Citroen C5 2.0i SX: Najbrži i najsnažniji u ponudi

KAD su u pitanju čistokrvne obiteljske limuzine i još k tome francuske, benzinske opcije su osuđene na simboličnu prodaju. Manja početna cijena i uglađenost motora zasnovanih na Otto procesu nedovoljni su za uspjeh na tržištu gdje je dizelski motor svetinja, a kratice poput HDI, TDI i JTD sinonim za san mnogih vozača. Kako bi se i sami uvjerili u opravdanost ove teze, na test smo preuzeli najsnažniju benzinsku izvedbu modela C5 dostupnu na hrvatskom tržištu.


Motor moderne koncepcije i velike potrošnje

Iako se na europskom tržištu za obnovljen C5 i dalje nudi benzinski V6 motor, on u Hrvatskoj nije dostupan. Razlog je vrlo praktičan, interes za skupom i rastrošnom limuzinom ovog kalibra je simboličan, jer se kupci u ovom slučaju redovito okreću njemačkim automobilima, najčešće više klase. Stoga je C5 već na početku zakinut, pa je najsnažnija izvedba u nas ona pokretana dvolitrenim četiri-cilindarskim benzinskim motorom maksimalne snage 103 kW/140 KS.


Motor, kao i svi atmosferski benzinci, maksimalnu snagu razvija pri visokim okretajima, u ovom slučaju pri 6.000 o/min. Maksimalnih 200 Nm zakretnog momenta dostupno je pri 4.000 o/min. Zaliha je to dovoljna za ugodno krstarenje otvorenom cestom, gdje manevre poput pretjecanja sporijih učesnika u prometu, C5 obavlja bez primjetnog napora. Upravo na auto-cesti automobil pokazuje svoje najbolje kvalitete. Buka je osjetno niža nego kod dizelaša, potrošnja u granicama pristojnosti, a putne brzine visoke. Za razliku od slabije (1.8/116 KS) izvedbe, na ovoj tempomat ima smisla, pa će putovanje na udaljenija odredišta proći u opuštenom raspoloženju.

Ovako motorizirana francuska kočija ujedno je i najbrža izvedba. Ubrzanje do 100 km/h apsolvirat će u desetak sekundi, a kazaljka brzinomjera popet će se ako treba i do 210 km/h. Pet-stupanjski ručni mjenjač nije čudo mehanike, pa svojim ponašanjem prati smirenost ostatka vozila. Naime, C5 nije sportska, već obiteljska limuzina, kojoj je primarni cilj komfor, ne i brzina.


Najslabija točka koncepcije velikog automobila i benzinskog motora svakako je potrošnja goriva. Koliko god on bio snažan i moderan, za pokretanje tonu i pol teške limuzine, jednostavno mora trošiti podosta goriva. Već i sami tvornički podaci nisu privlačni (6,3/8,0/11,1 l/100 km), a u praksi je situacija još lošija. U gradskim uvjetima, gdje nezgrapnom automobilu kao što je C5 i nije mjesto, potrošnja raste na 12 litara. Na otvorenoj cesti potrošnja je tijekom testa oscilirala oko deklarirane, dok se prosjek zaustavio na 9,3 l/100 km. S obzirom na trend povećanje cijena energenata, radi se o velikim brojkama, ali istovremeno manjim od nekih jednako snažnih, ako ne i slabijih kompaktnih automobila.


Uvijek poseban

Već smo se na prezentaciji, a napose i na testu dizelske inačice, osvjedočili u uspjeh francuskih dizajnera. Uz nekoliko jednostavnih poteza C5 je postao privlačan i elegantan automobil dostojan imena koji nosi.

Poveći vanjski gabariti s prepoznatljivo izraženom visinom pogoduju prostranom interijeru. Pridoda li se tome koncepcija s petim vratima, u pogledu ponude prostora C5 ne budi niti najmanje kritike.


Testni automobil bio je opremljen paketom ambijent, koji uključuje baršunaste presvlake i osvjetljenje prostora za noge, čime je stvoren bolji ugođaj. Kad bi još uzorak presvlaka bio malo moderniji od onog iz postsocijalističkog dnevnog boravka, zadovoljstvu ne bi bilo kraja.


U Citroenu C5 se osjećaju jednako dobro vozač i putnici. Vozaču  je naklonjena uzorna ergonomija i poveća ploča s instrumentima, te mogućnost podešavanja sjedala i upravljača po visini. Prtljažnik je kapaciteta 471 litara, a preklapanjem stražnje klupe kapacitet korisnog prostora raste na 1.315 litara.

Standardna oprema razine SX nudi iole više od konkurencije. Pored uobičajenih sigurnosnih elemenata (ABS, ESP, 7 zr. jastuka) i sustava ugode (elektrifikacija, dvozonska klima, audio-sustav…) u razini X, Citroen vam kod SX -a daje senzore kiše i svjetala, te uvijek dobrodošao tempomat.

 

I na kraju…

Citroen C5 2.0i SX stoji 179.900 kuna ili punih 16.000 manje od ekvivalentne dizelske izvedbe (2.0 HDI SX). Uzmemo li u obzir aktualne cijene goriva i prosječnu deklariranu potrošnju, vožnja benzincem je skuplja oko 20 kn za svakih 100 km, pa će se razlika poništiti tek nakon 82.700 km.


Iako u obzir nismo uzimali cijene održavanja i pad vrijednosti vozila, razvidno je da benzinska izvedba ima smisla u slučaju da vlasnik godišnje ne radi puno kilometara, te da mu ovaj automobil neće služiti pretežno u gradskoj vožnji.

ovdje.

Važnija serijska oprema (razina X):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci i zračne zavjese

Zračni jastuk za koljeno vozača

ABS/EBD

ESP

Automatski klima uređaj

Progresivni servo upravljač

Audio sustav s kontrolama na upravljaču

Daljinsko centralno zaključavanje

Upravljač, podesiv po visini i dubini

Podešavanje sjedala vozača po visini

El. podizači prednjih stakala

El. podesivi i grijani vanjski retrovizori

Preklopivo i djeljivo stražnje sjedalo (60:40)

Prednja svijetla za maglu

Razina SX

Tempomat s regulatorom brzine

Senzor kiše i svjetala

El. podizači stražnjih stakala

Predoprema za telefon

Naslon za ruke sprijeda i straga

Dvozonski automatski klima uređaj

Dodatna oprema                         Cijena (kn)

Metalik boja

3.100

16" alu naplatci

2.700

2.900

Citroen C5 2.0i SX

Cijena testiranog vozila

8.600

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Miljenko Nikolić

Pročitajte više