Presuda Čačiću idući petak: Vještaci se ne mogu dogovoriti kojom brzinom je vozio

JUTROS u 9 sati na sudu u Kapošvaru u Mađarskoj je započelo novo ročište na suđenju Radimiru Čačiću zbog prometne nesreće u kojoj je u siječnju 2010. godine poginulo dvoje mađarskih državljana. Iako se najavljivalo da bi danas drugom čovjeku hrvatske vlade mogla biti donesena i presuda, do toga nije došlo, već će ona vjerojatno biti izrečena idući petak.

Naime, ponovno se ispitivalo sudske vještake koji su dali kontradiktorne iskaze. Na današnjem ročištu ispitan je i Čačić, koji je kazao kako na dan nesreće nije bio u žurbi, jer je imao slobodan dan. Smatra kako činjenica da se vještaci ne mogu usuglasiti oko tehničkih pitanja ne smije ići na njegovu štetu.

"Ništa se nije promijenilo. Ja znam što se dogodilo, kao što to zna i Čačić. Vjerujem da treba biti kažnjen", kazala je novinarima na sudu Katalin Liptak, vozačica automobila u kojeg se Čačić zabio. Liptak vjeruje da će sud u izricanju presude biti pravedan.

Kontradiktorni iskazi vještaka

Tijekom dosadašnjeg sudskog postupka mogla su se čuti dva drastično različita iskaza dvojice prometnih vještaka. Zoltan Lovasz, vještak kojeg je angažiralo tužiteljstvo, na prvom ročištu kazao je da je Čačić vozio 145 do 150 kilometara na sat, a njegov kolega Mihally Rektor, koji je svjedočio u nastavku suđenja, zaključio je da je brzina bila između 125 i 135 kilometara na sat. 

S obzirom da su oba vještačenja bila prilično manjkava, odnosno sadržavala obilje pretpostavki i otvorenih pitanja, sud ih je danas odlučio ponovno saslušati.

Lovasz i dalje stoji kod toga da je Čačić vozio brzinom do 150 kilometara na sat. Kaže kako je to izračunato matematičkim modelom na osnovu deformacije automobila. Napomenuo je i kako je jako bitan kut sudara. Stoga ne opovrgava ni mišljenje drugog vještaka, Mihallyja Rektora, koji navodi da je Čačić vozio manjom brzinom, između 125 i 135 kilometara na sat.

Tužiteljstvo tvrdi kako je Lovasz promijenio mišljenje u odnosu na svoje prijašnje svjedočenje, ali on se s tim ne slaže - iako ne isključuje mogućnost da je brzina koju je odredio Rektor moguća "vjeruje da je Čačić vozio onoliko koliko je rekao na početku".

Kriva je ograda?

Osim što se ne mogu dogovoriti oko Čačićeve brzine, vještaci ne znaju ni bi li putnici iz Škode u koju je udario Čačićev Chrysler preživjeli da su bili vezani sigurnosnim pojasevima. Sigurni su jedino u to da vezani nisu bili, jer su ispali iz automobila. Rektor je naveo i kako kobne ozljede nije izazvao direktan sudar, već su putnici stradali prilikom udara Škode u zaštitnu ogradu.

Čačić očekuje oslobađajuću presudu

Za presudu će ključno pitanje biti je li Čačić prilagodio brzinu vožnje uvjetima na cesti. Pojedini iskazi svjedoka, koji su tvrdili da na cesti nije bilo magle, ne idu Čačiću u korist. Također, jedan od policajaca koji su radili očevid tvrdi da su svjetla na automobilu Škoda Fabia, kojom je upravljala Katalin Liptak, bila upaljena, iako je Čačić tvrdio suprotno.

Čačić je na sudu kazao da se ne osjeća krivim zbog nesreće, iako je rekao da mu je žao i da osjeća odgovornost. No, napomenuo je da se ne slaže s dijelovima optužnice - tvrdi da nije vodio prebrzo i da je vidljivost na cesti bila loša. Prvi potpredsjednik Vlade RH stoga ne taji da očekuje oslobađajuću presudu.

Pročitajte više