Zagreb: U Kabinetu grafike HAZU-a otvorene dvije izložbe

U sklopu Trećeg trienala hrvatske grafike večeras su u Kabinetu grafike HAZU otvorene dvije izložbe grafika Marka Spalatina i Lea Vukelića.

Marko Spalatin, ugledni grafičar, koji živi u Americi, na zagrebačkoj izložbi se predstavio djelima nastalim od 1979. do 2001.

Predstavljajući djelo Marka Spalatina likovna kritičarka Liliana Domić napominje da je Spalatin u svojim grafikama na tragu apstrakcije i izvorištima u geometriji, izgradivši prepoznatljive kristalne inačice, koje premda u vrhu suvremene i recentne umjetnosti, nisu usporedive ni sa čim. Osobito, kako je naglasila nemaju veza s new geometry, koja je kao odjek jednog od trendova došla iz Amerike osamdesetih i devedesetih godina prošlog stoljeća. Postojanost geometrije, svojevrstan vitalitet manirizma zapisan u geometriji i optičkoj kombinatorici, sve su to karakteristike Spalatinova rada što ga je definirao u više faza razrađujući minuciozan rukopis na kojemu se temelji njegovo neponovljivo autorstvo. Liliana Domić je posebno naglasila da je Kabinet grafike HAZU bilo pravo mjesto za prvu cjelovitiju javnu prezentaciju Palatinova djela u Hrvatskoj.
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Djela Lea Vukelića, umjetnika mlađe generacije, predstavljena su u Studiju Kabineta grafike HAZU. Medij kompjutora taj autor koristi u svim etapama stvaralačkog procesa, od početnog istraživanja do finalnog umjetničkog proizvoda u obliku printa i konačno u interpolaciji djela simbola suvremene potrošačke kulture direktno u prostor Galerije. Slika u kompjutoru postaje informacija kojom je moguće manipulirati i ulazi u dinamički sistem, istaknula je na otvorenju izložbe autorica predgovora Željka Himbele. Vukelić u svojim radovima ostvaruje posve novu vizualnu kvalitetu razotkrivajući temeljne gradivne elemente digitalne slike dodatno istaknute velikim uvećavanjima i poigravajući se tehnološkom zadatošću, formom rastera. Tim djelima autor stvara realitet definiran novim kontekstom s naglaskom na kompjutor, odnosno smješta svoja djela u određeni prostor i vrijeme, nudeći jednu vrstu nove komunikacije s konzumentom-promatračem, istaknuto je na otvorenju izložbe.

(Hina) ta mć

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara