Agonija traje dva tjedna: Otkriveni novi tragovi, hoće li misterij nestanka malezijskog aviona napokon biti riješen?

Screenshot: YouTube

KINESKI sateliti uočili su novi objekt u južnom dijelu Indijskog oceana koji bi mogao biti olupina malezijskog zrakoplova koji je 8. ožujka nestao s 239 putnika i za kojim tragaju spasilačke posade više zemalja, potvrdile su u subotu kineske i malezijske vlasti.


Radi se o objektu dugom 22 metra i širokom 13 metara koji se nalazi u vodama oceana nasuprot zapadne obale Australije te su u to područje smjesta upućeni kineski brodovi, potvrdila je kineska Državna uprava znanosti, tehnologije i industrije za nacionalnu obranu (SASTIND).

Objekt je uočen pomoću zemaljskog opservacijskog satelita visoke rezolucije Gaifen-1 i nalazi se jugozapadno od lokacije mogućih ostataka aviona koju su u četvrtak uočili australski istražitelji.

Australski piloti uočili nekoliko predmeta golim okom

Australska uprava za pomorsku sigurnost izvijestila je danas kako su piloti njihovih aviona golim okom na površini mora vidjeli nekoliko "manjih predmeta", između kojih i jednu drvenu paletu.

Na to je područje odmah poslan novozelandski avion, koji ipak nije pronašao nikakve predmete, već nakupine morske trave. Ipak, u more su bacili plutače kako bi pratili kretanje.

Dva tjedna bezuspješne potrage

Dva tjedna nakon nestanka malezijskog zrakoplova s 239 ljudi međunarodna potraga duboko u južnom dijelu Indijskog oceana u subotu se nastavlja iako je Australija upozorila da je najbolji trag kojeg trenutno imaju i dalje nepouzdan.


Za zrakoplovom MH370 koji je nestao 8. ožujka na redovnom letu iz Kuala Lumpura za Peking tragaju spasioci iz dvadesetak zemalja. Šest zrakoplova i dva broda pretražuju zabačeni južni dio Indijskog oceana gdje je satelit početkom tjedna uočio ostatke moguće olupine. Australija, koja je prva objavila moguću lokaciju zrakoplova i koja koordinira akciju spašavanja, upozorila je da bi se moglo raditi o izgubljenom brodskom kontejneru ili nekim drugim velikim predmetima.

Kina, Japan i Indija šalju dodatne zrakoplove, a australski i kineski brodovi također plove prema području udaljenom više od 2000 kilometara jugozapadno od Pertha.

"Veći dio potrage odvija se oslanjajući se na ljudsko oko"


"Iako su svi zrakoplovi i plovila opremljeni s naprednom tehnologijom, veći dio potrage odvija se u stvari vizualno, više se oslanjajući na ljudsko oko nego na tehničko čarobnjaštvo", slikovito se izrazio australski premijer Warren Truss.

Kazao je da će se potraga nastaviti sve dok se spasilačke ekipe ne uvjere da je daljnje pretraživanje područja uzaludno, "a taj dan još nije došao".

Australske pomorske vlasti operaciju i dalje smatraju operacijom potrage i spašavanja. Zrakoplovi i brodovi ponovno pretražuju i Andamansko more između Indije i Tajlanda ne bi li naišli na tragove kojima bi mogli razriješiti jednu od najvećih zagonetki modernog zrakoplovstva.

Istražitelji sumnjaju da je Boeing 777, koji je poletio iz Kuala Lumpura nešto iza ponoći, namjerno skrenut s kursa, što upućuje na otmicu ili sabotažu, no ne isključuju ni tehničke probleme.

Crna kutija, uređaj koji snima tehničke informacije o letu aviona kao i glas pilota za vrijeme leta, odašilje elektronski signal oko 30 dana, nakon čega je još teže locirati nestali zrakoplov.

Sumnjiva poruka pilota uoči nestanka

Britanski Telegraph došao je u posjed transkripta posljednje 54 minute komunikacije između posade nestalog aviona i zaposlenih u zračnoj kontroli. Brojni stručnjaci koji su vidjeli transkript slažu se u jednom: sve se čini savršeno normalnim osim jedne poruke i vremena kad su izgubili komunikaciju s kontrolom.

Naime, pilot je obavijestio kontrolu da avion leti na visini od deset tisuća metara. Šest minuta kasnije zračna kontrola dobila je istu poruku. Steve Landells, bivši pilot British Airwaysa, kazao je Telegraphu da je ta druga  poruka bila nepotrebna no da nema u tome ništa sumnjivo. "Možda je pilot zaboravio da je to već rekao, možda je samo želio potvrditi da lete na toj visini.", kazao je bivši pilot Boeinga 777 Landells.

Također, dodao je kako sumnje da je nestanak aviona bio planiran potpiruje i trenutak gubitka komunikacije te oštar zaokret prema zapadu. Naime, to se dogodilo upravo u trenutku kada su avion trebali preuzeti kontrolori u Ho Chi Minh Cityju. "Da sam ja oteo avion, to bih učinio upravo u trenutku primopredaje drugoj zračnoj kontroli", kazao je Landells, dodajući kako je jedino tada moguće da avion ne bude vidljiv sa zemlje.

Pročitajte više