Ferrari čeka "svog klinca"

Foto: Screenshot; Youtube, Fotomontaža; Index

"JOŠ od djetinjstva sanjam kako ću jednog dana postati vozač Ferrarija", rekao je to u jednom intervjuu Jules Bianchi, tada 20-godišnjak kojem su stručnjaci od ranih dana karijere prognozirali svijetlu budućnost. Pet godina kasnije, Bianchi je doživio strašnu nesreću. Nad Japanom se nadvio tajfun Phanfone koji je natopio stazu Suzuki, a nesreća ni ovaj put nije došla sama. 

Negdje oko 40. kruga Felipe Massa panično je vikao da se utrka zaustavi, ali njegovo upozorenje nitko nije ozbiljno shvatio. Nekoliko trenutaka kasnije Sauberov Adrian Sutil završio je u zidu. Dok je Nijemac gledao radnike kako s dizalicom izvlače njegov bolid, Bianchi je jurio prema zavoju broj sedam. U jednom trenutku, izgubio je nadzor nad bolidom. Snimka nesreće kasnije će otkriti šokantne činjenice oko ovog slučaja.

Bianchi je s teškim ozljedama glave prebačen u bolnicu kolima hitne pomoći, a nakon trosatne operacije stanje mladog vozača je stabilno, ali život mu je i dalje ugrožen. Tko je pogriješio? Zašto je sudac mahao zelenom zastavicom? Zašto nije bilo safety cara na stazi? Istraga koju je naložio predsjednik FIA-e Jean Todt trebala bi dati odgovore na ova pitanja, a dok se traže krivci mladi Francuz bori se za život.



Utrke su već desetljećima dio obitelji Bianchi

Zanimljivo je, ako se to uopće tako može reći, da obitelji Bianchi ovo nije prva drama koju proživljava. Mauro Bianchi, Julesov djed, bio je trostruki svjetski prvak u GT kategoriji, dok je Lucien Bianchi, Julesov praujak, bio pobjednik Le Mansa i vozač Formule 1. Njihove karijere naglo su prekinute 30. ožujka 1969. godine kada je Lucien poginuo na treningu uoči utrke Le Mansa. Mauro se nakon bratove pogibije zauvijek oprostio od utrka.



40 godina nakon Lucienove pogibije, Jules Bianchi ušao je u svijet Formule 1 kao član programa razvoja mladih vozača. Julesov san uskoro je postao stvarnost. Ferrari je u njemu prepoznao kvalitetu i budućnost, a već 2011. godine postao je službeni testni vozač s ugovorom na dvije godine.

Ferrarijeva budućnost

Od tada se njegova karijera počinje naglo razvijati. Godine 2012. Sahara Force India angažirala ga je kao trećeg vozača, a 2013. u posljednji trenutak popunio je momčad Marussije, kojoj je u svibnju ove godine u utrci za VN Monaca donio prve povijesne bodove. Bianchi je startao s 19. pozicije, a utrku u Monte Carlu završio je na devetom mjestu. Mnogi su njegov uspjeh proglasili kao pravu senzaciju s obzirom da se njegov limitirani bolid ne može mjeriti s drugim bolidima.

"Jako sam tužan. Riječ je o klincu koji je odrastao s nama i na kojeg smo oduvijek gledali kao na našeg budućeg pilota", rekao je dan nakon nesreće bivši predsjednik Ferrarija, Luca di Montezemolo.

Bianchi je još prošle godine trebao biti promoviran u pilota Ferrarija, ali pala je odluka da nastavlja s Marussijom.

"Zahvalan sam Marussiji na šansi koju sam dobio u F1, a Ferrari... Ferrari je nešto najveće, vrhunac karijere", rekao je mladi Francuz, pred kojim je najveća utrka života.

Pročitajte više