Ovo su najpovoljniji SUV-ovi na hrvatskom tržištu

Foto: Index.hr, Škoda, Suzuki, Dacia

KAO što su benzinci preuzeli primat u segmentu motora, tako su SUV modeli popularnošću pretekli kompakte. 

Ruku na srce, najčešće se radi o crossoverima koji su uz pogon na jednoj osovini u suštini samo podignuti karavani ili monovolumeni, ali su i kao takvi i dalje skuplji od klasičnih osobnih automobila ekvivalentne veličine. Ipak, oni su apsolutni hit automobilske industrije, čak i u Hrvatskoj, gdje većina kupaca pri kupovini automobila mora ići preko svojih mogućnosti. 

Ako ste dio većine koja pati za ovakvim automobilima, znajte da za njih ne morate uvijek istovariti čitavo bogatstvo. Mi smo za vas izabrali one najpovoljnije, ali i tržišno najzanimljivije. 

Uvijek tražena roba

Gledamo li ono što je najpopularnije u Hrvatskoj, onda svakako moramo spomenuti Volkswagen T-Cross. Najmanji crossover iz Wolfsburga je hit u Hrvatskoj i s 1278 prodanih primjeraka u prvih devet mjeseci drži 3. mjesto, odmah iza Opel Corse i Škode Octavije. Originalnog dizajna, dopadljivog interijera i uvjerljive vozne dinamike, maleni T-Cross starta dosta visokom cijenom od 146.130 kn. 

U istom rangu cijena je jednako atraktivna Puma iz Forda, ali uz snažniji motor, dok primjerice vrlo prostrani Renault Captur starta s osjetno nižih 137.990 kn. Potonji je dostupan i s plinskom instalacijom te je još uvijek osjetno povoljniji. C3 Aircross, 2008 i Crossland nije potrebno posebno predstavljati, kao ni Suzuki Vitaru, koja usprkos sada nešto višoj cijeni drži odličnu prodaju. 

Spomenut ćemo još nekoliko modela. Seat Arona je tu jer je osjetno povoljnija od T-Crossa sa startnih 131.700 kn, a neznatno povoljnija je i Škoda Kamiq. Konačno, nudi se i Toyota Yaris Cross, najnoviji model u segmentu s početnom cijenom od 139.900 kn za benzinsku izvedbu.

Može i povoljnije

Upravo tako. Može se proći osjetno jeftinije. Tako Hyundai Kona kreće od 125.000 kuna, što se čini kao fer ponuda za model sa 120 KS snažnim motorom. Ali Hyundai može i jeftinije jer nudi Bayona uz startnih 114.990 kn sa slabijim motorom.

Kia Stonic nominalno kreće od 123.990 kn, ali trenutno se nudi po startnoj cijeni od 110.990 kn. I za nju vrijedi sve što i za Konu, ali uz napomenu kako je ovo cijena za izvedbu s 84 KS. 

Najjeftiniji na tržištu

I konačno dolazimo do onih najjeftinijih. 

Pogađate, Dacia i njen Duster tu gotovo da i nemaju konkurenciju. Ponuda kreće već od 106.400 kn, a pritom govorimo o modelu koji je za broj veći od konkurencije. Sada i izgleda pristojno, a nije naodmet spomenuti sasvim solidnu opremu, više no dobar ulazni benzinac, ali i robusnost koju drugi rivali ne nude. 

Vjerovali ili ne, postoji i još jeftiniji model. Ali pritom pojam SUV-a, pa i crossovera, ovdje uzmite s rezervom. Suzuki Ignis je prije svega gradski auto, izuzetno je malen i pomalo uvrnuto dizajniran. Ali zato je nenadmašan u potrošnji s hibridnim 1.2, ali i startnom cijenom od 96.525 kn. Druga opcija je legendarna Fiat Panda u City Cross izdanju, ali uz cijenu na razini Dustera. A tu se onda vraćamo opet na Daciju Sandero Stepway kao još jedan urbani crossover ispod 100.000 kn.

Top 10:

  1. Suzuki Ignis: od 96.525 kn
  2. Dacia Sandero Stepway: od 96.900 kn
  3. Dacia Duster: od 106.400
  4. Fiat Panda City Cross: od 107.683 kn
  5. Kia Stonic: od 110.990 kn (akcijska cijena)
  6. Hyundai Bayon: od 114.990 kn
  7. Ford Ecosport: od 121.490 kn (akcijska cijena)
  8. Hyundai Kona: od 124.990 kn
  9. Citroen C3 Aircross: od 129.400 kn (akcijska cijena)
  10. Škoda Kamiq: od 130.742 kn

Zašto SUV?

I danas, nakon što je u top 20 najprodavanijih modela u Hrvatskoj većina upravo iz SUV/crossover domene, mnogi se pitaju zašto su SUV modeli toliko traženi. Prije svega to je trend, dizajn koji privlači poglede i daje privid moći. 

Tek potom idu visoka pozicija sjedenja koja se mnogima sviđa te praktičnost i prostranost interijera. O terenskim mogućnostima ovdje ne treba govoriti puno. Ionako će većina kupaca tek rijetko sići na kakav makadam kojem smo desetljećima prije vozili u sasvim običnim automobilima. 

Konačno, tu je još jedan razlog vezan uz onaj prvi – takav je trend. Činjenica je da je ponuda u svim ostalim segmentima sve siromašnija. Primjerice, ako tražite obiteljski MPV, požurite jer je ponuda svakim danom sve oskudnija. Budete li oklijevali, na kraju ćete opet završiti u nekom crossoveru. 

Pročitajte više