Škoda skautira na tržištu "soft" terenaca

ČEŠKI proizvođač ulazi u novu fazu razvoja u kojoj možemo očekivati brojne atraktivne modele. Jedan od njih je svakako Octavia, točnije njena Scout izvedba, koja predstavlja alternativu brojnim "soft" terencima.

Nakon što je Octavia druge genearcije u Combi 4x4 izvedbi dosegla prodaju dostojnu pohvale Škodi su narasla krila što je urodilo još jednom zanimljivom kombinacijom karavana i prometala koje se ne srami silaska s asfalta.

Najvažnija značajka Octavije Scout je izražena visina podnice vozila (179 mm), koja je postavljena 40 mm više no na "običnoj" Octaviji Combi, odnosno 16 mm više u odnosu na 4x4 inačicu. Time su značajno unaprijeđene terenske sposobnosti automobila čije standardne kvalitete nije potrebno posebno naglašavati.

Ugradnjom masivnijih odbojnika i proširenja blatobrana obloženih čvrstom plastikom blago su promjenjene glavne dimenzije vozila. Na račun duljine Scout upisuje plus od 10 mm (4.581 mm), uz istvremeno povećanje širine za 13 mm.

Osim toga, podnica je u potpunosti zaštićena od mogućih oštećivanja, a vozilo je postavljeno na 17-inčne Proteus aluminijske naplatke. Još jedna posebnost je dvostruki završetak ispušnog sustava usječen u stražnji odbojnik.

Interijer je ostao uglavnom neizmjenjen. Ugrađeni su otporniji materijali, suvozač ima na raspolaganju ručku za pridržavanje, a "Jumbo box" središnji pretinac je dio standardne opreme.

Kao što se moglo pretpostaviti, Octavia Scout će biti dostupna u dvije motorne izvedbe, dizelskoj (2.0/140 KS i 320 Nm) i benzinskoj (2.0 FSI/150 KS i 200 Nm). Dizelaš je serijski opremljen DPF filtrom čađe, a oba motora usuglašena su sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem. Pogon je, naravno, na sve kotače s prijenosom putem Haldex spojke.

Svjetska premijera Škode Octavije Scout zakazana je za rujan kada će biti predstavljena na pariškom salonu. Očekivani početak prodaje je prvi kvartal iduće godine.   

M.N.

Pročitajte više