Mercedes ESF 2009: Najsigurnija S klasa

STUTTGARTSKI premium proizvođač je predstavio eksperimentalni sigurnosni model (prvi nakon 1974.) pod nazivom ESF 2009. Radi se o modificiranoj izvedbi modela S400 Hybrid, a spomenute se modifikacije, pogađate, odnose na elemente aktivne i pasivne sigurnosti.

Za sada je dakako riječ samo o pokaznom prototipu i mnoge od ovdje primijenjenih tehnologija su još uvijek u eksperimentalnoj fazi. No, neke od njih bi se u vrlo kratkom vremenu mogle pojaviti na tržištu. Prvo u S klasi naravno, a potom i u ostalim Mercedesovim modelima.

Osnovicu sigurnosnog sustava modela ESF 2009. čini unaprijeđena verzija PreSafe sustava kojem je sada, pored činjenica da može utvrditi neizbježnost sudara sprijeda, dodana i mogućnost da isto učini i kada opasnost vozilu prijeti s boka i straga.

Na temelju prikupljenih senzorskih i inih podataka PreSafe, kao što je već otprije poznato, priprema automobil i putnike na predstojeći, neminovni sudar. Drugim riječima, tada započinje automatsko kočenje, pripremanje pojaseva, zatvaranje prozora, namještanje tijela putnika, odnosno sjedala u optimalan položaj i slično.

No, to nije sve. Naime, Mercedes radi i na tzv. "napuhivim" metalnim strukturama. Riječ je ustvari o bočnim ojačanjima koja bi se, prema viđenju Mercedesovih stručnjaka, ubuduće mogla radi dodatne sigurnosti, a pod nadzorom PreSafe-a, ispuniti nekim plinom na 10 do 20 bara i na taj način povećati čvrstoću karoserije. To bi također omogućilo originalno ugrađivanje lakših i prostorno manjih ojačanja. No, ostaje pitanje zar ne bi u drugu ruku spremišta i pumpe tog plina nadomjestile kilograme ušteđene smanjivanjem ojačanja?

Nadalje, realnijim se čini sustav automatskog pomicanja prednjih sjedala prema sredini (do 50 mm) ukoliko PreSafe detektira neizbježan bočni sudar, a tu su i središnji krovni zračni jastuk sprijeda i straga koji štiti glave putnika od eventualnog međusobnog udarca. Također, u produkciji bi se ubrzo mogli naći i zračni jastuci u sigurnosnim pojasevima, zračni jastuci koji automatski prilagođavaju svoj obujam mjerama putnika (visini i težini) itd.

Među najzanimljivijim značajkama ESF-a 2009. se nalazi dodatna "jastučna" kočnica ugrađena u podnicu automobila. Radi se dakle o "jastuku" koji se u slučaju neizbježnog prednjeg sudara napuše i dodatno koči automobil povećavanjem trenja s podlogom. Također ovaj jastuk kompenzira poniranje automobila do kojega dolazi prilikom naglog kočenja.

Pročitajte više