Toyota Verso: Bez kompromisa

NAKON atraktivnog Urban Cruisera iz Toyote dolazi još jedna novost - hrvatskom tržištu predstavlja se novi Verso, beskompromisni obiteljski monovolumen.

Baš kao što je to bio slučaj kod francuskog rivala Scenica, inače začetnika ovog segmenta, monovolumenska izvedba Corolle u novom izdanju napušta svoje korijene, ali samo kada govorimo o imenu. I dalje se radi o modelu dostojnom klasika iz kojeg je potekao, kao i automobilu pred kojim se konkurencija može zamisliti.

Iako je Toyota u povijesti imala nekoliko Verso izvedbi svojih popularnih modela, upravo se ovaj, model iz zlatne sredine, pokazao kao puni pogodak. Prethodne dvije generacije Versa naišle su na odobravanje europske klijentele, a sada bi taj dojam mogao postati još izraženiji.

Naime, Verso nastupa kroz tzv. Dynamic Lounge filozofiju što u prijevodu znači kako koncept vozila kombinira praktičnost i fleksibilnost višenamjenskog vozila sa udobnosti, stilom i dinamikom osobnog automobila.

Dovoljno da ga prihvate, kako kažu u Toyoti, "progresivni, moderni i napredni" kupci koji rado prihvaćaju inovacije.

Iako prvi dojam otkriva nesumnjivo jake veze s prethodnikom i njegovom "tenkovski" čvrstom koncepcijom, nova generacija je stilski unaprijeđena. Prednjica Versa estetski je inspirirana novim Avensisom, dok je bok vozila obogaćen dodatno izbačenom površinom koja se proteže iz donjeg dijela, od prednjeg blatobrana, dižući se prema straga sve do C nosača završavajući u blago položenoj liniji krova.

Straga je Verso ostao najsličniji prethodniku, ali ovaj put moderniziran trendovskim LED svjetlima. Što se pak mjera tiče, treće izdanje Versa je u odnosu na prethodnika u duljinu naraslo za 70 mm na konačnih 4.440 mm, te je istovremeno šire 20 mm (1.790 mm).

S obzirom da se visina nije mijenjala (1.620 mm), a međuosovinski razmak povećan za 30 mm na 2.780 mm, jasno je kako Verso sada izgleda osjetno dinamičnije i samim time oku ugodnije. Veće dimenzije svoje posljedice imaju i u kabini, koja je sada osjetno prostranija.

Jezikom brojeva, prednja i drugi red sjedala imaju 20 mm dulji sjedeći dio, a potonja i veći raspon pomicanja (195 mm), za što veći dio zasluga ide i na račun Easy Flat sustava slaganja sjedala sa čak 32 dostupne kombinacije.

Jednostavnije korištenje i unaprijeđena udobnost nisu jedine prednosti, jer dodatni plus Verso bilježi i u prtljažniku. Kad je svih sedam sjedala u funkciji vlasniku je na raspolaganju 198 litara korisnog tovarnog prostora, a mjereno do krova, ovisno o konfiguraciji, raste sve do 1,7 "kubika".

Osim boljeg komfora i uvjerljivije ergonomije Toyota donosi gušt i u vizualnom smislu. Potpuno redefinirana prednja armatura odiše svježinom, a karakterizira ju centralna pozicija analognih instrumenata i pratećih kontrola, kao i blizu upravljaču postavljeno mjesto mjenjača.

Novost u ponudi je kamera za vožnju unatrag s projekcijom slike na unutrašnji retrovizor. Na kvalitetu izrade ne treba trošiti riječi, kao ni na sigurnost koja je vrlo vjerojatno ponajbolja u segmentu i šire.

Revidirana ponuda vrijedi i kad su pogonski motori u pitanju. Od pet dostupnih opcija dvije su benzinske (1.6/132 KS, 1.8/147 KS) i tri dizelske (2.0/126 KS, 2.2/150 KS, 2.2/177 KS). Iako poznati otprije, svi motori su sada još uvjerljiviji, posebno kad je u pitanju redukcija potrošnje goriva, a potom i snaga.

Spomenimo i kako se svi motori isporučuju sa šest-stupanjskim mjenjačima uz napomenu kako je 2.2/150 KS dizelaš uparen s automatskim mjenjačem, a 1.8/147 KS benzinac opcijski dostupan s Multidrive S CVT mjenjačem.

Pridodamo li ponudi motora četiri dostupne razine opreme (Terra, Luna, Sol, Premium) kupcima je na raspolaganju 11 osnovnih izvedbi čemu valja pridodati mogućnosti ugradnje dodatnih sjedala (5.850 kn), Multidrive mjenjača (12.750 kn) i dodatnih paketa opreme (2.250 - 3.938 kn). S popisa opcija izdvajamo još panoramski stakleni krov vrijedan 5.250 kn, serijski na top izvedbi.

Recimo i kako osnovna razina opreme uključuje cjelokupnu sigurnosnu logistiku (7 x airbag, ABS/EBD, VSC+, HAC, itd), kao i klima uređaj, audio sustav i elektrifikaciju.

Toyota Verso na hrvatskom tržištu starta cijenom od 153.750 kn u benzinskoj (1.6 Terra), odnosno 183.750 kn u dizelskoj ponudi (2.0 D-4D Terra). Vrh ponude rezerviran je za dizelski 2.2 D-CAT Premium i iznos od 251.250 kn.

M.N.
Foto: Toyota

Pročitajte više