Uber na balkanski način: Neki vozači u Zagrebu odbijaju vožnje jer im plaćaju naknadu za stajanje

Uber na balkanski način: Neki vozači u Zagrebu odbijaju vožnje jer im plaćaju naknadu za stajanje

Foto: Hina

NEKI vozači Ubera u Zagrebu uveli su balkanski način rada u ovu multinacionalnu kompaniju.

Jedan korisnik Ubera na Facebooku se požalio da mu vozač učestalo odbija vožnje. Nakon što korisnik zatraži vožnju, vozač odbije pod izgovorom da ima tehničkih problema, iako je na aplikaciji prikazan kao aktivan, odnosno raspoloživ za vožnju.

Zašto to rade? Zato što Uber vozačima plaća određenu naknadu ako imaju manje posla. Dio vozača u Zagrebu, naravno, tu pogodnost zloupotrebljava. Stoje na parkingu i ubiru naknade, umjesto da voze.

Uber garantira satnice

Iz Ubera su nam pojasnili kako funkcionira taj sustav naknada za stajanje.

"Broj naručenih vožnji i dostupnih automobila svakodnevno varira, tako da našim vozačima-partnerima dajemo poticaje za korištenje platforme. Uber svojim partnerima-vozačima garantira satnice u određenom vremenskom razdoblju.

Ako je u tom vremenskom razdoblju vozač ostvario manje prihode od vožnji od garantiranih, Uber će u vidu bonusa pokriti razliku između stvarnih vožnji i garantirane satnice.

To nam omogućava da spojimo tisuće korisnika koji su preuzeli aplikaciju s autom ali i smanjuje prosječno vrijeme potrebno da vas vozač pokupi", kažu iz Ubera.

Snizili cijene jer su htjeli povećati angažman vozača


Uber je prošlog mjeseca došao u sukob s vozačima zbog snižavanja cijena od 25 posto.

Vozači su tada stupili u štrajk, što su iz Ubera demantirali. jedan od vozača koji se tada javio Indexu kaže da i je po novim cijenama posao neisplativ.

"Vozači odbijaju voziti za Uber po ovim cijenama jer poslujemo s gubitkom, pa Uber traži nove vozače. Većina vozača na današnjem je sastanku istaknula da po ovim cijenama posluju s gubitkom, što i je istina. Kao prvo snizili su cijene usluge za 25 posto bez da su uopće razgovarali s vozačima.

Po starim cijenama ja sam za 6 radnih dana u tjednu po 8 sati u koje nije uračunato vrijeme pranja i čišćenja zarađivao oko 2000 kuna mjesečno. Ostalo je išlo na troškove za gorivo, davanja prema državi za mirovinsko, zdravstveno i porez, za amortizaciju vozila te za pranje i čišćenje vozila", rekao je prošlog mjeseca jedan od Uberovih vozača za Index.

Iz Ubera su smanjenje cijena objašnjavali željom za većim angažmanom vozača. Iskustva s ostalih tržišta pokazala su da sniženje cijena donosi više posla vozačima, no izgleda da je vozačima u Hrvatskoj plaćeno stajanje na parkingu interesantnije od plaćene vožnje.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
;
Učitavanje komentara