Od 2024. godine neće biti moguće voziti pod utjecajem alkohola

Foto: 123RF, DADSS

UZ brzinu, vožnja pod utjecajem alkohola je jedan od najčešćih uzročnika prometnih nesreća.

Usprkos pokušajima autoindustrije da prevenira vožnju pod utjecajem alkohola, sve se svodi na drugu stranu, odnosno poteze policije koji će takve vozače isključiti iz prometa. Da se radi o velikom sigurnosnom pitanju u cestovnom prometu, govori podatak kako svakog dana na cestama SAD-a pogine 30 ljudi u prometnim nesrećama uzrokovanim alkoholom, javlja NHTSA.

>> Nova razina sigurnosti: Ove aute nećete moći voziti pijani

Stoga se opet razmišlja o uvođenju pasivnih sustava u automobile koji bi detektirali vozača pod utjecajem alkohola. Volvo je ranije ove godine najavio takav sustav u svojim automobilima, a u Americi su čak i konkretniji.

Prema novom prijedlogu zakona, sva nova vozila od 2024. godine će morati imati ugrađen pasivni sustav detekcije alkohola. Pojedini američki senatori forsiraju ovakav prijedlog usprkos protivljenju dijela javnosti, koja se poziva na ljudska prava. Njihovo objašnjenje je vrlo jasno: pitaju se zašto ne bismo, ako aute krcamo tolikom tehnologijom da će uskoro moći sami voziti, ugradili i ovaj mali dodatak.

Senatori Tom Udall i Rick Scott su već pripremili prijedlog zakona poznat pod kraticom RIDE (Reduce Impaired Driving for Everyone), a pokrenula se i država. Još 2015. godine je pokrenut program DADSS (Driver Alcohol Detection System for Safety), a do sada su predstavili dva sustava za detekciju alkohola, jedan temeljen na dahu poput klasičnog alkotestera te drugi osjetno kompleksniji, kod kojeg vozač mora prisloniti prst na senzor. Tu se spektroskopijom mjeri koncentracija alkohola u krvi.

Američki NHTSA je pritom vrlo konkretan. Kažu da sustav mora biti točan, nenametljiv i pouzdan u svakoj situaciji. Također, izuzetno je bitno da sustav ne pokazuje u nekim situacijama lažnu koncentraciju alkohola u krvi, kao i da bude u svakom slučaju u potpunosti siguran od premošćivanja. I ono najvažnije, sustav treba ući u primjenu nakon odobravanja javnosti i uz minimalno povećanje cijene automobila, kažu u NHTSA-u.

 

Pročitajte više