Zagreb oblijepljen plakatima kojima se veliča Bandićeva uprava

Zagreb oblijepljen plakatima kojima se veliča Bandićeva uprava
Foto: Dalibor Urukalovic-PIXSELL/ Index

U PUNOM jeku predizborne kampanje za Europske parlamentarne izbore Grad Zagreb zakupio je preko 150 plakata u glavnom gradu Hrvatske, a kojima se veliča rad gradonačelnika Milana Bandića. U činjenici da je na čelu grada Zagreba Bandić, koji je ujedno i šef stranke "Bandić Milan 365 - Stranka rada i solidarnosti", a koja se natječe za mjesta u Europarlamentu, Državno izborno povjerenstvo za sada ne vidi ništa sporno.

Uostalom, kako smo istražili, Bandić je od 2013. godine do danas čak četiri puta muljao s plakatima za izbore pa nije čudno da to radi i peti put. No, krenimo redom.

Od nedavno u Zagrebu su postavljeni i jumbo plakati s različitim porukama koje veličaju rad Gradske uprave. Zajednički su im službeni grb grada Zagreba te potpis "Za Zagreb, grad u srcu" koji sugerira da je riječ o kampanji.

Kad se stranke reklamiraju našim novcem

Među porukama su i ove: "Zagreb ima najbolji obrazovni standard", "Zagreb je otvoren i siguran grad", "Advent u Zagrebu tri je puta zaredom proglašen najboljim u Europi", "Zagreb šampion turizma", "BDP po stanovniku: Zagreb 20.300 eura, Hrvatska 11.900 eura", "Nezaposlenost: Zagreb 3,3 posto, Hrvatska 7,6 posto, Europska unija 6,5 posto".

Činjenica da je Bandić usred kampanje za euroizbore uzeo više od 150 reklamnih mjesta u gradu Zagrebu te da ih je platio našim novcem, nije nimalo uznemirujuća za Državno izborno povjerenstvo.

"Nastavno na učestale upite medija i javnosti da li oglašavanje plakatima Grada Zagreba predstavlja povredu Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma, Državno izborno povjerenstvo (DIP) priopćava da je nadzor financiranja izborne promidžbe na izborima članova u Europski parlament iz Republike Hrvatske u tijeku", stoji u jučerašnjem priopćenju DIP-a.

Nitko se ne želi uplitati dok Bandić "dela"

Naime, DIP je reagirao nakon što je stranka GLAS prijavila DIP-u i Etičkom povjerenstvu zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića zbog kršenja zakona o financiranju izborne promidžbe. Kontaktirali smo po ovom pitanju i Etičko povjerenstvo, no ni oni se nemaju namjeru miješati u Bandićeve poslove. Kažu da o tom slučaju tek raspravljaju. Uz bitnu ogradu.

"Povjerenstvo drži potrebnim uputiti medijske kuće, urednike, a posebno novinare koji prate izbornu promidžbu, da Etičko povjerenstvo nije tijelo koje bi moralo niti može djelovati na opisani način. Etičko povjerenstvo donosi odluke isključivo po pojedinim obavijestima o kršenju Izbornog etičkog kodeksa (prijavama), nakon provedene rasprave i na način predviđen Pravilima o načinu rada Etičkog povjerenstva. Izvan tih konkretnih pojedinačnih odluka, Etičko povjerenstvo nema svoju posebnu "politiku", a niti glasnogovornika, koju bi u svakom trenutku moglo predstaviti kao komentar ili mišljenje Povjerenstva u konkretnom slučaju za koji postoji upit. Umjesto toga, upućujemo novinare koji imaju konkretna saznanja o potencijalnom kršenju Izbornog etičkog kodeksa od strane sudionika izbora da nas o tome obavijeste u vidu dokumentirane prijave. Etičko povjerenstvo nastoji sve svoje odluke donijeti i o njima obavijestiti javnost što prije, a svakako unutar dva do tri dana od pristigle prijave", stoji u pojašnjenju Etičkog odbora.

 

Nevjerojatno je da za sada ni jedna institucija, pa ni Povjerenstvo o ispitivanju sukoba interesa, ne vidi ništa alarmantno u Bandićevim plakatima. No sporno je puno toga.

Informiraju građane fake newsom

Iz Grada Zagreba priznaju tek kako su plakate za sada platili najmanje 130 tisuća kuna.  Plakati su plaćeni iz proračuna. Isto tako, Grad Zagreb, koji vodi višestruki Uskokov optuženik, pravda se kako imaju pravo sa svojim građanima komunicirati preko reklamnih panoa. Činjenica da to rade baš usred izbora jednostavno je splet okolnosti, odnosno slučajnost.

Druga sporna stvar u cijelom slučaju je što su plakati činjenično netočni. U Gradu Zagrebu tvrde kako bi građani s ovakvim plakatima trebali biti upoznati sa svim projektima "kao i njihovom provedbom i rezultatima". No riječ je o - fake newsu.

 

Niti Zagreb ima prirodni prirast, niti kraj gradova na Jadranu može biti hrvatski šampion turizma, a ne može se ni pohvaliti stopom nezaposlenosti jer poruka sugerira da Zagreb ima najmanju nezaposlenost od svih gradova u Europskoj uniji. Pisali smo više puta o tome kako je Advent u Zagrebu tri puta proglašen najboljim u Europi.

U Gradu Zagrebu nitko ne zna za kampanju koju vode

Osim što poruke na plakatima nisu prošle ni osnovnu provjeru točnosti, dolazimo i do treće sporne činjenice. Naime, u Gradu Zagrebu nitko ne zna detalje o kampanji "Za Zagreb, grad sa srcem". Pitali smo ih za detalje kampanje, osnovne ciljeve te predviđaju li se i oglašavanja u tisku, radiju, televizijama i portalima.

Portal Index ima informaciju kako je reklamni spot već snimljen, kao i da će biti objavljen u samom finišu kampanje za Europske izbore, no ni o toj informaciji u Gradu Zagrebu nemaju pojma.

Naime, prije dva dana, po službenom upitu Indexa, u uredima grada Zagreba skupljaju se informacije o kampanji.

 

Nevjerojatno je tako da u dva dana nisu skupili osnovne informacije o kampanji koju vode, a koja bi mogla na kraju, s videospotom i oglašavanjem, biti i plaćena više od 300 tisuća kuna.

Postavili smo logično pitanje, ako nitko u gradu Zagrebu ne zna za kampanju, onda je pitanje tko zna? Navodno je cijela akcija osmišljenja u Bandićevoj stranci ne samo da bi tako došli do besplatnog oglasnog prostora, već i da ostalim političkim strankama uskrate reklamni prostor na zagrebačkim panoima. Znakovito je da tu informaciju nitko iz Bandićeva ureda, pa ni sam Bandić, ne želi službeno ni potvrditi, a ni opovrgnuti.

Bandićeva kampanja u sred kampanje je slučajnost

Postavili smo i službeni upit o nespojivosti rada Bandićeve stranke u smislu financiranja kampanje i poslova Grada Zagreba, no neslužbeno su nam poručili da ne očekujemo nikakav pismeni odgovor.

Bolje sreće nije bio ni DIP, a ni Etičko povjerenstvo. Njima jesu odgovorili, no ne dotitiču se spornih pitanja već se naglašava se kako je postavljanje plakata u vrijeme kampanje, čista slučajnost.

Ništa o kampanji "Za Zagreb, grad sa srcem"

 "Tijekom cijele godine, posebice uodi Dana Grada Zagreba, Gradska uprava na delu sa svojim gradonadelnikom gradane informira o svim uspjesima / projektima preko promidZbenih spotova i plakata te na press-konferencijama, ali i na druge prikladne nadine te njihovo vremensko preklapanje s izborima za Europski parlament ili s bilo kojim drugima ne bi trebalo stvarati prijepor jer se ne mogu dovesli u vezu", stoji u odgovoru DIP-u i Etičkom povjerenstvu. U tom odgovoru opet se ne daju bitne informacije, kao ni ona o već snimljenom TV spotu, već, za sada, priznaju samo - plakate.

Isto tako, u odgovoru DIP-u ne spominje se kampanja "Za Zagreb, Grad sa srcem" pa ostaje nejasno od kuda zapravo ti sporni plakati. No, prema dosadašnjem radu DIP-a, koji je do sada Bandiću gledao kroz prste, teško da će inzistirati na ovim pojašnjenjima.

Grad Zagreb- Odgovor Dip i Etičko Povjerenstvo-oglašavanje Plakatima(1) by Index.hr on Scribd

Četiri puta mu je prošlo, zašto ne bi i peti

Kao što smo napisali u uvodu, Bandiću ovo nije prvi put da je muljao s plakatima te svaki put izvukao. Prema tome, teško se može govorit o slučajnosti.

Isto je Bandić napravio 2013. godine u svibnju. Zagreb je bio oblijepljen plakatima koji su govorili o idealnom gradskom turizmu, mobilnosti i ljepoti života u Zagrebu. I sve to dva tjedna prije lokalnih izbora. GONG je tada poslao prijavu DIP-u te su tražili da ga se kazni oduzimanjem 100 tisuća kuna naknade za izbornu promidžbu. Smatrali su da je sumnjivim jumbo plakatima i lecima zloupotrijebio javne resurse i tako iskoristio Grad za osobne, odnosno predizborne interese. Bez uspjeha.

Drugi put to se dogodilo 2015. godine kada je gradonačelnik donio odluku kojom je Milanu Bandiću, predsjedniku stranke, omogućio besplatno korištenje gradskih reklamnih panoa. Njegova se stranka tako reklamirala na 30 mjesta, i to besplatno.

Dok institucije ne rade svoj posao, Bandić "dela"

Treći put Bandić je to napravio u kolovozu 2016. godine. U više zagrebačkih kvartova osvanuli su plakati s natpisom #Premijer, i to prije nego što je počela izborna kampanja. Četvrti put Bandić je muljao s plakatima u lipnju 2017. godine. Naime, neposredno prije izbora Grad Zagreb objavio je sljedeću najavu:

"Svim kandidatima omogućit će se jednaki uvjeti promidžbe. Ako postoji dva ili više zahtjeva za istovremeno korištenje iste javne površine ili pozornice koju Grad postavi, te korištenje reklamnih panoa i city lighta u nadstrešnicama namijenjenih za manifestacije, prednost će imati stranka ili nezavisni kandidat koji ranije podnese zahtjev za korištenje", stajalo je u najavi Grada. Stranke i kandidati odmah su požurili prijaviti svoje plakate i izborni materijal, ali ostali su kratkih rukava. Naime, najbrži je bio, pogađate - Milan Bandić. Kada su ostali došli na red, mjesta za plakatiranje bila su ili vrlo neatraktivna ili na periferiji Zagreba.

Ako je Bandić već mogao četiri puta izvesti na naš račun manje-više isto, zašto ne bi i peti? Dok institucije spavaju, provode izvide i istražuju, Bandić, eto - dela.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
;
Učitavanje komentara