Uber stigao u Rumunjsku: Je li na redu i Hrvatska?

Ilustracija: Screenshot / Google Play

AMERIČKA kompanija Uber koja svima omogućuje da postanu taksisti te na taj način razbija monopole postojećih taksi udruženja ostvaruje svoj plan širenja na tržištu Europske unije.

Prošlog tjedna počeli su s poslovanjem u glavnom gradu Rumunske - Bukureštu.

Trenutno su tarife vrlo slične postojećim kompanijama koje djeluju na tom tržištu. Start se naplaćuje 0,30 eura kao i cijena po kilometru.

Korisnici taksi usluga s oduševljenjem su dočekali dolazak Ubera, no kao i u drugim zemljama, bune se postojeći taksisti, jer smatraju da se radi o nelojalnoj konkurenciji.

Uber je vrlo popularan u zapadnim zemljama gdje su cijene taksija visoke, dok se u Rumunjskoj očekuje da će pojačana konkurencija poboljšati razinu usluge.

Govoreći na konferenciji u Münchenu, u siječnju ove godine, osnivač kompanije Travis Kalanick rekao je da će tvrtka stvoriti 50,000 radnih mjesta u "novom partnerstvu" s europskim gradovima.

Index je tada kontaktirao Uber kako bi doznao uključuju li planovi širenja Hrvatsku.

"Uber ima ambiciju biti svugdje - mi želimo biti prisutni u svakom progresivnom gradu koji misli unaprijed i treba siguran, pouzdan i učinkovit transport. Mi uvijek istražujemo naše opcije, uključujući one u Hrvatskoj. Tehnološka revolucija se već događa i inovativan grad poput Zagreba ne bi trebao izostati," pisalo je u odgovoru Ubera kojeg potpisuje glasnogovornica Alana Saltzman.

Putem mobilne aplikacije Uber spaja korisnike i slobodne vozače

Vozači koji rade za Uber nemaju taksi licencu niti taksimetar, a prijaviti se može gotovo svatko sa odgovarajućim vozilom i vozačkom dozvolom.

Uber putem aplikacije za mobilne uređaje spaja putnike s najbližim slobodnim vozačima.

Sva plaćanja vrše se putem aplikacije, na način da se na kraju vožnje iznos naplaćuje sa kreditne kartice klijenta. Kompaniji ide od 5 do 20 posto od cijene vožnje.

Kompanija na svojim stranicama ima otvoreni poziv zainteresiranim vozačima, što znači da se moguće registrirati kao potencijalni vozač iako u zemlji još uvijek ne postoji ta usluga, te prema broju prijavljenih vjerojatno odlučuju na koja tržišta će se širiti.

Pročitajte više