Njemačka televizija o turizmu u Hrvatskoj: Između nade i očaja

Screenshot: BR

BAVARSKA javna televizija BR emitirala je prilog o nadolazećoj turističkoj sezoni u Hrvatskoj pod nazivom Između nade i očaja.

Na početku priloga vidimo snimke trajekta prema Cresu i Lošinju, na kojemu su samo auti s hrvatskim registracijama. Ističe se da "Hrvatska kao nijedna druga članica Europske unije ovisi o turizmu" te da ju je prije 21 godine posjetio 21 milijun turista. "Sada se cijela Hrvatska nada barem napola normalnoj sezoni", navodi se.

U prilogu su novinari razgovarali s Elmarom Vogelom, Nijemcem koji od 1981. živi u Hrvatskoj i radi kao učitelj surfanja i jedrenja. Vogel na vrhuncu sezone zapošljava šest ljudi, no sada kaže da gostiju za Uskrs uopće i nije bilo. "Uskrs možemo otpisati", kaže.

Ipak, optimističan je i "nada se jakoj glavnoj sezoni" i to zahvaljujući tome što će "većina ljudi biti cijepljena".

Ključno je da se vrati sloboda putovanja

Novinari su razgovarali i s Anitom Štefanić koja od 2010. živi na Krku i vodi jednu turističku agenciju. Ističe da još čeka na rezervacije gostiju za kuće koje iznajmljuje te da je prošla sezona bila iznimno teška. Prvi gosti bi trebali doći tek početkom lipnja.

"Nadamo se da će se riješiti situacija s granicama i da će se vratiti sloboda putovanja", kaže Štefanić te dodaje da inače neće moći poslovno preživjeti.

Na kraju se zaključuje da je raspoloženje u Hrvatskoj u vezi nadolazeće sezone ipak optimistično te da bi stvar mogli spasiti njemački turisti koji će na Jadran doći autom.

Ministraica turizma i sporta Nikolina Brnjac izjavila je jučer kako je planirano cijepljenje što većeg broja turističkih djelatnika prije početka turističke sezone te kako je Hrvatski zavod za javno zdravstvo u suradnji s regionalnim zavodima napravio plan cijepljenja turističkih djelatnika.

Cijepiti se želi 70 posto djelatnika u turizmu

"Cilj nam prije početka turističke sezone u što kraćem roku cijepiti što više turističkih djelatnika", rekla je. Podsjetila je i kako je anketa pokazala da se 70 posto turističkih djelatnika želi cijepiti, što sada potvrđuju i brojke prilikom prijava za organizirano cijepljenje.

"Mogu reći da je vijest kako krećemo s cijepljenjem turističkih djelatnika jako pozitivno odjeknula na našim emitivnim tržištima koja redovito izvješćujemo o onome što radimo", kazala je Brnjac. Upitana hoće li u pogledu ovogodišnje turističke sezone kalkulirani rizik biti veći nego prošle godine, ministrica je odgovorila niječno. 

Pritom je podsjetila kako postoje prijedlozi i uredbe na europskoj razini koje je Hrvatska usvojila početkom travnja, a temeljem koji su jasno definirani kriteriji pod kojima turisti mogu ući u Hrvatsku - cijepljeni su s obje doze cjepiva, preboljeli su covid-infekciju ili testirani (antigenskim ili PCR testom). Brnjac je podsjetila i da je Hrvatska izdvojila 20 milijuna kuna za nabavu brzih antigenskih testova za turiste.

Cijepljenje je dobrovoljno

Na upit hoće li se objekti poput kafića, hotela, restorana i frizerskih salona označavati naljepnicama da su njihovi djelatnici cijepljeni kako bi to turisti znali, ministrica je rekla kako se neće inzistirati na tome jer je cijepljenje na dobrovoljnoj bazi.

"Najvažnije je poslati poruku da smo sigurna destinacija i da se što više naših turističkih djelatnika, a tako i ostalih u lancu vezanom uz turistički sektor, cijepilo i poslati takvu sliku na naša emitivna tržišta, s kojima redovito komuniciramo, tako da su svi na tim tržištima upoznati što se sve radi i provodi u pripremama za turističku sezonu", poručila je Brnjac.

Pročitajte više