Talijanski premijer Silvio Berlusconi, koji je u izbornoj kampanji obećao ulaganje 100 milijardi eura u nacionalnu infrastrukturu, u utorak je na konferenciji za novinare projekt opisao ´epohalnim´.
Projektirani most za 1.3 kilometra nadmašuje viseći most s najduljim pojedinačnim rasponom na svijetu - most Akashi Kaikyo u Japanu.
Ukupna duljina Messinskog mosta bit će veća od pet kilometara.
Projektiran je za najveću snagu vjetra od 215 km na sat i potres jakosti iznad sedam stupnjeva po Richteru.
Most će se uzdizati 50 metara nad morskom površinom, 11 manje od prvotno predviđenih 61, a nosit će dva željeznička kolosijeka, šest traka autoceste i dvije servisne trake.
Njegovoj izgradnji protive se skupine za zaštitu okoliša, koje tvrde da će most narušiti obalni i morski život u Messinskom prolazu.
Oporbeni zastupnici u talijanskom parlamentu govorili su da bi povezivanje bilo znatno jeftinije poboljšavanjem postojećih trajektnih linija i upozorili da bi se Mafija mogla ubaciti u projekt i povećati mu cijenu.
Pietro Ciucci, direktor tvrtke osnovane 1981. radi izgradnje Messinskog mosta, najavljuje da će mostarina iznositi 10 eura a svečano otvaranje predviđa za 2011. godinu.