je obavezno autoosiguranje

Rastu premije osiguravatelja, većina sklopljenih polica u Hrvatskoj je obavezno autoosiguranje
Ilustracija: 123rf

UKUPNA zaračunata bruto premija 20 hrvatskih društva za osiguranje krajem lipnja iznosila je 5,38 milijardi kuna, što je 9,2 posto više u odnosu isti mjesec prošle godine, pokazuju podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO). 

U skupini neživotnih osiguranja, koja čine 69,18 posto ukupne premije, zaračunata bruto premija u lipnju u odnosu na isti mjesec lani porasla je za 9,5 posto, na 3,7 milijardi kuna.

U segmentu životnih osiguranja zaračunata bruto premija bilježi rast za 8,5 posto, na 1,6 milijardi kuna, pokazuju podaci HUO-a.

Najzastupljenije je obavezno autoosiguranje

Najzastupljenija vrsta osiguranja u segmentu neživotnih osiguranja i dalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem lipnja u iznosu od 1,13 milijardi kuna ili 7,2 posto višom u odnosu na isti lanjski mjesec.

U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika, odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama ili tzv. obvezno autoosiguranje, s iznosom premije od 1,07 milijardi kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Taj je iznos premije za 7,04 posto viši nego u lipnju 2017. godine, a u prvih šest ovogodišnjih mjeseci sklopljeno je ukupno 1.156.369  polica obveznog autoosiguranja, odnosno 62.961 polica ili 5,7 posto više nego u istom razdoblju lani.

Najzastupljenije klasično životno osiguranje

U segmentu životnih osiguranja, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom krajem lipnja u iznosu od 1,29 milijardi kuna, što je za 15,3 posto više u odnosu na premiju iz lipnja prošle godine.

U lipnju je najveći tržišni udio, mjeren iznosom zaračunate bruto premije, od 31,84 posto zauzimalo Croatia osiguranje, s ukupnom zaračunatom bruto premijom od 1,7 milijardi kuna.

Drugi je Allianz s 641,6 milijuna kuna premije, odnosno s tržišnim udjelom od 11,92 posto, dok je na trećem mjestu Euroherc s 531,3 milijuna kuna premije i udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od 9,87 posto.

Croatia osiguranje je zauzimalo najveći udio i u segmentu neživotnih osiguranja, 36,39 posto, uz premiju od 1,35 milijardi kuna, a na prvom je mjestu i u segmentu životnih osiguranja s udjelom od 21,63 posto i premijom od 358,7 milijuna kuna.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara