Zbog toga sindikati pitaju Sanadera je li modernizacija HŽ-a dio projekta ulaska Hrvatske u EU, te što znači usporavanje modernizacije HŽ-a, kao i posljedice usporavanja s obzirom na rokove približavanja ulaska u EU?
Sindikati smatraju da je rješenje nastale situacije u uspostavi socijalnog dijaloga i zaustavljanju izmjena Zakona o željeznici, jer ih je Svjetska banka informirala da ulaganja u modernizaciju HŽ-a ne povećavaju proračunski deficit.
"Zagovornici smo nastavka predviđenih ulaganja koja jamče sigurno prometovanje vlakova na cijeloj mreži HŽ-a, kao i opstanak Hrvatskih željeznica u okviru EU", naglašavaju sindikati.
Jedino moderna željeznica može biti konkurentna i tržišno sposobna, ističu sindikati te dodaju da, ako bude političke volje, modernizacija HŽ-a ne može biti upitna.
Sindikati napominju da su se prije upućivanja otvorenog pisma obratili resornom ministru, Upravi i nadzornom odboru HŽ-a, no od njih nisu dobili nikakve relevantne informacije.