Swipe up za budućnost: Koliko društvene mreže utječu na odabir faksa?

Godišnje doba matura je pred vratima, a s njim i velike odluke za tisuće mladih diljem Hrvatske. Dok su nekada budući studenti svoje informacije crpili iz tiskanih vodiča i otvorenih dana, danas se sve više okreću Instagramu, TikToku i YouTubeu kako bi pronašli svoj put u akademsku budućnost.

 

Influenceri kao neformalni savjetnici

Društvene mreže preplavljene su influencerima koji dijele svoja iskustva s fakulteta, savjete za maturante i 'dan u životu' vlogove. Mladi, na pragu važne životne odluke, sve češće ovim online osobnostima pridaju gotovo mentorstvo. "Ponekad se čini da više znam o životu na fakultetu iz vlogova nego iz službenih izvora," kaže Ana, maturantica iz Splita.

 

#FakultetNaInstagramu: Kako izgled savjetuje budućnost

Estetika i prezentacija studijskih programa na Instagramu mogu imati neočekivano velik utjecaj na odluke mladih. Fakulteti s aktivnijom i privlačnijom online prisutnošću često su na radaru maturanata. "Pratim nekoliko fakulteta na Instagramu, i moram priznati da me slike s terenske nastave u prirodi stvarno privlače," objašnjava Tomislav, budući student geografije.

 

TikTok i izbor karijere: Više od zabave

TikTok nije samo za plesne izazove; postao je platforma gdje mladi dijele iskustva o pripremama za maturu, upisima na fakultet i studentskom životu. "Vidjela sam seriju TikToka o studiju psihologije i odlučila se prijaviti," kaže Marta, maturantica iz Zagreba. "Način na koji su studenti govorili o predmetima i atmosferi na fakultetu stvarno me inspirirao."

 

Je li #EdukacijaNaMreži budućnost?

Dok društvene mreže nude nove perspektive i dostupnost informacija, postavlja se pitanje koliko je utjecaj 'online svijeta' koristan. Stručnjaci upozoravaju na filtriranu realnost koju prezentiraju društvene mreže. "Važno je da mladi traže informacije s više izvora, uključujući službene stranice fakulteta i razgovore s trenutnim studentima," savjetuju karijerni savjetnici.

 

Kako navigirati morem informacija?

Maturanti bi trebali koristiti društvene mreže kao jedan od alata u donošenju odluka, ali ne i jedini. Diversifikacija izvora, kritičko razmišljanje i provjera činjenica ključni su za informirani izbor studija.

 

Swipe, watch, learn, ali ne zaboravite i pitati

Dok društvene mreže mogu biti izvor inspiracije i informacija, važno je zadržati kritički pogled i tražiti informacije iz više kutova. Maturanti, neka vaš swipe kroz Instagram ili scroll kroz TikTok bude samo početna točka na putu do odluke koja će oblikovati vašu akademsku i profesionalnu budućnost.

 

Pročitajte više