Minijev SUV Aceman novi je igrač u ionako pretrpanom segmentu

Foto: BMW

UPOZNAJTE potpuno novi MINI Aceman: zdepasti kompaktni crossover koji je dizajniran da se lijepo ugura između MINI Coopera u hatchback izdanju i obiteljskog SUV-a MINI Countryman. Najnovije izdanje obitelji MINI zapravo je prva isključivo električna ponuda marke, a usmjerena je izravno na Volvo EX30.

Hrpa konkurencije

Naravno, EX30 nije jedini rival s kojim će se Aceman suočiti. Ostali potencijalni protivnici uključuju Renault Megane E-Tech, Jeep Avenger i Smart #1. Nadolazeći Ford Puma Gen-E i Kia EV3 također su vjerojatni izazivači, kao i električni hatchbackovi C-segmenta kao što su Peugeot E-308 ili Astra Electric.

Ispod metala Aceman koristi istu platformu namijenjenu EV-u kao i električni MINI Cooper. Nudi se s istim izborom baterija od 42.5 kWh i 54.2 kWh, od kojih veća daje Acemanu domet od 405 km.

Nalik na pravi 4 x 4

“Draga, smanjili su Countryman”, vjerojatno je najjednostavniji način da se opiše stil MINI Acemana. To je zato što su oba automobila dizajnirana prema MINI-jevoj novoj filozofiji dizajna "karizmatične jednostavnosti" i dijele neke stilske karakteristike kao što su prednja svjetla u obliku romba, osmerokutni oblici rešetke i efekt lebdećeg krova koji je MINI stvorio zatvaranjem stupova.

Ipak, lukovi kotača na Acemanu su uglatiji i izraženiji od onih na Countrymanu, dok uglavnom plastični branici i bočne obloge pomažu da izgleda čvršće i više nalik na 4 x 4.

MINI Aceman je dug točno 4079 mm, širok 1754 mm (bez ogledala) i visok 1514 mm. To znači da je gotovo potpuno iste duljine i širine kao Jeep Avenger, ali ne tako visok, i samo je malo veći od Renaulta Clija. Međutim, Volvo EX30 je otprilike 150 mm dulji i gotovo 100 mm širi od MINI-ja.

Dostupno je 300 litara prtljažnika, 55 manje nego u Jeep Avenger EV-u, i 1005 litara za igru ​​kada se stražnja sjedala djeljiva u omjeru 60:40 preklope. Za razliku od nekih električnih automobila, ispod poklopca motora MINI Aceman nema prtljažnika ni prostora za odlaganje stvari.

Kabina ista kao u ostalim MINI-jima

Acemanova kabina identična je kabini njegove nove MINI braće i sestara. Središnja točka je ultratanki 9.4-inčni OLED kružni zaslon odgovoran za infotainment, kontrolu klime i vitalne informacije vozača, poput brzine i stanja napunjenosti - baš kao kod prethodno spomenutog Volva EX30.

Bežični Apple CarPlay i Android Auto dolaze kao standard, kao i izbor od osam MINI Experience Modes koji mijenjaju izgled zaslona i unutarnje osvjetljenje te pružaju vlastiti jedinstveni zvučni zapis.

MINI kaže da je unutrašnjosti modela Aceman želio dati domaći dojam, pa je upotrijebio neke neobične materijale, poput pletene tkanine ili recikliranog poliestera.

Početni model Aceman E koristi bateriju od 42.5 kWh za koju MINI očekuje da će omogućiti domet do 310 km u jednom potezu, dok njegov prednji električni motor od 181 KS omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7.9 sekundi.

Dopuna baterije za 30 minuta

Aceman SE dobiva veću bateriju od 54.2 kWh i snažniji e-motor od 215 KS, koji skraćuje vrijeme od 0 do 100 km/h na 7.1 sekundu i povećava domet sve do 405 km. Aceman E i SE imaju maksimalnu brzinu punjenja od 75 kW odnosno 90 kW, za što MINI kaže da će omogućiti dopunu od 10 do 80 za manje od 30 minuta za obje verzije.

Knjige narudžbi za MINI Aceman otvaraju se 12. lipnja, a prvi primjerci kupcima bi trebali stići u studenom ove godine. Standardni komplet na svim modelima uključuje kružni OLED zaslon osjetljiv na dodir s bežičnom vezom za pametni telefon, grijani upravljač, stražnju kameru, tempomat i drugu tehnologiju za pomoć vozaču, poput otkrivanja mrtvog kuta i upozorenja na poprečni promet.

Međutim, Aceman SE standardno dobiva više opreme - head-up zaslon, podlogu za bežično punjenje, grijana prednja sjedala, ulazak bez ključa i prilagodljive prednje i stražnje svjetlosne potpise.

U početku će se Aceman proizvoditi uz MINI Cooper Electric s troja vrata u Kini, međutim, nakon 600 milijuna funti ulaganja u MINI-jevu tvornicu u Oxfordu oba će se automobila proizvoditi u Velikoj Britaniji od 2026. Prvi primjerci trebali bi stići kasnije ove godine.

Pročitajte više