Dao otkaz u američkoj kompaniji, postao DJ i sada rastura na top listama

Foto: Luka Šangulin/Index; shootinglikepablo

TOM PASANEC napravio je ono o čemu mnogi vjerojatno maštaju, ali se ne usude napraviti - dao je otkaz na odlično plaćenom poslu u Intelu u SAD-u nakon više od 10 godina rada za tu kompaniju i odlučio se u potpunosti posvetiti glazbi, kojom se bavi još od osnovne škole.

Iako takvu odluku sasvim sigurno nije lako donijeti, čini se da nije pogriješio jer je danas, nakon tri godine isključivo glazbenog rada, iza njega prvi album, a singlovi su mu među najprodavanijima na nekim od najvažnijih servisa za prodaju glazbe. S house projektom PEZNT, koji je pokrenuo s Dejanom Markovićem, ušao je među 20 najboljih house artista na Traxsourceu. 

Prvi novac zaradio je na radiju, kao klinac od 14 godina, a kasnije se zaposlio u IT sektoru, prvo u jednoj lokalnoj firmi u Kutini, da bi nakon toga otišao u Intel i paralelno gurao te dvije karijere. No, nakon napredovanja u Intelu i odlaska u SAD, shvatio je da je nemoguće kvalitetno raditi dvije stvari istovremeno i pala je odluka - "Dajem otkaz i bavit ću se samo glazbom."

Foto: shootinglikepablo

Sa 16 godina vodio glazbenu emisiju na radiju

“Već sam s osam, devet godina počeo snimati glazbu s kazeta. S 14 godina sam prvi novac zaradio radeći na radiju, a sa 16 sam imao svoju glazbenu emisiju. No, istovremeno me zanimala elektronika, uvijek sam oko sebe imao lemilice i slično te mi je želja bila raditi u IT industriji. Nakon toga zaposlio sam se u jednoj IT firmi u Kutini i počeo raditi. U jednom trenutku, kada sam imao 24 godine, pojavila se prilika da se prijavim za posao u Intelu. Moji nisu baš bili oduševljeni tom idejom jer sam imao siguran posao, ali sam se svejedno prijavio. Prošao sam rigorozan test i prvih godinu dana radio za njih preko agencije za zapošljavanje. Naime, Intel nije imao podružnicu u Hrvatskoj, nego samo ured u Budimpešti. Nakon tih godinu dana ponudili su mi posao, ali uz uvjet da se preselim u Budimpeštu. Prihvatio sam i tamo sam proveo 11 godina na različitim pozicijama u kompaniji. Svakih par godina mijenjao sam poziciju, kako to već biva u velikim korporacijama. Meni je to bilo odlično, volio sam rad s ljudima, putovanja, kontakte”, kaže Tom. 



U SAD-u sam shvatio da moram birati - ili posao u Intelu ili glazba

Prijelomni trenutak, kada je Tom odlučio dati otkaz i posvetiti se glazbi, dogodio se u SAD-u.

“Imao sam dobre rezultate i zbog toga sam pozvan u Intel u SAD, njihovu podružnicu u Folsomu pored Sacramenta, i to je za mene bila velika stvar. Tamo je njihovo sjedište odjela za SSD diskove, a ja sam bio zadužen za jedan specifični softver te sam surađivao i s drugim tehnološkim firmama poput Googlea. Bio je to vrlo zahtjevan posao jer sam vodio timove po cijelom svijetu. Na primjer, europski conference call sam imao u 4.30 ujutro, a azijski u 10 navečer i došlo je do laganog “izgaranja”. Već neko vrijeme bio sam u dvojbi hoću li nastaviti korporativnu karijeru i paralelno se baviti glazbom ili ću se posvetiti samo glazbi. Imaš 36 godina i razmišljaš 'hoću li umrijeti od srčanog ili moždanog udara kao neke moje kolege' jer se tamo suočavaš s nevjerojatnom količinom stresa. I onda sam 2016.  napokon prelomio i rekao: 'Vraćam se u Hrvatsku i posvećujem se apsolutno muzici.' To je oduvijek bila moja ljubav, karijera u IT-u je išla super, ali je glazbeni dio patio jer ako si u tome sat vremena dnevno, ne možeš biti dobar. Ni u glazbi ni u čemu drugom. Ako si profesionalac i ako si 24 sata u tome, onda se vide rezultati. Shvatio sam da imam dvije opcije - ili da nastavim ganjati novac, koji i tako neću moći potrošiti jer i tako nisam imao život jer sam stalno bio u poslu, ili da se posvetim glazbi, a da to nisam pokušao, ne bih si mogao oprostiti. Zahvalio sam im se, na lijep način smo se razišli i do prije nekoliko mjeseci sam za njih još odrađivao neke konzultantske usluge, ali je to bilo na razini da mogu to raditi kao hobi. I dalje imam prema njima otvorena vrata, tako da imam nekakav back up, ali mislim da za time neće biti potrebe”, kaže Tom.


Tri godine radili su na prvom albumu

U suradnji s kolegom Dejanom Markovićem pokrenuo je projekt PEZNT te su prije otprilike dva tjedna izdali svoj prvi album Paid In Full koji sami opisuju kao šaroliku groove, disco, soul i hip-hop glazbenu poslasticu umotanu u svjetsku house produkciju. Standardna verzija albuma donosi ukupno deset pjesama, uz niz gostujućih autorskih i glazbenih imena. U radu na albumu su im pripomogli glazbenici Davor "Daga" Devčić i Zvonimir Dusper "Dus" koji je ujedno i koautor dviju pjesama, a koji su im omogućili da izdanje bude odsvirano uživo, a ne samo programirano, dok je za mastering zaslužan Gregor Zemljič. Za vizualno rješenje albuma zaslužan je jedan od najboljih hrvatskih strip-crtača - Dalibor Talajić, poznat po svom radu za Marvelove stripove. Također, pokrenuo je izdavačku i nakladničku kuću Blacksoul Music koja je krovni nosioc svih njegovih projekata vezanih za glazbu i management.

“Prije tri godine pokrenuo sam projekt PEZNT i pozvao Dejana da mi se pridruži zato što je mlađi od mene, možda ima neke drugačije poglede na sve skupa, a i karakterno je prilično cool. Inače nisam bio za nekakve duete, suradnje, jer obično svatko ima neke svoje ideje pa se to brzo raspadne, ali nas dvojica smo se baš dobro našli i to je profunkcioniralo. U tri godine smo napravili nevjerojatne stvari.

Priča je prilično lako išla s obzirom na to da sam već 25 godina na sceni, a posljednjih 14 godina sam prilično aktivan na raznim stranim konferencijama te sam upoznao jako puno ljudi. Prije ovog projekta izdao sam jedno 50, 60 singlova, no nikada album, uvijek su to bile neke klupske stvari. U ovoj regiji je jako teško uspjeti i ako imaš dobar proizvod - a to je jako rijetko i jako teško - jer te sa svih strana onemogućavaju, zato je meni fokus na inozemstvu i tu mi je bilo prilično lako. Prvo izdanje potpisali smo za Toolroom koji je jedan od najvećih izdavača. Prvi nastup PEZNT-a bio je na festivalu Defected Croatia u Tisnom. Potpisali smo ugovore za dva singla i s američkim Warnerom. Nakon što smo imali dva izdanja za američki Dirtybird, koji je prije dvije godine bio proglašen za najbolju izdavačku kuću plesne glazbe, Warner nas je kontaktirao direktno preko Facebooka. Pomislio sam da se netko šali. Također, bili smo među 20 najboljih house artista prema Traxsourceu koji je jedna od glavnih trgovina za glazbu za DJ-eve. Konkretno, bili smo na 11. mjestu. Što se tiče samog albuma, on je nedavno izašao i već smo došli na 4. mjesto po prodaji na Traxsourceu. To nisu nekakve astronomske brojke, ali konkurencija je jaka. Nalazimo se u konkurenciji izvođača koji zarađuju  20, 30 tisuća eura po nastupu. Ovo nije standardni house album, već kombinacija glazbe koju volimo slušati i stvarati. Album je poprilično emotivno, kompleksno i zahtjevno djelo te nam je stoga i trebalo preko dvije godine da ga dovršimo - željeli smo da rezultat bude na nivou najbolje svjetske glazbene produkcije”, kaže Tom.

Foto: shootinglikepablo

Pročitajte više