Zagrebački zrak zagađen plinovima i prašinom

Zagrebački zrak zagađen plinovima i prašinom

ZDRAVLJE Zagrepčana nije narušeno samo visokim temperaturama, neobičnim za ovo doba godine, te niskim tlakom, već ga narušava i zrak prepun štetnih plinova i prašine.

Vjesnik piše kako prisutnost prašine i dušičnih plinova spada u tzv. drugu kategoriju kvalitete zraka, koja je iznad preporučene vrijednosti, a ispod granične, dok za ostale štetne tvari kao što su CO2, CO i SO2 u Uredu za zdravstvo tvrde da je zrak prve kategorije po kvaliteti.

No, čini se da su za "dobre" vrijednosti kvalitete zraka zaslužni krivo smješteni uređaju za monitoring koji se nalaze na krovovima zgrada, umjesto na točkama bližima asfaltu.

Uređaji za monitoring nalaze se na krovu Hitne pomoći u Đorđićevoj, na krovu Poliklinike za bolesti dišnih sustava u Prilazu baruna Filipovića, na jednom krovu u Ksaverskoj cesti, te u Sigetu, i na krovu škole Ruđer Bošković, piše Vjesnik.

Realnije vrijednosti kvalitete zraka daju uređaji koji su postavljeni pored raskrižja Vukovarske i Miramarske, te u Mirogojskoj ulici.

"Kvaliteta zraka u Zagrebu bolja je nego ikad", tvrdi dr. Mirna Kontrec, savjetnica u Uredu za zdravstvo, prenosi Vjesnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Iako je u Zagrebu danas puno više automobila nego što je bilo 1963. godine kada su mjerenja počela, danas se puno više ljudi grije na plin i preko toplane, pa je smanjeno ugrožavanje kvalitete zraka grijanjem na ugljen na drva.

No, automobili su u Zagrebu veliki zagađivač, danas ih ima oko 400,000, kao i dvije zagrebačke toplane koje uglavnom rade na mazut.

Kako bi poboljšali kvalitetu zraka, u Poglavarstvu namjeravaju ubuduće kupovati autobuse koji će voziti na biodizel, a i vozila Čistoće također će se postupno modernizirati.

Program mjera smanjivanja onečišćenja zraka, koje planira Poglavarstvo, smanjit će prometovanje osobnim vozilima u centru grada, te povećati javni gradski prijevoz čije će gorivo biti biodizel.

"U Gradu kažu kako će manjem zagađenju pridonijeti i stroži ekološki propisi kod registracije motornih vozila, što znači da će stara vozila, koja više zagađuju, teže prolaziti na ispitima, a tako će biti od 1002. godine", piše Vjesnik.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara