Toyota Avensis 2.2 D-4D Luna: Pametan potez

TREĆA generacija japanskog klasika u ponudi obiteljskih limuzina u novom izdanju donosi iole atraktivniju vanjštinu i sveukupno višu razinu ponude. Tehnološki potkovan Avensis nameće se kao vrlo konkurentan proizvod, posebno u testnoj izvedbi pokretanoj moćnim dizelašem i opremljenoj darežljivim paketom Luna.

Kao što se i očekivalo, Avensis je skrojen (i proizveden) ovdje, na Starom kontinentu, a svojom gamom se više no ikada prije nameće upravo europskom ukusu. Prošao je tucet godina otkako je Europa upoznala Avensisa, a danas ovaj model hrabro grabi naprijed sa aspiracijama da ugrabi desetinu. No za razliku od nekad istoimenog harača ovdje se radi o naklonjenosti kupca da kupovinom Toyote zauzvrat dobije potpunu zadovoljštinu, baš kao što se očekuje od čistokrvnog pripadnika D segmenta.

Kako god, Avensis se nameće svojim vanjskim izgledom. Osjetno moderniji, a time i atraktivniji od prethodnika, Toyotin sedan realno spada u zlatnu sredinu segmenta. Niti je krajnje konzervativan, a ruku na srce nije ni pobjegao iz mašte obožavatelja "zvjezdanih staza". Taman da bude zanimljiv, atraktivniji Avensis zadržava karakteristiku solidnosti, ali i nenametljivosti prokazane profinjenim tehničkim izrazom, kojeg posebno vole pripadnici tzv. visokog društva, ali samo po pitanju naobrazbe.

Vrijedi reći i kako oku ugodna limuzina ne donosi povećanje u visinu, čak ni veći razmak između osovina, već svoj rast ograničava na povećanje duljine i širine vozila (+ 50 mm) te traga kotača (+45/30 mm) - jasan signal želje da se poveća dinamičnost siluete.


 
Drastičan porast kvalitete je prvo što se može reći za interijer Toyotine limuzine. Besprijekorna izrada, kvalitetni materijali i bogata oprema nesumnjivo će se dopasti poklonicima marke, ali i novim klijentima. Jednostavnije rečeno, dojma smo kako bi ovaj automobil mogao zadržati kabinu na okupu i nakon četvrt milijuna kilometara.

Nažalost, u duhu jednostavnosti ide i dizajn, posebno prednje armature, koja će teško izazvati oduševljenje stilista, ali i svih naviklih da s novim automobilom dobiju i nešto posve novo. Ovdje ipak vlada čista klasika, emocionalno možda zakinuta, ali zato ergonomski solidno pogođena.

Istina, detalji oko pozicioniranja prekidača parkirne kočnice daleko od pogleda (ispod upravljača) ili izvedba nekih kontrola i dalje nam ostaju nedokučiva filozofija. Zato veseli nešto niža pozicija sjedenja, koja je kod prethodnika bila neprilagođena za sve više od 185 cm.

Prostranost je definitivno napredovala. Nimalo čudno s obzirom da je prednji A nosač izbačen prema naprijed 110 mm, a stražnji C nosač pomaknut za 50 mm prema straga. Sve u svemu, na komfor se ne može nitko požaliti, a razloga za negodovanje ne budi ni prtljažnik s 509 litara osnovnog kapaciteta.

Ponudu motora čini ukupno šest jedinica, po tri benzinske i tri dizelske, a radi se o temeljito obnovljenim motorima poznatim iz prethodnika koji redovito donose više snage uz manju potrošnju goriva i reduciranu emisiju stakleničnih plinova.

Testirani model pokretao je 2.2 D-4D motor koji sa 150 KS i 340 Nm predstavlja sredinu ponude i vrlo vjerojatno najrealniju opciju u zadovoljavanju potreba za kvalitetnim prijevozom. Usuglašen je sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, a uz doplatu je dostupna i automatika.

Ponašanje u vožnji već nakon prvih kilometara otkriva masivnost vozila. I dalje tenkovski ugođaj narušit će tek nešto bučniji motor, koji opet na onim važnijim područjima u konačnici rezultira zadovoljštinom. Zaliha snage je odlična, kao i elastičnost.

Slikovito rečeno dodanih 200 kubičnih centimetara radne zapremine i doslovno pokazuje prednosti nad dvolitrenom konkurencijom. Isti u novom izdanju dobiva piezo-električne brizgaljke s tlakom ubrizgavanja od 2.000 bara, a u praksi vlasniku donosi pregršt zadovoljstva u režimu od 2.000 do 3.500 o/min, kao i prosjek redovito niži od 7,5 l/100 km.

Avensis se u vožnji ponaša vrlo predvidljivo, a u praksi se osjeća kako su u Toyoti radili na unaprjeđivanju karakteristika upravljačkog sustava (servo), kao i samog ovjesa. Međutim, problem i dalje postoji na lošijoj podlozi, pri prelasku poprečnih neravnina kada se primjećuje pad kontrole, ali i potreba za oštrijim čuvanjem kursa. S druge strane, 8,9 sekundi za sprint do 100 km/h i 210 km/h maksimalne brzine govore kako je Avensis jedan od bržih u klasi.

U poglavlje sigurnosti nema se što puno dodati. Ako znamo da je stari Avensis prvi u D segmentu ostvario maksimalni rezultat i ujedno bio prvi u klasi opremljen zračnim jastukom za koljena vozača, ne čudi što nasljednik nastavlja u jednakom ritmu, sa sedam zračnih jastuka, aktivnim prednjim naslonima, te cjelokupnom elektronskom logistikom uključujući VSC+ sustav nadzora stabilnosti. O doplatama da i ne govorimo.

Treća generacija Avensisa obuhvaća čak 21 različitu izvedbu u rasponu cijena od 167.250 (1,6 Terra), pa sve do 291.000 kn (2,2 D-Cat Executive Wagon). Testni primjerak postavljen je na granicu od četvrt milijuna kuna, iznos kojeg u potpunosti opravdavaju dokazane Avensisove kvalitete.

I da rezimiramo. Treće izdanje Avensisa pokazuje nesumnjiv napredak, kako estetski tako i tehnološki, te se nameće svima koji traže automobil na duge staze, bilo obiteljski ili poslovni. Izuzetna solidnost izvedbe, moćni motori i neupitna sigurnost Avensisove su najuočljivije karakteristike kojima se pridružuje s vremenom dokaziva niska razina troškova vlasništva.

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

Važnija serijska oprema (razina Luna):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese naprijed i otraga
Zračni jastuk za koljena vozača

ABS/EBD/BA

Središnji naslon za ruke (sprijeda i straga)

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Metalik boja

Cijena testiranog vozila

Cijena baznog modela (1.6 Terra)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pročitajte više