U Europi počela proizvodnja Toyotinih dizel-motora

NAJAVE japanskog proizvođača da će uskoro početi sa proizvodnjom dizelskih motora krenule su konačno u realizaciju. Toyota je započela proizvodnju dieselskih motora u mjestu Deeside, Engleska i u francuskom Valenciennesu.

U engleskoj tvornici je proizvodnja započela prije nekoliko dana, a ove godine se namjerava proizvesti više od 70.000 2-litrenih D-4D motora što bi uz 330.000 VVT-i benzinskih motora, zaokružilo nakladu na 400.000 motora. Svi motori su namjenjeni ugradnji u Corollu i novu generaciju Avensisa. Već slijedeće godine proizvodnja dieselskih motora povećati će se na čak 100.000 jedinica.

Istovremeno je startala proizvodnja i u Valenciennesu, a plan je da se tijekom ove godine proizvede 30.000 jedinica. U ovim pogonima proizvoditi će se također dizelski agregat iz serije  D-4D, ali obujma 1,4-litre. Ovaj motor ugrađivati će se isključivo u Yaris, za kojega je namijenjeno i 330.000 benzinskih VVT-i agregata.

Uz ove pogone, Toyota je najavila početak proizvodnje dizelskih agregata u Poljskoj, čiji će kapacitet do 2005.g. iznositi čak 120.000 jedinica.

Ovako značajan porast proizvodnje agregata je direktan odgovor Toyote na značaj porast potražnje za modernim dizelskim motorima u Europi.

3. siječnja Toyota je proslavila proizvodnju 200.000-og Yarisa u Europi i najavila daljni porast proizvodnje ovog popularnog modela. Proizvodni pogoni  u Valenciennesu bi trebali svake minute izbacivati po jedan Yaris, što bi godišnje iznosilo 184.000 primjeraka.

Ukoliko se ostvare Toyotini planovi, do 2004. godine će ukupna europska proizvodnja iznositi 500.000 vozila, čak 830.000 motora i 550.000 mjenjača. Nadalje, do 2005. godine će biti osposobljena tvornica u Češkoj u kojoj će se proizvoditi novi gradski modeli. Inače riječ je o rezultatu suradnje PSA koncernom.

Toyota ima dugu povijest razvoja čistih dieselskih motora, te je već 1995. godine proizvela prvi common-rail diesel motor. Početkom 2002. godine Toyota je svijetu predstavila revolucionarni koncept čistog dieselskog motora, pod nazivom D-CAT. Osnovni element ovog motora je DNPR sustav (Diesel Particulate and NOx Reduction System), koji je prvi, i za sada jedini, koji simultano i bez uporabe aditiva odstranjuje čađu i štetne dušikove spojeve iz dieselskih ispušnih plinova. Masovna produkcija D-CAT motora započeti će kroz nekoliko tjedana, a njihova prodaja u Hrvatskoj započeti će čim bude dostupno dieselsko gorivo s manjom količinom sumpora.

Pročitajte više