Divjak opet obilazi škole, zadovoljna rezultatima kurikularne reforme

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

MINISTRICA znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak počela je novi ciklus obilazaka hrvatskih škola namijenjen prikupljanju informacija od nastavnika i učitelja o dosadašnjim rezultatima provedbe kurikularne reforme "Škola za život" te izrazila zadovoljstvo dosadašnjim pokazateljima.

"Zadovoljna sam odazivom profesora, nastavnika i učitelja što se tiče edukacija i povratnih informacija koje dobivamo s terena", rekla je ministrica nakon obilaska zagrebačke IX. gimnazije, kojim je započela novu turneju "Razgovora o promjenama" u sklopu koje će u idućih nekoliko mjeseci obići sve hrvatske škole.

Cilj je dobivanje povratne informacije

"Pred učitelje i profesore postavljeni su veliki zahtjevi, a posebno se s velikim promjenama u načinu rada suočavaju oni koji su do sada radili na tvrdi, tradicionalni, ex cathedra način, dok su promjene značajno manje za one nastavnike i profesore koji su se već ranije prilagođavali suvremenim metodama učenja i poučavanja", napomenula je Divjak.

Nakon što je krajem prosinca završen ciklus savjetničkih posjeta koji je obuhvatio svih 1300 škola u Hrvatskoj, cilj je upravo započete turneje da se kroz obilaske hrvatskih osnovnih i srednjih škola i sastanke s učiteljima dobiju povratne informacije o promjenama koje je donijela reforma "Škola za život" i o tome kako su te promjene utjecale na učenike i učitelje.

"Cilj je ući u čim veći broj škola kako bih osobno dobila povratne informacije od profesora, ravnatelja i stručnih suradnika u školama kako se kreću reformski procesi, ali i da vidimo što još možemo unaprijediti kao bismo osigurali reforme koje smo u kurikulumima zacrtali", rekla je ministrica.

Također, cilj je vidjeti kako su škole iskoristile dobivena financijska sredstva, napomenula je. U tri godine u škole je uloženo oko dvije milijarde kuna, dok je za opremu za kabinete samo u protekloj godini osigurano 100 milijuna kuna.

Nastavnici jedva dočekali promjene

Ministrica je u IX. gimnaziji obišla kabinet za kemiju, nakon čega je održala sastanak s nastavnicima. Kaže kako su je nastavnici izvijestili da su jedva dočekali promjene jer su gimnazijski kurikulumi neizmijenjeni već 25 godina.

"Apelirali su da se takve izmjene rade puno češće i da se svakih nekoliko godina rade manje izmjene", rekla je Divjak.

Na sastanku se govorilo i o novoj državnoj maturi koja, prilagođena novim kurikulumima, djelomično kreće 2022. godine, dok će 2021. biti provedena probna državna matura za učenike trećih razreda.

"Razgovarali smo i o državnoj maturi i o tome kako će se mijenjati, a ja sam najavila da ćemo objaviti rezultate po školama kako bi se mogao pratiti trend što i na koji način u pojedinoj školi svatko može promijeniti", kazala je ministrica. 

Također se razgovaralo o edukacijama sudionika reforme. Kontinuiranim edukacijama, virtualnim ili fizičkim, dosad je obuhvaćeno preko 90 posto svih sudionika, a trenutno u virtualnim edukacijama sudjeluje njih više od 50.000.

Planovi na stranicama Ministarstva

Na pitanje kako škole provode nadoknade izgubljenih dana zbog štrajka prosvjetara, Divjak je odgovorila da su sve škole predale svoje planove nadoknade, a odobrene planove može se naći na mrežnim stranicama Ministarstva.

Aktualna nadoknada, koja se odvija u trećem tjednu ranije planiranih zimskih školskih praznika kada velik broj Hrvata odlazi na skijanje, pokazuje da je broj učenika koji izostaje s nastave vrlo malen, tek ispod dva posto, napomenula je.

Pročitajte više