Ovi znakovi otkrivaju da se djeca osjećaju ignorirano, tvrdi psihologinja

Foto: Pexels

Roditeljstvo je teško, pogotovo kada život postane kompliciran i naporan. Može biti izazovno usredotočiti se na djecu kada imamo hitne obiteljske situacije ili poslovne obveze. Ponekad, unatoč trudu roditelja, djeca se mogu osjećati zapostavljeno i ignorirano.

Dječja psihologinja Mary Murphy navela je nekoliko znakova koji na to ukazuju, te kako se s time nositi.

Uzrok može biti neravnoteža vremena i pažnje

"Kada se djeca osjećaju kao da ih se ne vidi ili ne čuje, doživljavaju više tjeskobe, depresije i drugih problema s mentalnim zdravljem", rekla je Murphy za Lifehacker.

Neki od glavnih razloga mogu uključivati nedostatak roditeljske pažnje zbog prisutnosti brata ili sestre s posebnim potrebama ili visokim postignućima, što stvara neravnotežu u raspodjeli vremena i pažnje među djecom. Sukobi unutar obitelji također mogu odvratiti pažnju i vrijeme od djeteta.

Ako djeca primijete da ih roditelji zanemaruju, mogu pokazati znakove poput čestog postavljanja pitanja, traženja više vremena s roditeljima ili želje za zajedničkim aktivnostima. "Ovo su znakovi da djeca žele više razgovarati s roditeljima", objašnjava Murphy.

Osim toga, ako se zanemarivanje nastavi, djeca će početi pokazivati ljutnju, ogorčenost ili apatiju u školi ili kod kuće. Bilo da se radi o ispadu bijesa ili izoliranju, ova ponašanja mogu biti znak upozorenja da se već neko vrijeme osjećaju ignorirano.

Ključno je primijetiti rane znakove upozorenja

Jedna od glavnih pogrešaka koje Murphy uočava, jest ignoriranje ranih znakova upozorenja. Roditelji često čekaju da njihova djeca počnu reagirati.

"Osim toga, stereotipiziranje djece, odnosno stavljanje njihovih sposobnosti unutar određenih okvira, često rezultira osjećajem zanemarivanja", ističe psihologinja. Iz tog razloga djeca oklijevaju isprobati nove aktivnosti ili preuzeti rizike.

Kako popraviti situaciju?

Ključan je redovan razgovor i kvalitetno provođenje vremena. Roditelji trebaju osigurati prostor u kojem se djeca osjećaju ugodno, postavljajući pitanja i isprobavajući nove stvari.

"Važno je da se djeca osjećaju prihvaćeno", zaključila je Murphy.

Pročitajte više