"Spomenik je u obliku hrvatskog grba, a nije ga financirao Vedran Ćorluka nego obitelji poginulih branitelja"

"NATPISI o 'Ustaškom spomeniku' vrijeđaju osjećaje brojnih obitelji čiji su najmiliji poginuli braneći svoj dom prilikom srpske okupacije Dervente", stoji u priopćenju ratnog zapovjednika 3. bojne Modran 103. brigade HVO-a Ive Ćorluke koje prenosimo u cijelosti:

"Taj spomenik je jedino što nam je ostalo sveto"

"Posljednjih dana u medijima se pojavilo niz natpisa o 'Ustaškom spomeniku', koji je u Modranu pored Dervente podigla obitelj Ćorluka. Na taj način povrijeđeni su osjećaji brojnih obitelji čiji su najmiliji, mahom mladi ljudi, poginuli braneći svoj dom 1992. godine prilikom srpske okupacije Dervente. Jedino što je za te obitelji i mene kao zapovjednika 3. bojne Modran, čiji su bili pripadnici, ostalo sveto je spomen mjesto kojim smo im odali počast. Njihov spomenik je u obliku srca, a nije ga podigao , kako navodite, Jozo Ćorluka, otac našeg Vedrana, nego su spomenik financirale isključivo obitelji poginulih branitelja.

"Srce je u obliku hrvatskog grba"

Istina je da se srce nalazi na spomeniku žrtvama iz Drugog svjetskog rata, ali on nije u obliku slova "U" nego u obliku hrvatskoga grba. Znači li to da se oznaka koju nosimo na automobilima, koja je na našim dokumentima, smatra ustaškom? Zasigurno ne. Ponos je jedino što nam je ostalo. Jedino što je u toj priči važno i vrijedno spomena jeste velika žrtva koje su podnijele brojne hrvatske obitelji s toga područja, koje su i unatoč tome 1992. godine protjerane iz svojih domova. Tada nitko nije digao glas protiv naše izdaje.

"Mnogi pokopani su bili gotovo djeca pa su insinuacije i podmetanja krajnje neprimjereni"

Tamo su ostali životi brojnih mladih hrabrih momaka koji su samo branili svoj dom. Obiteljima je posjet svetom groblju ,na kojem su pokopani njihovi najmiliji od kojih su mnogi bili gotovo djeca, sve za što žive. Sve druge insinuacije i podmetanja od onih koji su odgovorni za naše sudbine, u današnje vrijeme, krajnje su neprimjerena. Posebno je neprimjereno da hrvatski mediji takvima daju toliki prostor koristeći ime Vedrana Ćorluke koji je svojim sumještanima darovao zvono jer ima veliko srce. To je hvale vrijedno, a ne skandalozno djelo.

"Ako nam ne možete pomoći i reći istinu o našem kraju, istinu o našoj tragediji, onda, molimo vas, nemojte ni produbljivati našu bol"

Obitelji poginulih iz 3. BOJNE MODRAN pozivaju Vas da vidite ono veliko što smo učinili i posjetite nas na istom groblju 29. ožujka kada će biti održana misa za poginule branitelje i kada ćete na licu mjesta moći osjetiti i čuti našu bol. Od prvoga dana kada smo mogli otići u Derventu svake godine obilježavamo obljetnicu naše bojne, uredili smo groblja, izgradili Crkve, pokušavamo pronaći ostatke svojih života i dajemo sve od sebe da naši najmiliji i njihova žrtva nikada ne bude uzaludna i zaboravljena. Molimo Vas da u tome budete uz nas. Poznato je da je Derventa bila drugi Vukovar, da su brojna hrvatska mjesta na tom području sravnjena sa zemljom, postoje tolike bolne i teške priče, tolike tragične sudbine, tolike neutješne majke... a toliko smo u tome smislu zaboravljeni. Ako nam ne možete pomoći i reći istinu o našem kraju, istinu o našoj tragediji, onda, molimo Vas, nemojte ni produbljivati našu bol."

Zapovjednik 3. bojne Modran
Ivan Ćorluka

Srbi "prijavili spomenik" tužiteljstvu i traže njegovo rušenje 

Podsjećamo, prošli tjedan su u srpskom tisku objavljene fotografije spomenika poginulim hrvatskim braniteljima (u mjestu Modran pored Dervente) koji su pali u obrani bosanske Posavine od srpske agresije, uz informaciju kako su gradnju spomenika financirali hrvatski nogometni reprezentativac Vedran Ćorluka i njegov otac Jozo, čija obitelj je iz tog kraja.

Taj dio Bosne, koji je bio poprište žestokih borbi i masovnog egzodusa Hrvata i Muslimana, je nakon završetka rata u BiH zahvaljujući Daytonskom sporazumu ušao u sastav tzv. Republike Srpske, a spomenik je prema navodima iz beogradskih medija svojim oblikom "iritirao mnoge mještane i izazvao ogorčenje u cijeloj Republici Srpskoj". Protiv "samoglasničkog" oblika spomenika ustao je i rabin židovske zajednice u RS Jozef Atijas, koji je zatražio rušenje spomenika i pokretanje sudskog postupka protiv graditelja.

"Još u kolovozu prošle godine slučaj su nadležnom tužiteljstvu prijavili i građani srpske nacionalnosti, koji su zahtijevali hitno rušenje obilježja koja asociraju na najcrnja stradanja u Drugom svjetskom ratu", pisale su srpske novine, dodajući kako novinari nisu uspjeli u dobojskom tužiteljstvu saznati u kojoj je fazi ovaj predmet.

Oblik spomen obilježja posvađao rabina i svećenika

Spomenuti rabin Atijas je napao i franjevce samostana Plehan da veličaju i slave fašističku NDH "za vrijeme koje su nestali svi Židovi, koji su prije rata činili pola stanovništva Dervente".

Na insinuacije o "ustaškom spmeniku" reagirao je čuvar franjevačkog samostana Plehan, fra Mirko Filipović, koji u spomeniku ne vidi ništa sporno te poriče bilo kakvu vezu spomenika sa širenjem ideje ustaštva, a rabinov istup je objasnio kao njegovu želju da se dodvori vlastima RS.

"Zaista ne znam gdje ste vidjeli slovo "U", jer ja ga ne vidim?! Problem je što Srbi još imaju otpor prema svemu što nosi predznak hrvatsko", izjavio je za srpske medije.

Z.A.
Foto: Pincom

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara