Među 60 europskih gradova, Zagreb je 57. po podršci digitalnom poduzetništvu

Foto: Twitter/European Digital City Index

JOŠ JEDNA međunarodna rang-lista pokazala je porazne rezultate za Hrvatsku. Na Europskom digitalnom indeksu gradova, Zagreb je zauzeo 57. od 60 mjesta. 

Europski digitalni indeks gradova (EDCI) opisuje koliko dobro različiti gradovi diljem Europe podržavaju digitalno poduzetništvo. Indeks je kreirala britanska Zaklada za znanost, tehnologiju i umjetnost (NESTA) kao dio Europskog digitalnog foruma, a ultimativni cilj mu je podržati europsko  digitalno poduzetništvo.

Za startup i scaleup tvrtke, ovaj indeks pruža informacije o snagama i slabostima lokalnih ekosustava, što im omogućuje prikladno planiranje. Za kreatore politika, indeks je alat za mjerenje gradova i odlučivanje gdje da posvete više resursa.

London na prvom mjestu, Budimpešta na 33.

Prema tvrdnji kreatora, ovaj indeks nudi holistički i lokaliziran pogled na ono što je bitno za lokalne startupove. Obuhvaćeni su svi glavni gradovi u Europskoj uniji, kao i trideset dodatnih gradova koji su važna središta digitalnog poduzetništva. 

EDCI  mjeri gradove prema deset klastera, odnosno "tema", koje su utvrđene pomoću akademske literature, konzultacijom s ekspertima i sa samim digitalnim startupovima koje su istraživači pitali što im je bitno pri poslovanju. Teme su: pristup kapitalu, poslovna klima, digitalna infrastruktura, poduzetnička kultura, prelijevanje znanja, životni stil, tržite, mentorska i menadžerska asistencija, ne-digitalna infrastruktura i vještine. 

London je prvom mjestu EDCI-a, a slijede ga Stockholm, Amsterdam, Helsinki i Pariz. Susjedna Ljubljana je na 47. mjestu, a Budimpešta na 33. Iza Zagreba nalaze se samo Riga, Valetta i Nicosia. 

Bellabeat, Oradian i Rimac automobili obećavajući globalni startupovi

Evo što EDCI kaže za glavni grad Hrvatske: "Zagreb je politička, poslovna i kulturna prijestolnica Hrvatske. Grad je prošao relativno slabo na našem indexu, rangiran na 57. mjestu. Poteškoće u pristupu kapitalu i  slaba potražnja za inovativnim proizvodima na lokalnom tržištu glavni su razlozi za ovo; Hrvatska trenutno ima samo jednog kapitalnog investitora. Također, poiitička nestabilnost i visoki porezi otežavaju poduzetnicima početak poslovanja u Zagrebu.

Svejedno, postoje razlozi za optimizam. Sa sve većim brojem coworking prostora,  inkubatora, događaja i konferencija, startup zajednica raste i postaje sve vitalnija. Počinju se pojavljivati i globalni startupovi, s potencijalom da postanu sljedeći "jednorozi". Ove priče o uspjehu, koje uključuju Bellabeat, Rimac automobile i Oradian, imaju inspirativan efekt na ostale biznise i stvaraju temelj za uspješni startup ekosustav.

Dok bi Vlada mogla igrati važniju ulogu u uzgajanju inovacija i rasta malih biznisa, naprimjer tako da smanje prepreke, sve više privatnih inicijativa ima pozitivan doprinos u pretvaranju Zagreba u bolje mjesto za pokretanje inovativnog biznisa." 

Pročitajte više