Pitanje za europarlament: Zašto hrvatski građani nisu ravnopravni kod on-line kupovine?

Foto: Hina  

IAKO je on-line kupovina često najbrži i najjeftiniji način kupovine kojim se koristi većina građana Europske unije, hrvatski su potrošači često skeptični prema ovakvoj vrsti kupovine zbog transparentnosti i troškova dostave kupljene robe. Naime, unatoč trendu porasta i poboljšanja zaštite online kupovine proizašlog iz nedavnog pristupanja EU, problem s kojim se suočavaju hrvatski potrošači od strane nekih ponuđača (najčešće iz Velike Britanije) jest što se Hrvatska još uvijek ne prepoznaje kao članica Europske unije. To dodatno povećava ionako visoke troškove dostave, zbog čega je zastupnik u Europskom parlamentu Tonino Picula postavio pitanje o zaštiti potrošača Europskoj komisiji. 
 
"Prema dostupnim podacima, u Hrvatskoj se 64 posto ljudi koristi internetom i na njemu provodi više od 15 sati tjedno, dok gotovo trećina već sada obavlja kupovinu preko interneta. Putem interneta trenutno kupuje 23 posto potrošača, što je znatno manje od EU prosjeka koji iznosi 45 posto. Statisitike također govore kako je od rujna 2011. do veljače 2012. u Hrvatskoj na on-line kupnju potrošen 401 milijun eura. Sva istraživanja jasno pokazuju snažan trend porasta korisnika on-line kupnje, ali i veliku razinu nepovjerenja, jer se prilikom  takve kupnje tek 31 posto potrošača osjeća sigurno", podsjeća Picula. 
 
Europski parlament sutra će na plenarnom zasjedanju u Strasbourgu raspravljati o integriranom tržištu dostave paketa kao poticaju rasta elektroničke trgovine, a zastupnik Picula postavio je pitanje Komisiji: koje mjere planira poduzeti kako bi dodatno zaštitila hrvatske potrošače i omogućila im ravnopravan status, na koji pristupanjem Europskoj uniji imaju pravo.
 
"Otklanjanje nepovjerenja potrošača, uz poboljšanje kvalitete pristupa, važan je preduvjet za daljnji razvoj ovakvog oblika trgovanja. To je kao jedan od ciljeva postavila upravo Europska komisija u Digitalnoj agendi", zaključuje na kraju Picula. 

Pročitajte više