Generacija Z ga obožava, vlada balkanskim klubovima. Razgovarali smo s Nuccijem

Foto: Instagram

Vjerojatno već znate za veliki koncert srpskih trap zvijezda (i jedne bosanske) u Areni Zagreb 11. svibnja. Nastupaju Desingerica, Nucci, Voyage, Zera, Barbara, Corona, Rimski i Sajfer. S obzirom na svu silu kontroverze koju uvoz pop kulture iz Srbije izaziva kod prosječnog Hrvata, ovaj događaj će se ili ignorirati ili naći na meti negodovanja - osim kod mlađih koji sigurno jedva čekaju vidjeti svoje omiljene zvijezde na ovolikoj pozornici.

Koristeći svoje veze sa srpskim podzemljem, uspio sam im svima ukrasti dvadesetak minuta i porazgovarati s njima o njihovim pogledima na pop kulturu. Osim Voyagea i Barbare, njih nije bilo uopće jer su zapeli u drugim obvezama.

Nakon jako dobrog dojma koji mi je ostavila Zera i Sajfera, koji je znao nabrojati samo dva moderna hrvatska izvođača, nastavljamo sa srpskom pop zvijezdom Nuccijem.

Nakon što je Bassivity digital omogućio proboj klupske glazbe koja se ne mora nužno oslanjati na tradicionalni folk izričaj, novi label Generacija Zed u doba korone maksimalno je iskoristio potrebitost tržišta za nečim takvim. Jedna od najistaknutijih zvijezda tog labela je upravo gospodin Nucci, reper koji se ne zamara previše tradicionalnim odrednicama rap glazbe, miljenik klubova, ljubitelj kontroverze, prepoznat i kao stilska ikona, a prije svega poznavatelj pulsa publike i pop kulture. Zanimalo me kako gleda na svoj doprinos pop kulturi.

"Uživam čitati negativne komentare, to mi je među najzanimljivijim dijelovima posla!"

Dobar dan, gospodine Nucci.

Dobar dan, kako ste?

Jako dobro, jako mi je drago što vas mogu intervjuirati. Zanima me puno stvari o vama, a prva je činjenica da ste bili videoproducent prije objave prijelomnog singla Bebo 1.

Jesam, između ostalog.

Između ostalog? Što ste još radili?

Pa glazbom sam se uvijek bavio. Kad se Zed osnivao, ja sam Hennyja upoznao tako što smo krenuli raditi neke pjesme zajedno. Moj brat se bavio montažom, mene je zanimala kamera, pa smo to ubacili. Ja sam tu od početka cijele label priče Generacije Zed.

Jeste li se počeli baviti rapom tad ili još prije? Smatrate li da je ovo što radite rap? Koliko vam je uopće važan rap kao forma izražavanja, da su tekstovi tvrdi i da je sve u skladu s tradicijom žanra?

Pa rap je osnova sigurno. Ja cijeli život slušam rap, zbog rapa sam se i počeo baviti pisanjem i glazbom. Glazba koju danas radim je glazba koja je suvremena, u skladu je s vremenom u kojem živimo. Ja se konkretno ne bih ograničavao žanrovima, ali ako se mora nešto ugrubo reći, rekao bih da radim rap glazbu jer je to osnova svega što radim.

Kakav rap ste slušali?

Ja nisam Tupaca slušao toliko, recimo. Više sam slušao 50 centa, Snoop Dogga, Eminema, ta garda. Sjećam se natjecanja Kanyea Westa i 50 centa oko prodaje albuma, ja sam tad čak kupio dva primjerka 50 Centovog albuma zato što mi je bio bolji od Kanyea. 50 mi je obilježio djetinjstvo, dan danas ga čujem u teretani ili u klubu i shvatim koliki su to evergreeni.

Kad je bilo fotografiranje te slavne naslovnice 50 centa i Kanyea Westa za Rolling Stone, inače važan trenutak u povijesti rap glazbe i pop kulture, nastala je i BTS snimka na kojoj se oni poslije fotografiranja smiju jedan s drugim i grle, to je bio odličan marketing.

Ma ne, ne, sve super, naravno! Ja sam tad bio klinac, mali sam bio, skupljao sam za taj album da ga odem kupiti. Sigurno da je to bilo taktički zbog prodaje, da, da.

Ono do čega želim doći je to da sam primijetio u vašim dosadašnjim intervjuima i karijeri činjenicu da ste veliki ljubitelj pop kulture. Koliko vam je drag posao pop zvijezde i kako gledate na to? Koliko vam je važno biti pop zvijezda i pojava?

Bitno je! Kad kreneš raditi iz nekakve sobe, iz ljubavi, spontano i bez ikakve računice ili saznanja kakav je taj svijet, što donosi i što oduzima, s vremenom se razviješ i u nekom trenutku se to pretvori u posao. Firme, fakture, putovanja, organizacija, u sve to uđeš i nesvjesno. Ljubav te pokrene, a uz malo sreće se sve toliko raširi da ti donese sve te poslovne obaveze.

Ne mislim na administrativni aspekt, više ciljam na ovaj dio u kojem utječete na kulturu i stavove publike. Primjerice, bili ste prvi muškarac na naslovnici srpskog izdanja Bazaara. Primijetio sam koliko negativnih konzervativnih komentara dobijete i na društvenim mrežama kad stavite fotografiju u nekom provokativnijem modnom izdanju. Kako gledate na to?

E to mi je jako zanimljivo! Jako zanimljivo! Ja uživam u tome. Meni je to jedan od zanimljivijih dijelova posla, volim čitati kritike i komentare.

Zašto?

Pa u puno manjoj mjeri su negativni komentari, ali su zanimljiviji. Kad te netko hvali, to je uvijek nekako slično, dok se negativni komentari uglavnom obogate i ukrase nekim osobnim nezadovoljstvom, meni je prezanimljivo psihološki to analizirati, jako volim taj dio! Što se tiče modnog izričaja, ne želim da mi karijera trpi monotoniju i volio bih da mi je uvijek drugačije, tako sebi činim ovaj posao zanimljivim. Ti komentari mi daju snagu!

Znači, negativne kritike smatrate jako pozitivnima?

Da, pa naravno. Kad se kreneš baviti ovim poslom, prvo što moraš je pomiriti se da neće svi pričati samo lijepe stvari o tebi. Zdravo je da ima i jednog i drugog. Doduše, ja sam često u fazonu da ti komentari uopće ne postoje jer ih vidim samo na internetu, a nikad mi nitko nije nešto loše rekao uživo. Nikada nigdje!

Zanimljivo, čuo sam bio priče o izvođačima koje gađaju stvarčicama na pozornici i slično.

Ma bilo je takvih stvari, npr. bace vape ili nešto slično, ali publika samo želi ostvariti nekakav kontakt.

Tako to gledate?

Pa da, nije to bilo ništa zlonamjerno.

Ne pokušavam provocirati, samo mi je zanimljiva perspektiva.

Naravno, naravno!

Ajmo o glazbi. Imam jednu teoriju o trilogiji Bebo.

E, sad će četvorka!

To sam htio pitati, odlično! Meni trilogija Bebo izgleda kao triptih u kojem se opisuje promjena vaše perspektive na putu do slave. Bebo 1 bila je napisana iz perspektive mladića koji se "bebi", odnosno djevojci koja ga zanima, obraća iz pozicije prosječnog mladića i s naglaskom na potrebitost koju osjeća, njih dvoje su u ravnopravnoj poziciji.

Kakav filozofski pristup, super! Slušam, dalje?

Tu je došla Bebo 2, hvalisava pjesma iz pozicije uspješnog mužjaka koji je u poziciji gdje može dobiti što poželi i samo se došao pohvaliti time.

Jest!

I onda stiže Bebo 3, meni najdraža u trilogiji…

Da, i meni isto! Četvorka mi je sada, ali vi je niste čuli pa…

Veselim se, ali zasad je vrhunac Bebo 3! Ta pjesma je zanimljiva jer odražava stanje uma čovjeka koji je došao do vrhunca slave i priviknuo se na materijalno obilje. Kroz cijelu pjesmu se pomirujete s vlastitim stilom života i "bebi" pokušavate reći da ste takvi i da se nećete promijeniti, to je to. Zanimljiv mi je narativni progres, hoće li Bebo 4 kronološki nastaviti istraživanje ove perspektive ili?

Ja sam znao da je Bebo 3 najmanje komercijalna od te tri.

Ozbiljno?!

Pa da, po produkcijskim nekakvim parametrima. Znajući to, mene je ona svejedno najviše radila jer ima tu težinu, tko se skoncentrira na tekst… Kad sam najavio emotivnu pjesmu, ljudi su prigovarali što opet spominjem pare, kurve i drogu. Spominjem, ali u drugom kontekstu, nije to u prvom planu. Ta pjesma je jako teška, može je shvatiti netko tko je proživio malo burniji život u nekom smislu. S druge strane, Bebo 4 je nekako za sebe.

O čemu se radi?

Neću ništa otkrivati! Izlazi u lipnju, pjesma je za sebe. Neću ti otkrivati jer bih se osjećao kao da ti spojlam neki film.

Bebo 3 je po meni magnum opus svega što je dobro u vašem autorskom radu, od približavanja stila života i teškoće vaše pozicije do strukturalnog hajpa koji pjesma stvara. Što je sljedeće, ide li nešto osobnije ili nastavljamo s bengerima? Singlovi, album?

Hvala, puno hvala! Ja osobnije pjesme pišem sam za sebe, to ni ne snimim u studiju. Evo ekskluzivno otkrivam da će do ljeta biti 4-5 pjesama, bit će dva dueta, možda i tri. Jedan muški, jedan ženski. Bebo 4 ide u lipnju, a nakon ljeta izbacujem album prvijenac. Na njemu radim već dugo, par spotova sam zakazao već, jedan snimam već sutra. Bit će album! Tome se baš radujem!

Koliko vam je važno na album gurnuti svoju umjetničku viziju u odnosu na komercijalne pjesme?

Bit će svega! I trapa i ostalog, stvarno nema čega nema.

Prvenstveno mislim na izražavanje, koliko vam je važno kroz glazbu izraziti svoja razmišljanja i intimu u odnosu na stvaranje komercijalnog proizvoda i brojeva?

Ma ja sam glazbu zadržao na razini zabave. Od starta mi je to zabava, a generalno sam pozitivan, pa i to pridonosi. Kad sam se krenuo baviti glazbom u osnovnoj školi, nakon treninga i domaće zadaće bih imao slobodno vrijeme koje bih ispunio radom na pjesmama. To mi je oduvijek bio najzanimljiviji dio dana. Dan danas doživljavam studio kao slobodno vrijeme i zabavu, uvijek sam u studiju veseo i nije mi prirodno snimati neke balade. Zato su mi pjesme većinom zabavnog karaktera.

Bengeri!

Bengeri, da!

S obzirom na to da nastupate u Areni Zagreb uskoro, recite mi top 5 hrvatskih novijih izvođača za kraj!

Pa Grše, Hiljson, Miach… Tako se zove?

Da, da.

(pauza)

Još dva!

Pa ne znam, ima još jedan momak, ali zaboravio sam mu ime. Slušam tako neku pjesmu njegovu, zaboravio sam kako se zove. Ja volim i slušam ove starije, Gibonni, Oliver, Petar Grašo, to isto gotivim.

Koliki hajp ima starija hrvatska glazba u Beogradu?

Pa kad kažeš hajp, to se uglavnom veže za noviju glazbu. Ovo su starije pjesme koje su utkane u pore Balkana, i to s dobrim razlogom. Ne znam što bih ti rekao u vezi hajpa, to su evergreeni.

Hvala puno, čestitam na koncertu u Areni i želim puno sreće s albumom, a i s Bebo 4!

>>Ovo je ekipa koja će nastupati na Balkan festivalu u Areni Zagreb

>>Zašto Zera nosi metar sa sobom? Saznajte ovdje

Pročitajte više