Mazdini noviteti za Detroit

MAZDA će na predstojećem auto-salonu u Detroitu premijerno predstaviti dva noviteta. Kabura je studija compaktnog coupe-a naglašenih sportskih aspiracija, a CX-7 prvi izdanak iz Mazdine linije SUV modela s crossover predznakom.

Mazda Kabura

Kabura je prvi proizvod ovog tipa osmišljen u kalifornijskom dizajnerskom centru. Iako su trenutno dostupne samo djelomične skice, prijašnji izlošci stvoreni u europskom i japanskom centru, Sassou i Senku, obećaju puno zanimljivosti na Mazdinom štandu.

Najveća vrijednost Kabure je, kako navode službeni izvori, novi pristup u kreiranju sportskog kompakta kod kojeg ovaj put nije zakinuta praktičnost u korist boljih performansi. Kako osim BMW-ove serije 1 danas kompakti u pravilu nemaju stražnji pogon, opredjeljenje Mazde za ovu koncepciju je pomalo neočekivano.

O dinamičnim elementima koncepta najbolje govori njegovo ime. Naime, “Kabura” dolazi od japanske riječi “Kabura-ya” koja stoji za strelicu čije ispaljivanje prati odgovarajuća zvučna kulisa, a koristila se za signalizaciju početka bitke.

Mazda CX-7

Prvi u nizu Mazdinih crossover SUV-ova ugledat će svjetlo dana početkom iduće godine, a na tržištu bi se trebao pojaviti na proljeće. CX-7 (naslovna fotografija) je dinamični peterosjed s primjesama dinamičnog vozila ili kako vole reći u Mazdi, vozilo “ s dušom sportskog automobila”.

Zoom-zoom novitet pokreće 2.3-litreni četiri-cilindarski benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem i turbom. Punim imenom MZR 2.3L DISI Turbo krasi 244 KS maksimalne snage raspoložive pri 5.000 o/min, te 350 Nm zakretnog momenta koje razvija pri niskih 2.500 o/min. Ukratko, radi se o motorizaciji poznatoj iz najsportskije izvedbe Mazde6 koja u Mazdi nosi ime MPS. Usuglašen je s  šest-stupanjskom Sport AT automatskom transmisijom.

Dinamične mogućnosti zaokružene su pogonom na sve kotače i potpuno neovisnim ovjesom. Standardno se isporučuju i aktivni elementi sigurnosti poput DSC (Dynamic Stability Control) i TSC (Traction Control System) sustava, te neizostavnog ABS-a.  

U tvrtki kategorički tvrde da se ovaj model neće prodavati izvan Sjeverne Amerike, već će kao i još dva veća modela, biti isključivo razvijen u skladu s najvišim očekivanjima američke klijentele. Baš kao što je i najavljeno prilikom predstavljanja studije MX-Crossport na čijoj osnovi je model razvijen.

O komforu najbolje govore tovarne mogućnosti. Prtljažnik je s podignutim stražnjim naslonom dug gotovo puni metar (846 l), a maksimalni kapacitet iznosi 1.660 litara. 

Proizvođač iz Hirošime ostaje vjeran ekološkim inovacijama. Uz bok najznačajnijim Mazdinim pulenima stajat će Mazda5 Hydrogen RE Hybrid s rotacijskim motorom s dual-fuel sustavom, te hibridna inačica Mazde Tribute.

Više informacija biti će poznato nakon press-konferencije koja će se održati 8. siječnja u 17 sati.

Pročitajte više