Znanstvenici tvrde: Jetru pogodnu za presađivanje uskoro ćemo uzgajati u laboratorijima

Tekst: S.C.H.
Foto: UANews.org

AMERIČKI znanstvenici, koji su uspjeli uzgojiti rastuće stanice životinjske jetre u laboratorijskim uvjetima, tvrde da nije daleko dan kada će se jetra pogodna za ljudsku transplantaciju uzgajati umjesto da se, kao do sada, uzima od donora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
U znanstvenom članku koji je upravo objavljen u časopisu Nature Medicine, istraživački tim bolnice u Massachusettsu navodi pojedinosti projekta tijekom kojega su u laboratoriju uspjeli uzgojiti presatke stanica jetre uzgojene iz jetrenih stanica uzetih od štakora.

Rezultat je, kako se tvrdi, "veliki korak naprijed u pravom smjeru", koji će u ne tako dalekoj budućnosti omogućiti uzgoj jetre u laboratorijskim uvjetima. Znanstvenici su, naime, uspjeli izolirati i odvojiti stanice jetre od okolnog tkiva, a dobivene stanice, tzv. hepatocite, uzgojili su u umjetnoj okolini kao nezavisne jetrene stanice. Tako uzgojene stanice presađene su štakorima. Te su stanice, kako se navodi, kraće vrijeme živjele u stanici primatelja usporedno s normalnom jetrom.

Istraživački je tim potvrdio da su stanice jetre uspješno uzgojene i presađene, no upozoravaju kako su one preuzele tek manji dio funkcija normalne jetre. Problem njihovog daljnjeg rasta u tijelu i povezivanje s krvnim žilama primatelja ostaje i dalje neriješena zagonetka. No slažu se u konstataciji kako je ovo veliki korak naprijed u svladavanju i te prepreke.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara