Zuckerberg najavio velike promjene na Facebooku: Manje vijesti i oglasa, više razgovora

Zuckerberg najavio velike promjene na Facebooku: Manje vijesti i oglasa, više razgovora

Foto: Getty Images

OSNIVAČ Facebooka Mark Zuckerberg najavio je velike promjene u news feedu ove društvene mreže, prema kojima će objave tvrtki, brendova i medija postati manje, a osobne objave više zastupljene.
 
Sadržaj koji potiče razgovor između članova obitelji i prijatelja na Facebooku novim će algoritmom dobiti prioritet, dok će organizacije vjerojatno osjetiti pad popularnosti kao rezultat ovih promjena, istaknuo je Zuckerberg u svojoj najavi koju je objavio upravo na Facebooku.
 
Do promjena u news feedu doći će u sljedećih nekoliko tjedana, ali to će biti samo prva faza velikih promjena u najpopularnijoj društvenoj mreži na svijetu koja ima više od 2 milijarde korisnika.
 
Laura Hazard Owen sa Sveučilišta Harvard komentirala je novi zaokret u funkcioniranju Facebooka za BBC News: "To će dosta utjecati na izdavače, vidjet ćemo mnogo manje vijesti koje organski iskaču u vašim news feedovima." Međutim, Owen upozorava kako bi posljedica mogla biti to da "najkontroverznije stvari", koje generiraju užarene rasprave, postanu najzastupljenije - ili jednostavno sadržaj iz Facebook grupa gdje korisnici razgovaraju o specifičnim temama. 
 
Zuckerbergovu objavu prenosimo u cijelosti: 
 
"Javni sadržaj zagušuje osobne trenutke"
 
“Jedan od naših područja fokusa u 2018. je da osiguramo da je vrijeme provedeno na Facebooku vrijeme koje je dobro provedeno. 
 
Izgradili smo Facebook kako bismo pomogli ljudima da ostanu povezani i kako bismo nas zbližili s ljudima koji su nam bitni. Zato smo uvijek stavljali prijatelje i obitelj u jezgru tog iskustva. Istraživanje pokazuje da jačanje naših odnosa jača našu dobrobit i sreću.
 
Ali u posljednje vrijeme dobili smo povratne informacije od naše zajednice da javni sadržaj - objave tvrtki, brendova i medija - zagušuje osobne trenutke koji nas vode da se više povežemo jedni s drugima.
 
Lako je razumjeti kako smo došli do toga. Video i drugi javni sadržaji eksplodirali su na Facebooku u zadnjih par godina. Otkad ima više javnog sadržaja nego objava prijatelja i obitelji, ravnoteža onoga što je u news feedu prebacila se s najvažnije stvari koju Facebook može napraviti - pomoći nam da se povežemo jedni s drugima.
 
Osjećamo odgovornost osigurati da naše usluge nisu samo zabavne za uporabu, nego i pozitivne za dobrobit ljudi. Stoga smo proučili ovaj trend oprezno, čitajući akademska istraživanja i provodeći vlastita istraživanja s vodećim ekspertima na sveučilištima.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
 
Fokus na smislenim društvenim interakcijama
 
Istraživanje pokazuje da, kad koristimo društvene medije da se povežemo s ljudima do kojih nam je najviše stalo, to može biti pozitivno za našu dobrobit. Osjećamo se povezanijima i manje usamljenima, a to je u korelaciji s dugoročnim mjerenjima sreće i zdravlja. S druge strane, pasivno čitanje članaka i gledanje videa - čak i ako je zabavno ili informativno - nije tako dobro. 
 
Na temelju ovoga, radimo veliku promjenu u načinu na koji gradimo Facebook. Mijenjam cilj koji sam zadao našim timovima za produkte od fokusiranja na to da vam pomognu u nalaženju relevantnog sadržaja na to da vam pomognu da imate smislenije društvene interakcije.
 
Počeli smo raditi promjene u ovom smjeru prošle godine, ali trebat će nam mjeseci da se ovaj fokus proširi na sve naše produkte. Prve promjene koje ćete vidjeti bit će u news feedu, gdje možete očekivati da ćete vidjeti više od svojih prijatelja, obitelji i grupa.
 
Kako budemo donosili ove promjene, vidjet ćete manje javnog sadržaja poput objava od tvrtki, brendova i medija. A javni sadržaj koji ćete vidjeti više bit će podvrgnut istim kriterijima - trebao bi poticati smislene interakcije između ljudi.
 
Zuckerberg prihvaća da će promjene dovesti do pada popularnosti Facebooka
 
Na primjer, postoji mnogo usko povezanih zajednica oko TV-serija i sportskih klubova. Vidjeli smo da su ljudi mnogo više u interakciji oko video-prijenosa uživo nego oko regularnih videa. neke vijesti pomažu započeti razgovore o bitnim temama. Ali prečesto danas, gledanje videa, čitanje vijesti ili dobivanje updatea na stranici samo je pasivno iskustvo.
 
Sad, želim biti jasan: radeći ove promjene, očekujem da će vrijeme koje ljudi provode na Facebooku i neka mjerila angažmana opasti. Ali isto tako očekujem da će vrijeme koje provodite na Facebooku biti vrjednije. A ako uradimo pravu stvar, vjerujem da će to također biti dobro za našu zajednicu i naš biznis na dugi rok.
 
U svom najboljem izdanju, Facebook je uvijek bio baziran na osobnim vezama. Fokusiranjem na međusobno zbližavanje ljudi - bilo s obitelji i prijateljima ili oko bitnih trenutaka u svijetu - možemo pomoći osigurati da vrijeme na Facebooku bude dobro provedeno vrijeme”, zaključuje Zuckerberg.
 
 
 
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara