Appleov iPad postaje sve korisniji uređaj diljem svijeta



IAKO je prvotno zamišljen kao uređaj za zabavu na internetu, Appleovo tablet računalo iPad u Aziji postaje sve češći i sve korisniji poslovni dodatak u raznim industrijama, od planiranja vjenčanja do zrakoplovne industrije.

Apple je od lansiranja iPada u travnju prodao dva milijuna tih uređaja u SAD-u, i time već postigao zapažen uspjeh. Međunarodna prodaja bila je malo usporena, budući da tvrtka nije mogla proizvesti dovoljno iPada kako bi zadovoljila jaku potražnju. Čini se da su i u Appleu bili začuđeni snažnim rastom prodaje, ali s obzirom na vrlo visoke ocjene koje je dobio kod potrošača, iPad se zaista pokazao isplativom investicijom.

Trenutno Apple generira oko tri petine svog prihoda izvan SAD-a, navodi Reuters, a nada se da će vjerni kupci njihovih proizvoda, koji već posjeduju iPhone ili iPod, održati prodaju iPada i kad krajem ove godine HP, Dell, a možda i Nokia i Sony lansiraju svoje tablete.

Što nitko nije zamislio

Priče o uporabi iPada u svrhe koje mnogi nisu zamišljali dolaze iz cijele Azije. Jedna tvrtka za planiranje vjenčanja koristi iPade kako bi svojim klijentima pokazivala video prikaze vjenčanica. Ranije su mislili to činiti preko laptopa, ali oni su se pokazali preteškima.

Kompanija Jetstar u Australiji, dio Qantas Airwaysa, postala je jedna od prvih zrakoplovnih kompanija koje su uvele iPad u ponudu zabave tijekom leta. Putnici na letovima Jetstara mogu iznajmiti iPad i na njemu čitati e-knjige, igrati igre ili gledati prethodno odabrane televizijske emisije i filmove.

Iako su nakon lansiranja iPada mnogi stručnjaci bili skeptični i tvrdili da takav proizvod zapravo nije potreban na tržištu, i podsjećali na činjenicu da tablet računala nikad prije nisu uspjela zaživjeti, iPad ne samo da je Appleu donio značajan prihod, nego je otvorio vrata i drugim proizvođačima. Radi se o tržištu na kojemu bi se moglo prodati i do 50 milijuna računala u sljedeće četiri godine, predviđaju neki analitičari.

Pročitajte više