Nema prometa na pruzi Zagreb-Split: Brzi vlak iskočio iz tračnica, čeka se dolazak dizalice

Ilustracija: Marijan Šušenj/PIXSELL

NA PRUZI Zagreb-Split brzi vlak, jučer iza 19 sati, iskočio je iz tračnica nakon što je naletio na odron, javlja HRT. Lokomotiva se prevrnula. U splitskom centru 112 rekli su da su informaciju o nesreći primili u 19,07 sati te da je pomoćnik strojovođe zadobio prijelom noge. Liječničku pomoć zatražio je i strojovođa.

Dva su putnička vagona ostala na tračnicama, a nitko od putnika nije ozlijeđen. U trenutku nesreće u vlaku se nalazilo 48 putnika. Iz splitske policije potvrdili su da nitko od putnika nije ozlijeđen. Izvijestili su da je nakon naleta na odron zemlje lokomotiva iskliznila iz tračnica Vatrogasci iz Kaštel Starog rekli su da su odmah po pozivu izašli na mjesto nesreće, ali da nisu intervenirali jer za to nije bilo potrebe.

"U 19.05 sati između Labina Dalmatinskog i Kaštela Starog iz tračnica uslijed odrona stijene na kolosijek iskliznula je lokomotiva vlaka broj 523 koji prometuje na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Split.

Nitko od 48 putnika nije ozlijeđen, ali strojovođa i njegov pomoćnik su zatražili liječničku pomoć. Sve dežurne ekipe su na terenu i rade na saniranju nastale štete", priopćili su iz HŽ-a.

Nesreća se dogodila na pruzi između Labina Dalmatinskog i Kaštel Starog, blizu mjesta gdje je u ljeto 2009. iskočio nagibni vlak. U toj je nesreći poginulo šest osoba, dok ih je 55 ozlijeđeno.

Kiša izazvala odron

Pretpostavlja se da su uzrok odrona iznimno loši vremenski uvjeti u tom dijelu Dalmacije tijekom posljednjih dana. Putnici vlaka broj 523 prevezeni su pomoćnim vlakom do svog odredišta, kolodvora Split.


Sve nadležne službe HŽ Infrastrukture su na terenu kako bi se što prije omogućio početak sanacije oštećenoga dijela pruge, čemu će se pristupiti čim se za to osiguraju minimalni uvjeti.

Radi očevida i saniranja pruge putnike noćnih daljinskih vlakova koji voze na relaciji Zagreb Glavni kolodvor - Split, odnosno obratno, na dionici između Splita i Gospića prevozit će autobusi, a od Gospića će putnici moći nastaviti putovanje prema Oštarijama i dalje prema Zagrebu vlakom. Putnike lokalnih putničkih vlakova autobusi će do daljnjega prevoziti na relaciji Perković - Split i obratno.

Prema mjestu događaja krenula je i predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture Renata Suša kako bi se upoznala s razmjerima nepogode i posljedicama nesreće te se uvjerila da radnici HŽ Infrastrukture ulažu maksimalne napore da se pruga između Labina Dalmatinskog i Kaštela Starog što prije osposobi za nastavak prometa.

Očitovanje HŽ Infrastrukture o nesreći putničkog vlaka

HŽ Infrastruktura priopćila je kako su od trenutka kad je stigla vijest o nesreći putničkog vlaka kod Labina Dalmatinskog pokrenute sve aktivnosti predviđene u takvim situacijama.


Na mjesto nesreće odmah su došle sve mjerodavne ekipe čiji je dolazak predviđen u takvim situacijama, priopćeno je iz HŽ Infrastrukture.

Zbog dojava na broj DUZS 112 da na pruzi od kolodvora Kaštel Stari do mjesta nesreće ima još odronjenog kamenja, procijenjeno je da će prugom prvo proći pomoćni vlak s radnicima koji će provjeriti prugu i otkloniti kamenje, kako bi se osigurao prolaz i siguran prolazak vlaka i osoblja koje je trebalo krenuti po putnike.

Zbog vremenskih neprilika i mogućih odrona bilo je nužno provjeriti prugu i utvrditi da je ona prohodna, kako bi se sa sigurnošću pustio vlak i osoblje po putnike u zaustavljenom vlaku, dodaje se u priopćenju HŽ-a.

HŽ dodaje i kako su nakon provjere terena i sanacije pruge, u najkraćem mogućem vremenu bili stvoreni uvjeti za sigurnu vožnju izvanrednog putničkog vlaka do Splita koji je preuzeo putnike iz vlaka 523, a pomoćniku strojovođe pružena je liječnička pomoć.

Sve mjerodavne ekipe i dalje su na terenu. U tijeku je očevid i čim on bude završen na mjesto nesreće stići će pomoćni vlak s dizalicom i dignuti lokomotivu. Potom će početi sanacija oštećenog dijela pruge.

Teretni prijevoz je u prekidu od Perkovića do Splita. Putnike lokalnih putničkih vlakova na relaciji Perković - Split prevoze autobusi, kao i putnike daljinskih vlakova između Splita i Gračaca i obrnuto, dok od Gračaca prema Zagrebu i obrnuto voze vlakovi, dodaje se u priopćenju HŽ Infrastrukture.

Sindikat strojovođa: Ostavili su putnike na pruzi bez bez vode i bez pomoći

Sindikat strojovođa oglasio se sinoć  povodom nesreće koja se dogodila kod Rudina.

"Nakon nesreće koja se dogodila između Labina Dalmatinskog i Kaštel Starog u kojoj je teže ozlijeđen strojovođa, prilikom dolaska pomoći na prugu dogodio se još jedan incident kojim je HŽ Infrastruktura dokazala da, osim što joj nije stalo do ozlijeđenog strojovođe, ne mari niti za putnike u vlaku.

Ekipe Logistike HŽ Putničkog prijevoza vrlo su munjevito reagirale te je uskoro, 45 minuta nakon nesreće prema samom mjestu upućen dizel-motorni vlak u kojem su se nalazili, osim osoblja HŽ Putničkog prijevoza i šefa regionalne jedinice Split i vatrogasci i okrepa za putnike i hitna pomoć kako bi se pomoglo ozlijeđenom strojovođi i putnicima koji su u šoku.


Odlukom HŽ Infrastrukture, zabranjeno je pomoćnom vlaku s hitnom pomoći da se uputi ka mjestu nesreće, te su ka vlaku uputili svoje vozilo za pregled pruge u koje su smjestili čitavu regimentu šefova, pokojeg vatrogasca, a – bez hitne pomoći, pod izlikom da moraju pregledati prugu. Zanimljivo je kako se nisu sjetili pregledati prugu prije vlaka i češće tijekom dana s obzirom da na tom području nekoliko dana padaju jake kiše, nego tek kad se dogodila nesreća.

To što nisu, kad su već krenuli s pružnim vozilom, povezli i hitnu pomoć kako bi pomogli našem kolegi koji trpi nesnosne bolove i putnicima koji su u šoku, nego su ih cijeli sat više nego li je potrebno ostavili na pruzi bez i bez vode i bez pomoći, najbolje govori kako se u HŽ Infrastrukturi odnose prema ljudima i njihovim životima.

Inače, zanimljivo je da je baš na mjestu gdje je sinoć iskočio vlak, do prije dva-tri mjeseca bila propisana usporena vožnja za sve vlakove sa 20km/h i to zbog – mogućih odrona! A onda je HŽ Infrastruktura „sanirala“ mjesto i ukinula usporenu vožnju, pa se, eto, dogodio odron zbog kojeg je iskliznuo vlak, a onda pomoć nije mogla biti upućena čitav sat zbog – mogućnosti odrona!!!", priopćili su iz Sindikata.

Sindikat prometnika vlakova: Nekorektno prozivati HŽ prije završetka istrage


Sindikat prometnika vlakova Hrvatske (SPVH) nekorektnima je ocijenio prozivke Sindikata strojovođa Hrvatske (SSH) na račun HŽ Infrastrukture vezano uz sinoćnju nesreću putničkog vlaka kod Kaštela Starog, ističući da će odgovornost utvrditi istraga te da "apriorno prozivanje" ne vodi ničemu.

SSH je sinoć u priopćenju prozvao HŽ Infrastrukturu da nakon nesreće vlaka, odnosno iskliznuća lokomotive iz tračnica nakon udara u odron stijene, cijeli sat nisu propustili službe za pomoć teže ozlijeđenom strojovođi te putnicima koji su bili u šoku, kao i da prije prolaska vlaka, unatoč jakim kišama, nisu pregledali prugu.

Iz SPVH danas, pak, ističu da SSH koristi "za njih uobičajenu praksu sotoniziranja", postavljajući se iznad sustava ili "narodski rečeno postavili su se papskiji od pape".

"Snosi li HŽ Infrastruktura svoj dio odgovornosti i koliko utvrdit će istraga kojoj je cilj da ustanovi okolnosti događaja. Mi u SPVH-u nismo u ovom slučaju ničiji advokati i nije nam niti najmanja namjera braniti ni Upravu HŽ Infre, kao ni pojedince, ali smatramo da je u najmanju ruku nekorektno da Sindikat strojovođa Hrvatske na ovakav način komunicira s javnošću", navodi u priopćenju tajnik SPVH Anto Iličić.

Tvrdi kako svaki ovakav događaj zahtijeva pomne i temeljite istrage kako bi se utvrdili uzroci pogreške ili pogrešaka te ispravili da se ne ponove.

"Apriorno prozivanje ne vodi ničemu osim stvaranja klime prozivanja i traženja krivca po svaku cijenu. Nemojmo zaboraviti da nam je prvenstveni cilj otkriti uzroke nesreće i otkloniti ih kako se takvi događaji ne bi ponavljali. A za osude – te ovlasti ima netko drugi", zaključuje Iličić u priopćenju.

Očevid na mjestu iskliznuća lokomotive, iz Zagreba dolazi 120-tonska dizalica

Djelatnici Ministarstva unutarnjih poslova prijepodne su izašli na mjesto sinoćnjeg iskliznuća lokomotive između Labina Dalmatinskog i Kaštela Starog te počeli očevid, a u poslijepodnevnim satima očekuje se i dolazak iz Zagreba 120-tonske dizalice koja će na tračnice postaviti lokomotivu koja se nakon udara u odronulu stijenu prevrnula na bok, doznaje se od ravnatelja Regionalnog centra Jug HŽ Infrastrukture Slavka Šerića.

„Promet na pruzi Zagreb-Split, kojom je prometovao vlak čija je lokomotiva jučer iskliznula s tračnica, u najboljoj varijanti mogao bi biti uspostavljen večeras, ali realnije je očekivati da će promet biti normaliziran sutra“, rekao je za Hinu Šerić.


Pojasnio je da je do iskliznuća lokomotive došlo nakon udara u stijenu koja se odronula i na tračnice.

„Zbog jučerašnje olujne kiše i nevremena došlo je do pomjeranja jedne stijene koja je pala na prugu“, rekao je Šerić.

Zbog potreba saniranja pruge nakon sinoćnjeg iskliznuća lokomotive vlaka Zagreb-Split oko 19,05 sati, na relaciji između Labina Dalmatinskog i Kaštela Starog na dionici između Splita i Gračaca putnike vlakova br. 520 (Split-Zagreb) i 521 (Zagreb-Split) prevoze autobusi, a od Gračaca putnici nastavljaju putovanje vlakom, priopćila je HŽ Infrastruktura.

Putnike lokalnih putničkih vlakova autobusi će do daljnjega prevoziti na relaciji Perković-Split i obratno, a teretni prijevoz je u prekidu od Perkovića do Splita, navodi se u priopćenju.

Milanović: Treba odmah provesti strogu i objektivnu istragu željezničke nesreće

Predsjednik Vlade Zoran Milanović izjavio je danas kako treba provesti strogu i objektivnu istragu jučerašnje željezničke nesreće na pruzi Zagreb-Split.

"Taj je događaj rizik posla i treba odmah provesti vrlo strogu i objektivnu istragu, ali i biti svjestan da se to događa i u Francuskoj i u Njemačkoj", rekao je Milanović odgovarajući u Čabru na pitanje hoće li zbog jučerašnje željezničke nesreće tražiti odgovornost mjerodavnih, pa i ministra prometa.

Predsjednik Vlade također je rekao da će ulaganje u modernizaciju željezničkih pruga u Hrvatskoj biti posljednja velika investicija.

Prije svega, modernizirat će se pruga Rijeka-Zagreb, istaknuo je, dodajući kako nema mogućnosti za izgradnju željezničkih smjerova prema Dalmaciji jer je riječ o prevelikim ulaganjima.

Pročitajte više