Novi A6 dolazi

NAJKASNIJE 2010. godine Audi će lansirati novu generaciju popularne "šestice". Prve naznake novog modela otkrio je britanski magazin Car, a sudeći po komentarima radi se o punom pogotku.

Audi je definitivno na dobrom putu. Iako će na scenu stići s godinom zakašnjenja u odnosu na direktne rivale, Mercedesa E klase i BMW serije 5, novi A6 će jakim adutima izazvati pravu pomutnju u gornjem domu.

Evolucija dizajna ide u pravom smjeru, smjeru naglašene dinamike i sportske agresivnosti. Nema mjesta inovacijama, ali zato Audi opet nudi svjež način da proda više puta ispričanu priču. Kombinacija njemačkog poimanja elegancije i vrhunske kvalitete prožete uzornim voznim osobinama oduvijek su bili neodoljivi poput magneta što potvrđuje višegodišnja popularnost modela.

Ono puno zanimljivije krije se ispod lima. Novi A6 bit će prvi proizvod u ponudi Audija s potpuno novim konstrukcijskim rješenjima. Još i danas napredni Audi Space Frame dobiva nastavak. Po uzoru na novi TT, ovaj će model imati okvir izrađen u kombinaciji aluminija i čelika. ASF druge generacije donosno 50-postotne uštede u masi u odnosu na ekvivalentnu čeličnu konstrukciju, ali i upola veću torzijsku krutost.
 
Primjena raznorodnih slitina u izradi okvira za sobom dovodi i neke inovativne tehnologije spajanja. Podsjetimo, Jaguar se okrenuo zakovicama i ljepilu (model XJ), Mazda razvija zavarivanje trenjem, dok bi Audi vrlo lako mogao ostati vjeran klasičnom zavarivanju, ali uz neke bitne novosti.

Informacije su zasad nepoznate, pa jedino preostaje da vjerujemo kako će napredna arhitektura donijeti napredak i u pogledu voznih osobina. Naravno, u tome bi od velike pomoći trebala biti potpuno nova mehanika (pogon, kočnice, ovjes, itd), kao i smještaj potentnih motora bliže sredini vozila (optimizirani raspored masa).

Iako je još rano govoriti o motorima mi ćemo za kraj spomenuti najnovije špekulacije. Iz benzinske ponude spominju se dva V6 FSI motora (2.8/190 i 224 KS; 3.2/265 KS), jedan osmak (4.2/350 KS) i dvije izvedbe V10 motora. Kad je potonji u pitanju jasno je da govorimo o S6 (5.2/435 KS) i i RS6 (5.0 biturbo/580 KS) izvedbama. A što se dizelaša tiče, još uvijek je sve otvoreno.

U svakom slučaju, Audi će u narednom razdoblju pokušati napredna tehnološka rješenja ponuditi i na manjim, dakle jeftinijim proizvodima poput modela A3 i budućeg A1. Istovremeno, ASF II sustav ostat će vezan za gornji dom u kojem se očekuje još jedna prinova, novi A7.

Pročitajte više