Štrok: Vlada dramatično podcjenjuje hrvatski turizam
POZNATI hotelijer Goran Štrok u intervjuu za Jutarnji list je rekao kako će Hrvatska teško ostvariti sjajne rezultate iz prošlih turističkih sezona i kako dosadašnje interventne mjere Vlade nisu dovoljne. Naveo je kako je očekivani pad broja gostiju u ovoj godini između 15 i 20 posto, jer su diljem svijeta hoteli već početkom godine zabilježili takav pad noćenja pa ni Hrvatska neće biti izuzetak.
"Mnogo naših potencijalnih gostiju neće putovati u 2009. ili će značajno smanjiti budžet za putovanja, a istodobno strane tvrtke režu budžete za poslovna putovanja i kongrese. Prema procjenama stručnjaka, hoteli u svijetu već su početkom godine zabilježili pad od gotovo 20 posto. Prognoze govore o globalnom padu putovanja u 2009. u rasponu od 10 do 15 posto. Izvjesno je da će Hrvatska teško ostvariti rezultate iz prošlih godina, prema mojoj procjeni ove godine može se očekivati pad između 15 i 20 posto. Dosad poduzete interventne mjere Vlade nisu dovoljne", naveo je Štrok.
"Hrvatska kao skupa destinacija s tri zvjezdice"
"Uspoređujući sredstva koja su uložena u hrvatsku brodogradnju s mjerama i novcem uloženim u hrvatski turizam zaključujemo da je turizam dramatično podcijenjen. Tijekom protekla dva desetljeća nije bilo sustavnog razvoja turizma i mnogo toga je prepušteno stihiji i inicijativi privatnog poduzetništva. Zbog toga se Hrvatska doživljava kao skupa destinacija s tri zvjezdice. To je posljedica neselektivnog razvoja turizma. I dalje nema ciljane promidžbe, a nedostaje i jasna vizija i strategija. Drugim riječima - nema jasne poruke. Stoga je nužna i reorganizacija Hrvatske turističke zajednice", rekao je Štrok.
Dodao je i kako će devalvacija nacionalnih valuta u velikoj mjeri utjecati na pad interesa za ljetovanja u Hrvatskoj, jer smo "zbog prejake kune postali preskupa destinacija" te kako smatra da je "nužna prilagodba fiskalne i monetarne politike uvjetima koji sada vladaju na tržištu". Vlada bi turizmu, prema Štrokovim riječima, mogla pomoći i smanjenjem stope PDV-a, naknade za komunalna davanja te koncesija za plaže kao i raznih "parafiskalnih nameta", poput pretplate za HTV i naknade ZAMP-u.
Štrok je naveo i kako "Hrvatska po uzoru na ostale konkurentne zemlje mora iskoristiti svoje prepoznatljive brendove te marketinške kampanje temeljiti na poznatim destinacijama Dubrovnika, Hvara, Opatije i Istre, jer s osmišljenom kampanjom možemo imati kvalitetan turizam 365 dana u godini".
I.M.
Foto: Grobnik.hr
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati