Glavni tajnik AIH-a Edin Tuzlak rekao je kako je svrha kampanje da se sporazum potpiše do 2006., za što će lobirati kod nove hrvatske vlasti."Želimo da Hrvatska predvodi ostale zemlje u regiji za napredak u kontroli prodaje oružja i zauzme istaknuto mjesto u globalnoj koaliciji koja se zalaže za potpisivanje sporazuma", dodao je.
Sporazumom se, kaže, želi spriječiti prodaja oružja u zemlje u kojima postoji mogućnost kršenja ljudskih prava, smanjiti dostupnost oružja u zajednici te ograničiti i postrožiti zahtjeve za njegovu nabavku i uporabu.
Tuzlak je iznio podatke da se godišnje proizvede preko 16 milijardi dolara streljiva, odnosno više od dva po stanovniku, da je Velika Britanija u prošloj godini povećala izvoz oružja u Indoneziju s dvije na 40 milijuna funti, da u svijetu postoji oko 640 milijuna lakog naoružanja, od čega 60 posto u rukama civila, kojih godišnje od pištolja strada preko 500.000 ili jedan svake minute.
Dodao je da se u svjetsku trgovinu oružjem godišnje ulaže oko 15 milijardi dolara, da u ratnim sukobima trenutno sudjeluje oko 300.000 djece.
U sklopu kampanje, međunarodni Amnesty International snimio je video spot u kojemu djeca iz Hrvatske, Tajlanda, Kambodže, Sjeverne Irske, Južnoafričke Republike i SAD-a pjevaju pjesmu Johna Lennona "Imagine" te progovaraju o miru, nenasilju i pogubnosti oružja.
Spot će se početi prikazivati početkom iduće godine, a u prilog kampanji AIH će na štandu na Cvjetnom trgu prodavati promidžbene materijale te pozivati građane da se učlane u organizaciju i novčano potpomognu rad te organizacije.
(Hina) tr az